Politica de recrutare a unei companii de top este una care pune accent pe doua elemente esentiale. Primul astfel de element este reprezentat de identificarea candidatilor cu cele mai bune competente tehnice pentru pozitia deschisa. Al doilea aspect foarte important consta in gasirea acelor specialisti care se regasesc in viziunea companiei, ale caror valori sunt reflectate si in cultura organizationala a companiei. Din aceste considerente, elaborarea strategiei de interviuri a unei organizatii este foarte importanta.
Se vizeaza surprinderea amanuntelor considerate relevante pentru ca cei mai buni candidati sa fie mereu alesi. Un angajator foarte apreciat pe piata din Romania este Euromaster, iar noua strategie de interviuri Euromaster este una care merita studiata si inteleasa, inclusiv de catre potentialii candidati. Iata care sunt aspectele vizate in cadrul procesului de recrutare si pe ce criterii sunt alesi angajatii!
Strategia de interviuri Euromaster: abilitati tehnice
Euromaster Group este o organizatie ce ofera servicii de intretinere a autoturismelor si comercializeaza anvelope pentru toate tipurile de vehicule: autoturisme, SUV, camioane, camionete, vehicule agricole, vehicule industriale. Euromaster Business Services (EBS), in schimb, este o divizie care ofera servicii de back-office si suport IT&SAP pentru entitatile grupului Euromaster. In functie de complexitatea fiecarui job, din punct de vedere tehnic, cunostintele tehnice reprezenta principalul criteriu de selectarea candidatilor.
Asa-numitele hard skill-uri se dezvolta in timp, ca urmare a cursurilor efectuate, dar si a experientei angajatului in respectivul domeniu. Nivelul de competenta tehnica difera de la un job la altul. Pentru unele este un criteriu de selectie esential, in timp ce pentru altele angajatorul poate decide sa le dezvolte la viitorii angajatii in cadrul companiei prin training, mentoring, work shadowing etc. Insa nu doar abilitatile tehnice sunt necesare pentru ca interviul sa fie unul reusit pentru un candidat. Strategia de interviuri recent implementata de Euromaster Business Services presupune si analizarea unor altfel de calitati pe care cei ce doresc sa se angajeze in cadrul companiei trebuie sa le ofere.
Accent pe latura umana
Se numesc hard skill-uri acele competente ce tin de latura tehnica a unui job. Pentru un specialist din domeniul IT sunt hard skill-uri competentele ce tin de capacitatea sa de a folosi limbaje de programare sau de a configura un sistem informatic. Insa aceste elemente trebuie sa fie dublate si de alte abilitati pentru ca un candidat sa fie luat in considerare pentru pozitia deschisa in cadrul unei campanii de interviuri Euromaster. Aici intra in scena soft skill-urile. Acestea sunt acele abilitati de relationare, comunicare, trasaturi de personalitate si atitudine care vor determina succesul procesului de integrare intr-o echipa. Euromaster Business Services evalueaza cu precadere abilitati precum:
Pe langa aceste valori, in cadrul interviurilor Euromaster se pune accent si pe increderea candidatilor in propriile abilitati, precum si pe dorinta lor de a se dezvolta si de a progresa in cadrul companiei.