Incompetenta, adevaratul motiv al pierderilor masive ale companiilor

Miercuri, 09 Decembrie 2009, ora 22:33
2178 citiri
Incompetenta, adevaratul motiv al pierderilor masive ale companiilor

Companiile inregistreaza pierderi nu din cauza recesiunii, ci din cauza incompetentei managerilor si angajatilor si a faptului ca nimeni nu vrea sa confrunte aceasta problema, cred specialistii in training.

In medie, veniturile companiilor s-au redus cu 10 - 20 de procente, liderii acestora alegand sa faca disponibilizari in masa, neglijand aspectul cel mai important: productivitatea fiecarui angajat.

"Aceasta neglijenta este radacina unei recesiuni de durata in organizatiile corporatiste, care nu a afectat doar productivitatea, ci si umanitatea per ansamblu", spune Joseph Grenny, autor si cofondator al VitalSmarts, o companie inovatoare din domeniul trainingului si analizarii rezultatelor organizationale, pentru Business Week.

In medie, fiecare director are cate unul sau doi subordonati directi despre care stie sigur ca nu fac fata cerintelor. Cu toate acestea, majoritatea acestor directori au nevoie de un an pentru a lua masuri, iar multi nu fac niciodata acest lucru.

Lipsa actiunii in acest sens afecteaza nu doar performanta echipei managerului respectiv, ci si veniturile intregii companii sau grup.

Potrivit studiilor VitalSmarts, fiecare companie, indiferent de industrie, pierde intre 30 si 50 de procente din productivitate, din cauza incompetentei. Cu toate acestea, managerii sunt ingrijorati de pierderile de 10 - 20 de procente din cauza crizei, desi, in fiecare zi, neglijeaza principala cauza a unor pierderi cel putin duble.

Discutia ce trebuie purtata

De cele mai multe ori, este invocata lipsa curajului acestor manageri, care nu doresc sa-si confrunte angajatii prost pregatiti. De fapt, sustine Grenny, problema este lipsa compasiunii. Directorii au impresia ca, neactionand, protejeaza demnitatea acestor angajati, care, adesea, sunt de foarte multi ani in companiile respective.

"In opinia mea, lipsa actiunii are efectul advers", spune Grenny. Astfel, directorii ajung sa verifice fiecare miscare pe care subordonatul o face, aratand echipei ca, de fapt, nu are deloc incredere in acea persoana.

Organizatiile puternice sunt conduse de lideri care inteleg importanta discutiilor cu angajatii incompetenti. Aceste discutii ar trebui abordate drept o responsabilitate morala a managerului, prin intermediul lor construind relatii in cadrul companiei, nu distrugandu-le.

De altfel, rezolvarea problemelor dintre sefi si subalterni, indiferent de natura lor, au un rol benefic asupra productivitatii companiilor. In schimb, in lipsa unei discutii, relatia dintre sef si subalterni este subminata.

"Prin urmare, in timp ce asteptam sfarsitul unei crize, ar trebui sa nu mai amanam conversatiile fara de care productivitatea organizatiilor este mai afectata decat de recesiune", incheie Grenny.

#incompetenta, #angajati, #job, #loc de munca, #companii , #Stiri Locuri de munca