Cum sa-ti distrugi cariera in 10 pasi simpli

Joi, 17 Septembrie 2009, ora 13:05
3328 citiri
Cum sa-ti distrugi cariera in 10 pasi simpli

Toti angajatii au ceva in comun: frica de a nu fi concediati. Astazi, oamenii se tem sa nu-si piarda jobul, fie prin concediere, fie prin disponibilizari. Ceea ce este si mai rau, multi factori determinanti ai acestor decizii nu depind de angajat, precum economia, performanta si longevitatea companiei. Pentru a nu fi afectat de astfel de decizii, cel mai indicat este sa nu faci singur lucruri care iti pot afecta cariera in mod negativ.

Sa eviti comportamentele auto-distructive la locul de munca pare ceva de bun-simt, insa aceasta mentalitate este deseori trecuta cu vederea atunci cand angajatii incearca sa iasa in evidenta sau sa deprinda noi obiceiuri, stiluri si tehnici, pentru a se mentine la suprafata, scrie CareerBuilder.com.

Pentru a evita auto-distrugerea carierei tale, evita urmatoarele 10 obiceiuri:

1. Nu tii socoteala realizarilor tale

Sa presupunem ca seful tau trebuie sa se gandeasca daca sa te pastreze pe tine sau pe colegul tau. Te invita sa te asezi si te intreaba, “De ce ar trebui sa te pastrez in echipa?” Daca nu ai nimic de spus sau de demonstrat, ai mari sanse sa fii cel dat afara.

In plus, este bine intotdeauna sa ai o lista mereu deschisa, cu premiile, promovarile si realizarile tale, pe care sa o poti folosi de fiecare data cand vine vorba de promovari sau mariri de salariu. Daca nu tii socoteala lucrurilor bune pe care le-ai facut, e posibil sa nu ti le mai amintesti atunci cand va fi nevoie sa-ti actualizezi CV-ul.

2. Nu-ti actualizezi setul de abilitati

Peisajul business este mereu schimbator, precum a dovedit deja economia de astazi. In ziua de azi, incerci din rasputeri sa-ti pastrezi jobul, iar cea mai buna cale de a face asta este arantandu-I angajatorului tau ca investitia sa in tine a meritat.

Pastrandu-ti actualizat setul de abilitati, dar si extinzandu-l, vei reusi sa arati ca faci toti banii, mai ales acum, cand companiile cauta modalitati de a reduce cheltuielile.

3. Nu aduci rezultate

Bunul-simt iti va spune ca, in afaceri, totul se rezuma la contabilitate. Daca nu contribui la profit si daca risipesti bani in loc sa-i faci, caderea ta va fi garantata.

4. Rapid nu inseamna eficient

Cei care prefera sa comunice prin e-mail, pentru ca este mai rapid decat sa discuti fata in fata cu cineva, nu recunosc importanta conexiunilor personale pe care trebuie sa le creezi cu ceilalti, mai ales intr-un mediu de afaceri inalt competitiv. Unul dintre cele mai importante lucruri care te va mentine la suprafata in aceasta economie este relatia ta cu oamenii, iar aceasta relatie nu poate fi construita prin e-mail-uri, mesaje sau chat.

5. Crezi ca esti de neinlocuit

Nu este loc pentru “dive” la locul de munca. Exista milioane de oameni care isi cauta acum de lucru si exista mari sanse ca cel putin cativa dintre ei sa poata face bine slujba ta. Daca devii atat de convins ca tu si doar tu iti poti face treaba cum trebuie, vei incepe usor sa te prabusesti.

6. Ai toate raspunsurile

Cunoasterea inseamna putere. Totusi, daca lasi impresia ca stii totul, nu vei reusi decat sa demonstrezi ca nu esti interesat sa afli noi idei sau abordari. Pentru a se mentine la suprafata in ziua de azi, angajatii trebuie sa puna intrebari, sa fie la curent si sa asculte orice idee noua.

7. Esti inconjurat de lingusitori

Vechea zicala ramane adevarata: Esti compania pe care o pastrezi. Daca te asociezi cu oameni lingusitori, o faci pentru ca iti place ca ceilalti sa-ti gadile orgoliul. Acest lucru nu va fi trecut cu vederea de catre cei din jur. Managerii si alti profesionisti nu vor avea nicio problema in a te inlocui cu cineva care accepta si incurajeaza inteligenta si creativitatea altora.

8. Iti asumi toate meritele

Recunoaste meritele celor din jur. Multi dintre manageri sunt suficient de inteligenti pentru a-si da seama cand iti asumi, in mod inadecvat, toate meritele pentru rezultatele pozitive, in ciuda ajutorului sau parerilor primite de la ceilalti. Daca recunosti meritele celor responsabili, vei fi vazut ca fiind un jucator de echipa, elemnt-cheie al oricarui grup de succes. In plus, vei afla ca ai parte de laude din partea colegilor.

9. Nu-ti afisezi realizarile

Sunt sanse mari ca seful tau sa nu aiba timp sa tina socoteala fiecarui angajat. Asadar, cum poate afla seful tau cat esti de valoros daca nu-i spui chiar tu? Una este sa te lauzi, alta este sa ii lasi pe colegi sa te observe prin succesele tale. Este important sa-i lasi pe ceilalti sa-ti recunoasca valoarea, atata timp cat o faci in modul potrivit.

10. Pierzi din vedere imaginea de ansamblu

Cei care nu isi recunosc punctele slabe sunt destinati sa ajunga in randul somerilor.

Oamenii de afaceri intuitivi recunosc ca, in ciuda celor mai mari eforturi de a face totul perfect, intalnesc uneori obstacole si au nevoie de sfatul si de punctul de vedere al unui prieten, coleg sau profesionist de incredere. Daca recunosti ca nu esti perfect, vei reusi sa castigi respectul colegilor.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#angajat, #cariera, #companie, #distrugi, #job, #manager , #Stiri Locuri de munca