Nu munca ne oboseste la birou! Afla ce ne consuma energia, la job

Luni, 24 Ianuarie 2011, ora 17:54
3517 citiri
Nu munca ne oboseste la birou! Afla ce ne consuma energia, la job

Majoritatea oamenilor presupun ca sarcinile si responsabilitatile zilnice sunt motivele pentru care randamentul scade si entuziasmul paleste de-a lungul anilor. Chiar daca si aceste aspecte au o importanta considerabila, expertii in HR spun ca adevarata culpa o au oamenii cu care lucrezi, nivelul de negativism al lor, tendinta de a se plange mereu si, in general, cultura pesimista care s-a instalat in atatea medii de munca in ziua de azi.

"Vampirii de energie" apar inevitabil in orice mediu de lucru si pot fi chiar sefii, colegii sau clientii care absorb toata energia pozitiva pe care o ai, prin comportamentul si atitudinea pe care o aduc la birou.

Nimeni nu isi propune sa fie un "vampir de energie", insa exista oameni care au un comportament obositor, iar indulgenta managerilor nu face decat sa permita intoxicarea completa a mediului in care angajatii isi desfasoara activitatea.

Expertii sustin ca daca managerii vor reusi sa identifice comportamentele ofensatoare si sa sa le indrepte, acestia vor reusi mult mai usor sa investeasca timp in crearea unei culturi productive, favorabile bunei dispozitii .

Jobs.Aol.com rezinta cateva situatii cu care managerii se pot confrunta in orice moment.

Cineva epuizeaza toate energiile pozitive din jurul sau

Un angajat mereu nemultumit sau indispus poate distruge ziua colegilor sai, insa cand seful este cel care are aceasta atitudine si aduce negativismul in echipa sa, lucrurile pot scapa usor de sub control.

Fii deschis si acorda un raspuns constructiv atunci cand cineva aduce o idee noua.
Chiar daca esti constient ca ai mai multa experienta decat cei din jur si stii ca raspunsurile nu sunt cele mai stralucite, acorda timp sa le asculti.

In acest mod vei aduce atitudinea pozitiva in echipa ta, vei sustine creativitatea si initiativa, iar dialogul va deveni de-a lungul timpului unul constructiv pentru compania ta.

Plangerile inutile, repetate

Nu ceda tentatiei de a te plange atunci cand ceva te nemultumeste, te sfatuiesc specialistii.

Daca tu incepi sa iti exprimi frustrarile si ceilalti vor simti nevoia sa isi prezinte asentimentul, iar in scurt timp se va creea un mediu in care toata lumea se plange, cu o atmosfera incarcata de sentimente negative.

Cand auzi ca un coleg se plange din cauza unei probleme legate de munca, cea mai potrivita reactie ar fi sa il intrebi care ar fi solutia oferita de el, spun expertii.

Comunicarea mediata, o sursa de conflict


Chiar si criticile constructive pot parea mult mai impunatoare atunci cand sunt trimise prin e-mail.

Abtine-te de la comunicare electronica atunci cand ai ceva important de comunicat sau cand trebuie sa impiedici izbucnirea unui conflict.

In acest mod te poti asigura ca tonul si cuvintele tale nu sunt interpretate gresit, iar dialogul ar putea deveni constructiv.

Cautand modalitati de a imbunatati situatia, converstia se poate incheia intr-un ton pozitiv si incurajator.

Inbox-ul incarcat la prima ora, luni dimineata

Chiar daca esti tentat sa trimiti mail-uri cu cerinte pe masura ce iti vin in minte, tine cont ca daca faci asta vineri seara, in prima zi din saptamana viitoare toti cei cu care colaborezi se vor simti frustrati de volumul de munca pregatit pentru viitorul apropiat.

Mai mult decat atat, oamenii vor fi tentati sa rezolve mail-urile din week-end si astfel risti sa distrugi timpul liber, atat de pretios pentru angajati.

Marcheaza mail-urile cu adevarat importante cu "flag", astfel incat destinatarul sa rezolve problemele urgente intai, si concentreaza cat mai multa informatie intr-un singur mail, te sfatuiesc expertii.

Confuzia dintre progres si activitatea continua

Faptul ca esti mereu ocupat si nu ai timp nici sa te duci pana la baie nu garanteaza nimanui indeplinirea cu succes a targetului stabilit.

Stabileste obiective si urmareste fiecare pas pe masura ce acestia se desfasoara, astfel incat rezultatele sa fie semnificative si vizibile pentru echipa ta.

Asigura-te ca fiecare membru al echipei stie care sunt obiectivele, astfel incat toata lumea sa munceasca in aceeasi directie, iar scopul sa fie mult mai usor de atins.

Angajatii ineficienti care trag in jos echipa

Nu trece cu vederea peste oamenii care au rezultate mult mai proaste decat restul, pentru ca acestia vor distruge mediul din compania ta.

Oamenii valorosi vor pleca foarte repede catre un mediu de munca mai sanatos, spun specialistii.

Asigura-te ca angajatii tai buni sunt constienti de valoarea pe care o au pentru tine si ca nu ii vei lasa pe cei care muncesc mai putin sa scape atat de usor.

Comunicare neclara

Daca presupui ca o informatie nu este "prea importanta" sau ca ceilalti stiu tot ce e nevoie sa stie, risti sa pierzi niste ocazii majore, spun expertii.

Lipsa de claritate in exprimare este destul de frustranta pentru cei din jur, ca si nerespectarea promisiunilor facute.

Daca angajatii sau colegii nu stiu exact ce au de facut, timpul este pierdut cu clarificari suplimentare, iar asta afecteaza atat productivitatea cat si creativitatea.

Transmite orice informatie care consideri ca ar fi necesara si asigura-te ca treci oamenii potriviti ca destinatari in mail, raspunde la mesajele vocale si fii cat mai explicit in cerinte si asteptari.

Dezorganizarea

Viata profesionala mereu agitata nu paote fi judecata de nimeni, spun specialistii.

Se intampla uneori sa uiti acte, sa nu gasesti un anumit e-mail sau un document important, insa lipsa constanta de organizare te va transforma intr-un exemplu prost pentru cei din jur.

Mai mult decat atat, timpul in care colegii sau subordonatii se ocupa de lucrurile nerezolvate de tine este irosit si scade productivitatea echipei, potrivit Jobs.Aol.com.

Graba care distruge calitatea muncii

Cu cat mai tare te grabesti, cu atat risti ca munca ta sa fie facuta dezordonat si cu foarte multe greseli, iar asta nu este correct fata de cei cu are cooperezi pentru a finaliza un proiect.

Acorda-ti timpul de care ai nevoie sa faci lucrurile asa cum trebuie, acorda atentie detaliilor si indicatiilor pe care le primesti pentru ca toti colegii vor aprecia un rezultat de calitate, chiar daca vine cu o mica intarziere.

Deadline-urile mereu incalcate

Nu este tocmai usor sa respecti deadline-urile si nimeni nu te judeca daca se intampla din cand in cand sa depasesti putin timpul acordat.

Ai grija insa sa nu treci in extrema in care nu reusesti niciodata sa iti indeplinesti sarcinile la timp,pentru ca asta e un semnal negativ pentru superiorii tai.

Ei vor considera fie ca nu iti dai interesul, fie ca nu esti ins tare sa faci fata volumului de munca.

Managerii ar trebui sa stabileasca obiective rezonabile, usor de indeplinit si toata lumea sa munceasca in mod egal astfel incat deadline-ul sa fie respectat de fiecare data.

#colegi, #de, #energie, #job, #munca, #oboseala, #vampiri , #Stiri Locuri de munca