Greseli majore, in procesul de angajare

Luni, 13 Decembrie 2010, ora 14:38
2990 citiri
Greseli majore, in procesul de angajare

Esecul unei echipe nu se datoreaza in totalitate angajatilor, ci o mare parte din vina o au cei care selecteaza candidatii pentru a ocupa un anumit post. Deciziile gresite care aduc in companie oamenii nepotriviti irosesc timpul organizatiei, resursele pentru training si energia investita, de aceea ar trebui sa acorzi o atentie sporita etapei de selectare a candidatilor, sunt de parere expertii citati de HumanResources.about.com. 

Iata cateva dintre cele mai mari greseli pe care trebuie sa le eviti in procesul de recrutare de personal.

Nu ignora importanta analizei in prealabil

O jumatate de ora petrecuta la telefon poate economisi ore intregi din timpul organizatiei.

O analiza profunda inainte de a angaja o persoana valoroasa este absolut necesara, intrucat te ajuta sa descoperi daca acel candidat are cunostintele si experienta de care compania are nevoie, care sunt asteptarile salariale si nivelul de compatibilitate al persoanei cu cultura organizationala.

Nu uita sa pregatesti angajatul

Daca un candidat uita sa intrebe detalii despre companie si despre jobul pentru care a aplicat, angajatorul este cel care trebuie sa ii ofere acestuia toate informatiile necesare.

Pregatirea candidatilor este importanta pentru a-l ajuta mai tarziu pe intervievator sa se concentreze asupra aspectelor importante, precum aptitudinile candidatului si compatibilitatea acestuia cu cultura organizatiei.

Nu ignora importanta comunicarii in cadrul echipei de recrutare

Succesul alegerii unui candidat se datoreaza in mare parte comunicarii intre membrii echipei de recrutare, spun specialistii.

Intervievatorii trebuie sa se intalneasca din timp, sa puna la cale un plan al intrebarilor adresate si al aspectelor analizate de fiecare in parte, astfel incat interviul sa fie cat mai eficient pentru companie.

“Daca nu isi cunoaste fiecare rolul si obiectivul nu este clar, rezultatul este cel mai adesea alegerea unui candidat nepotrivit” sustine Mihaela Matei, Senior HR Consultant.

Nu te baza pe interviu pentru evaluarea candidatului

Deseori se intampla ca in timpul unui interviu sa se piarda foarte mult timp cu discutiile despre organizatie si postul lansat de aceasta.

Se intampla un unele cazuri chiar ca intervievatorii sa repete intrebarile adresate in urma cu cateva minute de colegii lor.

Studiile au demonstrat ca probabilitatea de a alege angajatul potrivit in urma unui interviu este mai mica de 2%, potrivit HumanResources.about.com, insa consultantul Mihaela Matei sustine ca probabilitatea poate creste pana la 60% atunci cand exista un recrutor cu experienta, capabil sa “citeasca” un candidat in scurt timp.

Companiile inteligente reusesc insa sa dezvolte cateva metode de evaluare a candidatilor, pe langa clasicul interviu de angajare, spun specialistii.

Nu te axa pe conversatii, in timpul interviului

Orice interviu de angajare trebui sa contina si alte componente in afara de intrebari, raspunsuri si discutii, spun specialistii.

Poti sa te plimbi alaturi de candidat prin companie si in timpul acestei plimbari, sa il supui la anumite teste.

Intreaba-l pe acesta despre experienta sa si cum ar actiona el pentru a imbunatati procesul de munca.

Da-i o sarcina acestuia si incearca sa iti dai seama care este stilul sau de lucru si cat de repede invata sa indeplineasca acea sarcina.

Atata timp cat vei folosi astfel de teste care au legatura directa cu pozitia ce urmeaza sa fie ocupata, ai mari sanse sa aduni informatii relevante pentru procesul de selectie si recrutare de personal.

Nu evalua personalitatea, ci aptitudinile si experienta

Oamenii au tendinta sa angajeze persoane asemanatoare lor, insa trebuie sa constientizezi ca exista oameni diferiti de tine care pot fi puternici, inteligenti si potriviti pentru postul care trebuie ocupat.

O companie are nevoie de diversitate pentru a reusi sa supravietuiasca, asa ca fii cat mai profesionist si nu ignora aspectele esentiale doar pentru ca iti displace un anumit candidat.

Cu toate acestea, Mihaela Matei este de parere ca “trebuie sa fii atent la profilul exact pe care il cauti, trebuie sa fie o combinatie intre experienta si personalitate. Candidatul trebuie sa se potriveasca cu echipa, dar sa aiba si experienta necesara sustinerii obiectivelor de business.”

Invata sa diferentiezi candidatii

Orice angajator are o lista cu calitatile, experienta, aptitudinile, factorii de personalitate si alte aspecte necesare pentru persoana care va ocupa un anumit post.

Fii atent la aspectele esentiale si asigura-te ca persoana pe care o alegi le indeplineste cu adevarat.

Nu te baza pe un numar mic de candidati

Construieste o baza de date cu cat mai multi candidati care respecta cerintele companiei tale.

Daca nu ai suficienti oameni in baza ta de date, vei face greseala de a alege pe cineva mai putin potrivit, in detrimentul unui candidat de existenta caruia nu ai cum sa iti aduci aminte, spun expertii.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#angajare, #echipa, #organizatie, #proces, #recrutori , #Stiri Locuri de munca