Munca inteligenta creste performanta in afaceri

Joi, 18 Septembrie 2008, ora 21:58
3196 citiri
Munca inteligenta creste performanta in afaceri

Multi dintre manageri adora ideea de a lucra si de a conduce "destept". Din pacate, ideea de lider intotdeauna in priza si omniprezent, care conduce o echipa total implicata, este inca departe de realitate.

Un studiu intreprins de

Chartered Institute of Personnel and Development, din Marea Britanie, a gasit

ca mai mult de 9 din 10 manageri si angajati considera ca "munca inteligenta"

poate avea un efect pozitiv asupra performantei in afaceri.

Indepartandu-ne de managementul

de tip "comanda si control", ne apropiem de acel tip care imbratiseaza un grad

mai mare de libertate, flexibilitate si colaborare, acesta reprezentand calea

de viitor a unui loc de munca modern si consensual, spun cercetatorii

institutului britanic.

Aproximativ 9 din 10 considera

ca asemenea forme noi de munca au devenit mai relevante pentru organizatii,

fata de cum erau in trecut, si aproape toti - 97% - cred ca vor deveni si mai

relevante in viitor, scrie management-issues.com.

Avand aceste date, este pacat

ca realitatea nu ajunge la acelasi nivel. De fapt, "munca inteligenta" ramane

la inceputul dezvoltarii, cu vietile profesionale ale multor angajati inca

departe de idealuri "inteligente", conchide studiul CIPD.

Procesele de gandire a

joburilor nu au tinut pasul cu aspiratia de a regandi organizatiile, multi

dintre angajati nefiind convinsi ca angajatorii lor creeaza, in mod deliberat,

roluri care adopta conceptele de munca inteligenta, adauga studiul.

Rezultatele cercetarii vin in

conflict cu cele ale unui alt studiu, care sugereaza ca numarul oamenilor care

lucreaza de acasa a avut parte de cresteri dramatice in ultimii ani, aproape

jumatate dintre angajatori oferind acest beneficiu intr-o forma sau alta.

Un studiu efectuat de World at

Work, in Canada si Statele Unite ale Americii, a conchis, de asemenea, ca

lucrul de acasa a avut parte de o crestere a popularitatii in ultimele 12 luni,

mai mult de 4 din 10 firme situate in aceste zone oferind acest beneficiu.

Mike Emmott, consultant pe

probleme de relatii cu angajatii la CIPD, a spus: "Toata lumea stie ca munca

poate fi gestionata mai bine. Joburile pot fi concepute in asa fel incat

motivatia individuala si eficacitatea organizationala sa fie maximizate.

Cercetarea noastra arata faptul ca 'munca inteligenta' detine cheia succesului."

"Totusi, inca mai trebuie sa

depunem multa munca pentru a clarifica ce presupune 'munca inteligenta' si

pentru a sprijini acele organizatii care doresc sa o implementeze," a adaugat

acesta.

"Munca inteligenta inseamna

mult mai mult decat implementarea flexibilitatii la locul de munca si a unor

noi sisteme IT. Munca inteligenta este despre o schimbare fundamentala a

presupunerilor care dau forma relatiilor profesionale," a continuat acesta.

"Organizatiile incep sa le

asigure angajatilor un nivel din ce in ce mai mare de autonomie, alegere si

libertate, comparativ cu ce ofereau pana acum."

"Oferind angajatilor autonomie

in rolurile jucate la locul de munca este una dintre interventiile muncii

inteligente cel mai frecvent raportata, de catre respondenti, in cadrul

studiului nostru," a conchis acesta.

Studiul sugereaza faptul ca

exista 4 piloni ai muncii inteligente:

  • Valorile managementului organizational
  • Implementarea practicilor de munca de inalta

    performanta

  • Mediul fizic de lucru
  • Introducerea "tehnologiei care te ajuta"

Cand firmele vor reusi sa

imbratiseze toate cele patru masuri, vor fi pe cale de a deveni cu adevarat

inteligente in ceea ce priveste lucrul de zi cu zi si, la fel de important, in modalitatea

maganerilor de a-si gestiona echipele si departamentele, afirma CIPD.