De ce nu apucam sa facem mai multe lucruri productive la birou

Luni, 07 Martie 2011, ora 17:05
2531 citiri
De ce nu apucam sa facem mai multe lucruri productive la birou

Angajatii care lucreaza in companiile mici petrec jumatate din timpul de lucru indeplinind sarcini necesare, dar care nu sporesc productivitatea. Printre acestea se numara majoritatea proceselor de comunicare,dar si filtrarea informatiilor si a corespondentei online, potrivit unui studiu realizat in SUA, intre luna decembrie 2010 si ianuarie 2011, citat de Inc.com.

Printre alte concluzii ale cercetarii se regaseste si faptul ca angajatii petrec 36% din timp incercand sa contacteze clientii, partenerii de afaceri si colegii de munca, cautand informatii sau programand o sedinta.

14% din zi este pierduta, conform studiului, cu "ajutorul" mail-urilor si telefoanelor pentru confirmare, dar si prin verificarea mesajelor inutile din inbox sau telefoanelor neplanificate.

Sarcinile neproductive pe care angajatii trebuie sa le indeplineasca


Vlad Dutescu, Managing Partner Sandler Training este si el de parere ca "de obicei aspectele legate de comunicare si de lucrurile administrative ocupa destul de mult timp, ele nu intotdeauna avand legatura cu productivitatea angajatului. Facand referire la oamenii de vanzari, ca sa fim un pic mai concreti, culegerea de informatii despre prospect este o activitate neproductiva si ea poate fi facuta de un sales assistant sau de cineva din echipa de suport."

Dutescu sustine ca sedintele se numara printre principalele elemente neproductive intr-o zi de munca, pentru ca ele dureaza in cea mai mare parte a situatiilor mai mult decat e nevoie si in foarte putine situatii aduc cu adevarat valoare.

Sedintele au nevoie de obiective foarte clar definite si de un rezultat care trebuie atins la sfarsitul sedintei, iar lucrul acesta nu se intampla de multe ori, este de parere acesta.

"Socializarea e un alt consumator de timp neproductiv de cele mai multe ori si care depaseste nevoia efectiva de socializare si obiectivlele ei firesti. Transportul, de asemenea, este o activitate neproductiva, necesara de cele mai multe ori (...)", a declarat consultantul.

Cercetatorii sunt de parere ca reducerea timpului neproductiv de munca al unui angajat cu 25% ar putea spori randamentul pentru inca sase saptamani complet productive, in fiecare an, iar asta ar trebui sa fie un semnal de alarma pentru antreprenori.

Cele sase saptamani productive pot aduce un profit anual de aroximativ 20% in plus pentru companie, a adaugat Vlad Dutescu.

Cum poti reduce timpul neproductiv de munca pentru angajati?

"Fiecare dintre noi ar trebui sa se uite la activitatile sau la sarcinile pe care le indeplineste in cursul unei zile si sa calculeze daca este o sarcina care justifica banii pe care angajatul respectiv ii primeste pentru perioada respectiva de timp sau nu.

De multe ori, o ora de activitate pentru unii dintre noi poate costa 100 de euro si ne-o petrecem cu sarcini si activitati care pot fi indeplinite si de cineva care castiga doar 15 euro pe ora", sustine Dutescu.

Activitatea de networking este, potrivit trainer-ului, o activitate care are in aceeasi masura sanse sa fie productiva, dar si neproductiva. Timpul si resursele investite in activitatea de networking ar putea insa sa nu sa genereze acelasi lucru cu timpul respectiv petrecut in fata unui client pentru a finaliza o afacere.

#angajati, #productivitate, #profit pentru companie, #randament angajati, #sarcini neproductive, #timp de munca , #Stiri Locuri de munca