Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum sa-ti vinzi ideile? Partea II

Cum sa-ti vinzi ideile? Partea II
Alte cateva ponturi care iti vor marii sansele de a obtine o finantare din partea unui investitor.6. Invata cum sa-ti controlezi camera fara sa pari inflexibil sau nervos. Priste si asculta. Limbajul trupului si intrebarile daca poti sa eviti anumite puncte sau daca trebuie explicate imediat. Daca permiti audientei sa preia controlul discutiei, vei sfarsi prin a crea o imresie confuza si incompleta a companiei tale. Dar daca nu te axezi pe punctele cheie devreme si cu succes, atunci investitorii nu vor auzi nimic din ce mai ai de spus.

7. Calculeaza si tu: majoritatea prezentarilor antreprenorilor: 38 de slide-uri. Media capacitatii de atentiei / capacitate craniala a investitorilor: 10 slide-uri.

8. Nu minti! Ai crede ca se intelege de la sine, dar in entuziasmul lor pentru lucrurile create, antreprenorii au tendinta de a cadea in acest pacat foarte des. Te rog nu interpreta indemnul acesta la "vanzarea creatiei" ca o aprobare pentru a exagera, interpreta gresit, sau chiar a minti. Persoanele cele mai bune pe vanzari sunt cele credibile sunt demne de incredere. Este mai important ca investitorii sa aiba incredere in tine decat ca ei sa inteleaga fiecare amanunt al afacerii tale.

9. Nu trebuie sa fii "prevazator", dar trebuie sa fii realist. Cei mai multi antreprenori uita sa fie realisti in privinta timpului real, necesar (versus cel care apare pe hartie). Fie ca este vorba despre timpul necesar dezvoltarii produsului, sau timpul necesar pentru a incheia urmatoarele 10 vanzari, antreprenorii sunt patologic de optimisti. Rezolva problema la fel cum ai face-o in cazul finantelor: gaseste exemple de probleme comparabile rezolvate de alte companii si foloseste aceste date pentru prezentarea ta.

10. Nu pune mult text pe o pagina care trebuie citita de investitor. Totul trebuie sa fie scurt, bogat in informatii pe un fond destul de mare incat sa nu fie dificil de citit. Cuvintele nu fac altceva decat sa vina in sprijinul obiectivelor pe care le propui. Poze, grafice, si charturi trebuie sa fie aerisite si clare, in corelatie cu obiectivele. Daca trebuiesc deconstruite si explicate bucata cu bucata vei pierde concentrarea si avantul.

11. Nu folosi stackul de prezentare ca un element de sine statator. Nu este gresit daca nu poate sa fie citit in absenta ta. Aceea este slujba sumarului sau a planului de afaceri.

Un discurs bun este rar pentru ca este foarte greu de executat dar este necesar pentru a construi o companie de succes. Dar abilitatea de a tine un discurs este un indicator cheie pentru investitori daca antreprenorul nu stie cum sa isi vanda produsul cum poate el sau ea sa cladeasca o companie puternica.


Bloombiz.ro Newsletter
Aboneaza-te la newsletter-ul infoBloombiz ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1187 ori