Mitul vanzatorului innascut este desfiintat. Vezi de ce

Marti, 26 Iulie 2011, ora 14:54
2295 citiri
Mitul vanzatorului innascut este desfiintat. Vezi de ce

Vanzarea in sine a devenit, dintr-un schimb mecanic de produse contra bani, o adevarata stare de spirit, catalizator al unui lant de emotii care, in functie de natura lor, influenteaza decisiv succesul sau esecul tranzactiei. 

Daca nu reusesti sa iti vinzi produsul sau serviciul, poate ca e momentul sa iti dai seama de ce iti este greu sa faci vanzari, scrie Forbes.

In mod cert ceva din ceea ce faci, din ceea ce spui sau gandesti te impiedica sa crezi in produsul tau si sa ii faci pe altii sa creada in el, la randul lor.

Modul in care percepi ideea de a face vanzari este influentat de puterea cu care te afecteaza reactiile oamenilor carora le ceri sa cumpere ceva si are radacini solide in educatia primita in copilarie.

Femeile din mediul de afaceri, in mod deosebit, au de multe ori o anumita reticienta fata de ideea de a vinde ceva cuiva.

Iata cateva situatii cu care te poti intalni oricand si modul in care ar trebui, de fapt, sa percepi lucrurile:

Pentru antreprenorii cu afaceri medii, vanzarile au o natura personala

Pentru acestia, vanzarea este mai mult decat oferirea unui produs contra unei sume de bani. Este vorba de a valorifica produsul sau serviciul lor propriu, iar din punct de vedere emotional, produsul sau serviciul devine o parte din ei.

Vanzarea este, in acest caz, este puternic legata de stima de sine. Totusi, daca nu reusesti sa duci la capat vanzarea, increderea in propria persoana nu ar trebui sa aiba de suferit.

Am fost educati sa nu fim insistenti sau agresivi

Vanzarile sunt asociate de cele mai multe ori cu insistenta sau chiar cu agresivitatea, insa multi dintre noi ar prefera mai degraba sa fie placuti de catre ceilalti decat sa insiste cu promovarea unui produs.

Cu toate aceastea, ar trebui sa te gandesti foarte bine ce inseamna cu adevarat insistenta.

Daca esti constient ca produsul tau poate imbunatati viata clientilor, poate economisi timp sau sa schimbe viata cuiva in mai bine, atunci poate ca insistenta ta nu ar mai avea conotatii negative. In plus, orice antreprenor trebuie sa gaseasca o cale de a face vanzari fara a fi insistent.

Succesul depinde in mare parte de increderea ta

Increderea inseamna a sti, fara indoiala, ca ceea ce ai tu de oferit este diferit de tot ce e acum pe piata.

Increderea se transmite potentialului client prin entuziasm sincer, iar atitudinea ta fata de importanta unui produs se poate citi foarte usor, in functie de placerea cu care prezinti produsul.

Pentru a transmite increderea trebuie sa crezi intr-adevar ca produsul tau aduce beneficii celor din jur si sa fii mandru de produsul oferit de compania ta.

Daca ai incredere si esti mandru de produsul tau nu ai de ce sa eziti in momentul in care il impartasesti cu ceilalti si, in plus, ar fi chiar pacat ca cei din jur sa nu stie ce ai tu de oferit.

Nu ne place sa ne laudam

Daca un produs sau serviciu este realizat chiar de noi sau are legatura directa cu o contributie personala, cel mai adesea ne este dificil sa laudam produsul.

Si totusi, daca produsul ar apartine altcuiva, cel mai probabil am gasi toate punctele forte si le-am expune cu usurinta.

Tocmai de aceea, ar trebui sa treci peste modestie si sa vinzi produsul chiar daca este creat de tine si sa ai incredere ca oamenii vor plati pentru experienta si creativitatea ta.

Preferam sa  ne facem placuti decat sa castigam bani

Femeile de afaceri, in mod deosebit, se confrunta cu un dezechilibru intre dorinta de a se face placute si dorinta de a atinge succesul, cel din urma devenind optional pentru foarte multe dintre ele.

Trebuie sa intelegi care sunt valorile si convingerile tale personale privind dreptul de a face bani si sa intelegi ca poti fi un antreprenor de succes in acelasi timp in care te bucuri de atentia si dragostea celor dragi.

Uneori este mai bine sa ai mai putini oameni in jur care te plac si in care poti avea incredere deplina.

#mitul vanzatorului, #vanzare, #vanzator, #vanzator innascut , #Stiri Locuri de munca

Curs valutar

1 EUR = 4.9771 RON

-0.0001

1 USD = 4.6576 RON

0.0516
  1. Cum arată un calcul al salariului minim în funcție regulile UE. Ultima creștere încearcă o aproximare a directivei din 2022, pe ultima sută de metri
  2. Ce se întâmplă cu popririle angajaților și cu concediile medicale după creșterea salariului minim. Efectele puțin discutate