Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Noile reguli de eticheta in afaceri

Noile reguli de eticheta in afaceri

Odata cu evolutia mediului de afaceri, normele de eticheta business au suferit schimbari, la randul lor. Utilizarea gadgeturilor fara a tine cont de cei din jur, "incalcarea" spatiului personal din biroul fiecaruia si mail-urile trimise tarziu in noapte sunt cateva exemple de comportament neadecvat pentru un om de afaceri, sustin specialistii in HR citati de Forbes.com. 

Bate la usa inainte de a intra in birou

Incearca sa intri in unghiul de vizibilitate al persoanei aflata in birou, fa o pauza inainte de a pasi inauntru si intreaba politicos daca este un moment potrivit pentru discutii.


Anunta inainte sa sosesi la birou


In loc sa dai buzna in biroul colegilor, contacteaza-i inainte si intreaba-i ce ora este convenabila pentru sosirea ta.


Nu trimite mesaje la ore nepotrivite


Miezul noptii nu este un moment potrivit sa lasi un mesaj vocal sau sa trimiti un e-mail.


Daca ai o idee foarte buna in mijlocul noptii, scrie un mail pe care sa-l salvezi in “draft” si apoi sa il trimiti dimineata, la ora 9.


Daca tu esti seful, nu trimite e-mailuri cu cerinte in week-end


Cu exceptia situatiei in care echipa se afla in fata unui deadline, specialistii te sfatuiesc sa compui instructiunile in week-end si sa le trimiti doar luni dimineata.


Daca primesti un mail in week-end de la sef, iti permiti o zi intarziere


Nu poti ignora complet cererea unui sef, insa poti astepta 24 de ore inainte sa raspunzi.


Trebuie sa stabilesti o limita in ceea ce priveste timpul tau liber, te sfatuiesc expertii citati de Forbes.com.


Nu purta casti in lift sau pe hol


Castile pe urechi sunt un semn clar ca nu doresti sa fii deranjat, sustin specialistii.


Acestea trimit un mesaj hotarat ca vrei sa fii lasat in pace, insa gestul este cel putin neprietenos fata de cei din jur.


Nu-ti verifica e-mailul in lift sau pe hol


Sa iti verifici mailul pe telefon in acest context este un gest de autoizolare si lipsa de respect fata de colegi.


Lifturile si holurile sunt cele mai potrivite locuri pentru socializare cu ceilalti colegi, de aceea trebuie sa profiti de ocazie de fiecare data.


Alege o tinuta office casual


Daca seful tau poarta blugi, poti sa faci aceeasi alegere, insa expertii de sfatuiesc sa iti alegi garderoba astfel incat sa nu fie exagerat de casual.


Spre exemplu daca alegerea obisnuita a sefului tau este tricoul casual, pentru tine ar putea fi o idee mai buna sa alegi camasile ca tinuta obisnuita, potrivit Forbes.com.


Umorul te poate salva dupa o gafa


In cazul in care ai spus sau ai facut ceva ce incalca regulile de eticheta business, autoironia ii poate determina pe cei din jur sa ierte gafa ta.


Trimite un mail in care sa iti ceri scuze, dar si sa glumesti pe seama ta, dupa eveniment.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3546 ori
Citeste mai multe despreafaceri business eticheta reguli