Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Esti facut sa fii manager?

Esti facut sa fii manager?

In momentul in care ti se ofera o promovare catre pozitia de manager, ai putea fi tentat sa accepti fara sa clipesti, la gandul maririi de salariu care urmeaza si al puterii care iti va fi incredintata. Cu toatea acestea nu uita ca postul de manager nu este potrivit pentru oricine, pentru ca un bun manager are nevoie de cateva calitati de baza si mai ales, sa ii placa sa fie in post de conducere.

Daca un post de management nu este varianta cea mai potrivita pentru tine, asta nu inseamna ca viata ta profesionala va stagna.

Expertii sustin ca daca esti foarte bun in ceea ce faci si vrei sa iti pastrezi in continuare activitatile, ar trebui sa refuzi cat mai politicos oferta de a-i conduce pe ceilalti.

O varianta de "compromis" ar fi sa ceri o marire de salariu pentru asta, sa iti largesti cunostintele tehnologice din domeniu si sa depui un efort in dezvoltarea de noi abilitati, necesare pentru sarcinile tale zilnice.

O autoevaluare riguroasa este absolut necesara insa, inainte sa accepti un job de management, potrivit Monster.com.

Esti capabil sa planifici, sa organizezi, sa conduci sau sa pastrezi controlul asupra a ceea ce se intampla?


Ar trebui sa fii foarte bun in cel putin unul dintre aceste domenii de management, sunt de parere expertii in HR.

Cei care sunt foarte buni la planificare au o gandire critica foarte bine dezvoltata, capabili sa vada problemele din mai multe perspective.

Cei care sunt buni organizatori sunt capabili sa delege cantitatea potrivita de decizii, centralizate si descentralizate.

Oamenii cu talent de leadership au tendinta de a fi extravertiti, cu aptitudini comunicationale bine conturate si capacitatea de a conduce o echipa intreaga.

Un manager poate avea una sau mai multe astfel de calitati, insa rareori un manager le indeplineste pe toate.

Ai o gandire deschisa?

Daca ai capacitatea de a privi lucrurile din diferite unghiuri si faci fata schimbarilor constante, expertii spun ca ai una dintre cele mai importante aptitudini de management, cea care se invata cel mai greu.

Poti sustine obiectivele companiei?

Expertii sunt de acord ca un manager de calitate este capabil sa internalizeze misiunea organizatiei si sa ii incurajeze pe ceilalti sa ii urmeze exemplul, potrivit Monster.com.

Poti contribui la schimbarea organizationala?

Rezistenta la schimbarea regulilor intr-o companie poate face mai mult rau decat bine, daca regulile nu mai au sens.

Un manager de calitate trebuie sa stie cum sa schimbe regula, fara sa o incalce, in acelasi timp in care ii ajuta pe ceilalti sa se adapteze si celor mai ridicole reguli, in aparenta.

Gandeste-te daca esti bun pentru job, atat din punctul de vedere al sarcinilor cat si al managementului angajatilor


Daca un manager se concentreaza prea mult asupra sarcinilor si obiectivelor, acesta isi va dezamagi echipa, iar daca este prea concentrat pe relatiile cu oamenii, acestia nu-l vor mai percepe ca pe un lider.

Gandeste-te daca reusesti sa gasesti echilibrul intre cele doua elemente.

Stii sa asculti?


Liderii adevarati stiu ca nu trebuie sa dea ordine, potrivit Monster.com.

Managerii buni stiu sa asculte intai, iar asta presupune un exercitiu prin care sa rezisti tentatiei de a-ti impune opinia, pana nu ai auzit alte cateva puncte de vedere.

Ce tip de temperament ai?

Expertii sustin ca majoritatea tipurilor de temperament au sanse de a reusi in pozitie de management.

Consecventa in modul in care interactionezi cu ceilalti este insa mai importanta, astfel incat subordonatii sa stie la ce sa se astepte din partea ta.

Mai mult decat atat, pozitia de management te va confrunta destul de des cu situatii conflictuale, iar daca ai un temperament vulcanic sau dorinta de a fi indragit de toata lumea, acest lucru iti va afecta sansa de a avea succes in management.

Daca ti-ai analizat cu atentie aptitudinile de management si ai realizat ca inca iti lipsesc unele dintre ele, iata cateva lucruri pe care ai putea sa le faci in aceasta privinta:

Participa la training-uri

Cu ajutorul unui training iti poti da seama cum stau lucrurile in management si poti sa iti testezi aptitudinile oferindu-te voluntar sa conduci proiectele in jobul actual.

Initiativa ta nu trebuie sa fie cea mai ambitioasa, poti alege ceva simplu ca preluarea unui proiect mic, evitat de toata lumea sau pur si simplu asumarea raspunderii de a-ti organiza colegii pentru a indeplini un anumit obiectiv.

Participa la cursuri particulare

Universitatile ofera cursuri de management, chiar si la distanta.

Nu e nevoie sa ai toate aptitudinile si trasaturile innascute ale unui bun manager, tot ce iti trebuie este dorinta de a invata ce inseamna sa fii un bun manager, sunt de parere specialistii in HR.

Gaseste-ti un mentor


Un om dornic sa te ajute sa evoulezi in cariera iti va spune sincer cum sa iti imbunatatesti aptitudinile astfel incat sa obtii un post de management.

Tot el te-ar putea sfatui cu privire la directia pe care ar trebui sa o urmezi in cariera, in cazul in care managementul nu ti se potriveste, informeaza Monster.com.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4514 ori