Cum salvezi o sedinta esuata

Vineri, 25 Februarie 2011, ora 14:25
2386 citiri
Cum salvezi o sedinta esuata

Orice membru al lumii corporate a participat la cel putin o sedinta sortita esecului, simtindu-se lipsit de putere in incercarea de a preveni dezastrul. Fie ca persoana care conducea sedinta a schimbat abordarea in ultimul moment, ca grupul s-a blocat asupra unei idei fixe sau ca vocile participantilor acopereau pe cea a liderului, in mod cert au existat factori care au compromis orice sansa de reusita a sedintei.

Printr-o analiza mai profunda a lucrurilor si o manuire mai atenta a limbajului nonverbal, chiar si un angajat cu o pozitie mediocra poate sa faca ceva sa previna dezastrul, intr-o sedinta, informeaza Harvard Business Review.

Iata cateva tehnici prin care te asiguri ca nu vei fi unul din liderii ale caror sedinte reprezinta o "perdere de timp", in contul companiei.

Asigura-te ca echipa cade de acord doar asupra ideilor bune

Trebuie sa fii mereu "in garda", pentru a evita un anumit tip de acord asupra ideilor, iar pentru acest lucru, este utila cunoasterea catorva detalii despre dinamica grupurilor.

Multi obisnuiesc sa minimalizeze valoarea gandirii de grup si considera ca acest tip de gandire ar fi cauza celor mai multe idei proaste.

Specialistii sustin, insa, ca gandirea de grup este absolut necesara pentru a determina echipa sa lucreze cu entuziasm pentru un scop comun.

Problema nu este gandirea de grup, ci punctul in care ideile se formeaza
, spun specialistii.

Stadiul incipient este cel in care trebuie sa fii foarte atent si sa fii pregatit sa anulezi tendinta catre o decizie finala de proasta calitate.

E mult mai usor sa anulezi entuziasmul pentru o idee proasta, atunci cand se afla la inceput, decat in momentul in care toata lumea incepe sa o accepte, spun specialistii, pentru ca odata ce "formatorii de opinie" din cadrul grupului incep sa se decida in favoarea unei optiuni, devine prea dificil pentru ceilalti sa opuna rezistenta.

Asadar, daca nu vrei ca ideile proaste sa devina parte din misiunea organizatiei, trebuie sa fii pregatit sa sustii puternic argumentele tale impotriva lor, din timp.

Cel mai probabil vei fi rugat sa oferi o idee mai buna, in schimb, iar in acest caz poti accentua nevoia de aprofundare si poti invita grupul la o contributie intelectuala comuna pentru a duce discutia la un nivel superior.

Putine sunt grupurile care pot rezista unei astfel de invitatii, spun specialistii.

Concentreaza-ti emotiile, pentru a-ti pune in valoare carisma

Demonstreaza entuziasmul si provoaca grupul sa se indrepte catre o noua panta emotionala, te sfatuiesc specialistii.

Putine grupuri opun rezistenta carismei, iar charisma nu este un tocmai "har divin", ci este chiar o utilizare disciplinata a limbajului nonverbal.

Este vorba despre emotiile focusate intr-un anumit sens, spun expertii.

Majoritatea oamenilor nu stiu cum sa transmita un mesaj clar, pentru ca nu stiu cum sa faca o ordine in multitudinea de emotii care ii incearca, iar asta "ucide" orice urma de carisma.

Actorii, politicienii si liderii din lumea business au invatat ca daca iti concentrezi emotiile asupra unui sentiment puternic, limbajul corpului se va alinia emotiilor si asta va capta atentia intregului auditoriu
.

Cand lucrurile incep sa se indrepte intr-o directie gresita in timpul sedintei, este momentul sa faci un exercitiu de memorie, sa iti aduci aminte ce simteai in momentele in care traiai o anumita emotie pe care ai vrea sa o induci echipei.

Aminteste-ti fiecare detaliu la nivel sensorial al emotiei, ca si momentele in care ai trait-o.

Cu putin exercitiu, vei reusi sa evoci un sentiment puternic, iar din acel moment, toate privirile vor fi atintite asupra ta.

Natura sentimentului, insa, ar putea depinde de moment, iar specialistii te sfatuiesc sa nu directionezi sentimentele de manie catre grup, ci mai degraba catre un factor extern care pare amenintator.

Foloseste-ti autoritatea pentru a redirectiona conversatia

Daca vocea ta nu este auzita intr-o sedinta, acest lucru se poate datora lipsei de autoritate de care dai dovada.

Inflexiunile din vocea ta te pot ajuta sa iti stabilesti autoritatea in fata grupului si tot prin ele poti sa o transferi oamenilor, pastrand respectul impus.

Chiar si aceste inflexiuni trebuie controlate cu atentie, spun specialistii, care te sfatuiesc sa te concentrezi asupra tonului vocii si a formularii frazelor.

Daca iti incepi o fraza cu o tonalitate joasa, permite-i sa se inalte pe masura ce vorbesti pentru a exprima clar pasiunea si energia prin voce, apoi trebuie sa inchei fraza cu acelasi ton in care ai inceput sau chiar mai jos de atat.

Multi dintre oamenii care vorbesc in fata echipei lor, in care se pune accentul pe colegialitate, obisnuiesc sa ridice vocea spre sfarsitul frazei, cu o intonatie interogativa.

Aceasta abordare nu exprima nicio urma de autoritate pentru ca membrii echipei tale o vor interpreta ca o urma de nesiguranta prin care cauti mereu aprobarea lor.

Tocmai de aceea, specialistii te sfatuiesc sa cobori tonul putin, fara sa pierzi din energie, la sfarsitul unei propozitii sau a unei fraze, intr-o sedinta cu echipa.

#echipa, #gandire de grup, #grup, #idei, #limbaj nonverbal, #sedinta, #sedinta esuata , #Stiri Locuri de munca