Reguli pentru prevenirea contaminarii la locul de munca: Ce contine ghidul cu masuri pentru angajatii care merg la job

Duminica, 17 Mai 2020, ora 13:08
1528 citiri
Reguli pentru prevenirea contaminarii la locul de munca: Ce contine ghidul cu masuri pentru angajatii care merg la job
Foto: Arhiva Pixabay

Ministerul Muncii si Ministerul Sanatatii au stabilit masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus la locul de munca, pe perioada starii de alerta, si Ghidul pentru revenirea la munca in conditii de siguranta pentru angajati si pentru angajatori.

Angajatorul asigura culoare speciale de acces si de circulatie si limiteaza accesul la zonele comune. De asemenea, asigura dezinfectant la intrare si in toate zonele de lucru si poate pune la dispozitie masti de protectie. Angajatii poarta masca si accepta termometrizarea.

Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a publicat pe site Ordinul privind masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus SARS Cov-2 si pentru asigurarea desfasurarii activitatii la locul de munca in conditii de securitate si sanatate in munca, pe perioada starii de alerta.

Ordinul comun este semnat de ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru si de ministrul Sanatatii, Nelu Tataru.

Documentul stabileste masurile pe care toti angajatorii din sectorul public si din privat trebuie sa le implementeze pe durata starii de alerta pentru prevenirea raspandirii coronavirusului SARS Cov-2.

In completarea ordinului comun care a fost publicat in Monitorul Oficial, a fost elaborat si un Ghid pentru revenirea la munca in conditii de siguranta pentru angajati si angajatori.

Ordinul prevede obligatii ale angajatorilor si ale angajatilor.

Angajatorii trebuie, printre altele, sa reinstruiasca in domeniul securitatii si sanatatii in munca toti lucratorii care au stat la domiciliu in perioada starii de urgenta si sa stabileasca activitatile ce pot fi reluate.

De asemenea, trebuie sa identifice riscurile specifice conditiilor de contaminare epidemiologica si actualizeaza documentul de evaluare a riscurilor pentru securitatea si sanatatea angajatilor la noile conditii de desfasurare a activitatii, in vederea luarii masurilor necesare pentru combaterea raspandirii SARS CoV - 2.

"Informeaza angajatii, prioritar prin mijloace electronice, cu privire la riscurile de infectare si de raspandire a virusului, cu privire la masurile de protectie si la regulile de distantare sociala care se aplica in cadrul unitatii, precum si cu privire la regulile pentru gestionarea situatiilor in care angajatii sau alte persoane care au acces la locul de munca prezinta simptome ale infectarii cu coronavirului SARS CoV - 2", se arata in ordin.

Citeste mai departe despre "Reguli pentru prevenirea contaminarii la locul de munca: Ce contine ghidul cu masuri pentru angajatii care merg la job" pe Ziare.com.

#reguli locuri munca, #reguli birou coronavirus, #reguli protectie birou coronavirus, #reguli coronavirus munca, #reguli munca angajati, #reguli angajati coronavirus , #Stiri Locuri de munca