Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Jobul, obligatie sau oportunitate?

Jobul, obligatie sau oportunitate?

Ambitia, viata personala si colegii de birou iti influenteaza viziunea asupra muncii. Totusi, in majoritatea cazurilor, oamenii tind sa vada jobul ca pe o obligatie, ca pe o apasare sau ca pe o oportunitate.

Angajatul obisnuit vede isi vede munca, de cele mai multe ori, ca pe o obligatie. Este o intelegere sa fii intr-o anumita locatie, la o anumita ora si sa duci la bun sfarsit anumite indatoriri. Pentru indeplinirea acestor cerinte, angajatul primeste o recompensa financiara sau sub forma de alte beneficii, scrie Dan Bobinski pentru management-issues.com.

Altii isi privesc jobul ca pe o apasare, in care mediul ii obliga sa indeplineasca anumite cereri nerealiste si care ii impovareaza. Este o atmosfera opresiva care preseaza oamenii si-i impinge de la spate pana in punctul in care acestia isi pierd dorinta de a mai oferi ceva voluntar.

Cei care-si vad jobul ca o oportunitate sunt vazuti ca fiind cei care iau atitudine. Munca le ofera sansa de a schimba ceva pentru sine, pentru companie sau pentru societate, in general.

Multi dintre acesti angajati au atitudini antreprenoriale, iar daca nu se desprind de companie pentru a pune bazele properiei afaceri, deseori ajung in management.

Din aceasta cauza, ajuta sa vedem cum gandeste un antreprenor si cum poate acest lucru sa influenteze asteptarile la locul de munca. David Gumpert, care a scris cu putin timp in urma in Business Week, ne ofera o perspectiva asupra asteptarilor pe care le putem avea atunci cand lucram pentru un antreprenor.

Fiind constienti de potentialele conflicte, putem avea parte de o saptamana de lucru mai placuta, chiar daca aceasta pare apasatoare.

In primul rand, trebuie sa tratam resursele companiei ca pe cele proprii. Acest lucru este adevarat in toate companiile, insa mai ales in cele private. Tot ce detine seful este investit in afacere.

Asadar, incearca sa rezolvi problemele singur inainte sa chemi un tehnician. Daca trebuie sa calatoresti, incearca sa cauti hotelurile mai ieftine si incearca sa compari preturile atunci ca vrei sa inchiriezi o masina.

Cand ai ocazia, informeaza-ti seful in legatura cu pasii pe care i-ai urmat pentru a economisi banii companiei - iti vei face seful fericit.

In al doilea rand, fii centrat pe rezultate, nu pe ceas. Antreprenorii nu pot suporta oamenii care sunt permanent cu ochii pe ceas, asteptand sa plece acasa, inclusiv pe cei care ajung fix la ora 9 si pleaca fix la ora 5, de exemplu. Acesti cauta oameni care sunt preocupati de rezultate.

Si da, uneori cateva ore suplimentare vor fi necesare. De exemplu, daca programul se incheie la ora 5, iar tu ai de terminat, la sfarsitul zilei, o treaba care dureaza 5-10 minute in plus, termin-o.

In al treilea rand, indiferent de functia pe care o ocupi in companie, fii cu ochii-n patru pentru noi clienti. Antreprenorii doresc mereu noi clienti, acestia reprezentand profitul companiei.

Acest lucru iti poate parea ciudat daca nu lucrezi in vanzari, insa nimic nu ii va oferi mai multa placere unui antreprenor decat initiativele angajatilor de a aduce noi clienti.

In al patrulea rand, in afara de gasirea de noi clienti, fii atent la orice alta idee menita sa creasca afacerea. Acest lucru nu trebuie sa fie complicat. Poate ca esti online, citind ultimele stiri de seara si dai peste un articol care trateaza o problema pe care o ai la locul de munca. Da articolul mai departe sefului tau, alaturi de cateva randuri in care sa descrii cum te-ai gandit tu sa rezolvi problema.

Majoritatea antreprenorilor sunt placut surprinsi cand descopera ca au angajati care doresc sa rezolve problemele companiei.

In afara de asta, problema pe care o poti rezolva iti poate usura munca!

In al cincilea rand, raspunde la emailuri cat de repede posibil. Dupa cum am stabilit, antreprenorii sunt orientati pe rezultate si daca trebuie sa astepte un raspuns, mesajul va fi ca pur si simplu nu te intereseaza.

Chiar daca nu ai raspunsul imediat, trimite un email in care sa anunti data si ora la care il vei avea. Asa vei arata ca iti pasa de rezultate.

In cele din urma, prima zi din saptamana poate fi una unica, deoarece, in general, multi dintre antreprenori au stat in weekend sa sa gandeasca la noi oportunitati si la cum sa rezolve anumite probleme de la serviciu.

Acest lucru nu este neaparat adevarat pentru cei care isi vad jobul ca pe o obligatie si este rareori adevarat pentru cei care-l vad ca pe o apasare.

Cand aceste trei stiluri de angajati se intalnesc la munca dupa cateva zile libere, numarul potentialelor conflicte si "atitudini" este mai mare decat cel normal. Toate cele trei stiluri sunt constiente de acest lucru - mai ales antreprenorii care, daca gandesc ca niste manageri buni, nu-si vor bombarda personalul de cum intra pe usa.

 

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 2062 ori