Mihaela Stroe: Business-ul, 92% comunicare nonverbala

Marti, 18 Martie 2008, ora 12:02
7222 citiri
Mihaela Stroe: Business-ul, 92% comunicare nonverbala

Orice relatie de afaceri se bazeaza in proportie de 92 % pe comunicarea nonverbala, in timp ce componenta verbala a comunicarii detine un procent de doar 8%, explica Mihaela Stroe, specialist in comunicarea nonverbala, intr-un interviu acordat in exclusivitate pentru Bloombiz.

Stroe considera ca in decursul unei negocieri, printre cele

mai importante elemente care asigura intelegerea se numara congruenta, fiind important ca limbajul

verbal sa transmita ceea ce transmite si cel corporal.

Comunicarea nonverbala in afaceri joaca un rol foarte

important, deoarece "intelegerea propriului limbaj corporal si pe cel al

partenerului ne ajuta sa obtinem mult mai multe informatii decat transmite

acesta pe cale verbala".

Spre exemplu, daca putem descifra atitudinea corporala de

respingere a unei oferte, putem interveni la timp, astfel incat sa provocam o

atitudine deschisa, astfel incat sa putem reformula propunerea. In consecinta,

sansele de a obtine acordul cresc

simtitor.

Stroe afirma ca zambetul, contactul vizual, mainile tinute

la vedere, palmele deschise si picioarele neincrucisate sunt semne ca interlocutorul

asculta, intelege si accepta ceea ce i se transmite.

Specialistul recomanda tehnica gesturilor deschise, pentru a

genera deschidere in fata unei negocieri si o comunicare fluenta. De asemenea,

oglindirea limbajului corporal, o modalitate de imitare a gesturilor, confera

incredere si il determina pe interlocutor sa adopte o atitudine relaxata.

Mihaela Stroe descrie importanta utilizarii tehnicii de

oglindire a limbajului nonverbal, in relatia cu clientul, in functie de

tipologia consumatorului. Fie ca avem de-a face cu un client vizual, auditiv

sau kinestezic, modalitatea de transmitere a mesajului trebuie adaptata

stilului de comunicare al fiecaruia.

Identificarea tipului de client sau de partener de afaceri

cu care discutam poate fi realizata urmarindu-i gesturile, mimica si

identificand cuvintele cheie care ii schiteaza profilul. Astfel, putem

influenta evolutia relatiei sau a negocierii in sensul dorit de noi.

Mihaela Stroe este sociolog,trainer si specialist in

comunicare nonverbala. A initiat in Romania cursuri exclusive despre importanta

comunicarii nonverbale.  Este consultant

acreditat pentru utilizarea instrumentelor Human Synergistics din SUA, liderul

mondial in analiza, diagnoza si schimbare organizationala.

Vezi interviul cu Mihaela Stroe, specialist in comunicare nonverbala