Cum sa supravietuiesti evaluarii la locul de munca

Luni, 14 Iunie 2010, ora 14:11
5534 citiri
Cum sa supravietuiesti evaluarii la locul de munca

Scopul evaluarii intr-o companie este sa intareasca procesul de comunicare dintre superiori si subalterni, pentru a atinge cresterea productivitatii muncii, insa de multe ori efectul nu este cel scontat, informeaza Entrepreneur.com. 

Evaluarea angajatilor, ca factor pozitiv

Cei care sunt de acord cu evaluarile sustin ca sunt o oportunitate de a te intalni fata in fata cu seful, de a reevalua scopuri stabilite anterior si de a stabili noi obiective.

Tot in aceste intalniri de evaluare se discuta despre metode de crestere a performantei in zonele deficitare si se analizeaza noi metode de sporire a motivatiei.

Alt argument adus in sprijinul evaluarilor periodice este identificarea posibilitatilor de dezvoltare a fiecarui angajat.

Cand evaluarea nu este privita cu ochi buni

Unii manageri si angajati privesc cu scepticism interviul de evaluare a performantei.

Argumentul principal este timpul pe care il ocupa.

Seful trebuie sa analizeze cu atentie actiunile si atitudinile angajatului din ultimul an, proces care poate ocupa foarte mult timp..

O alta problema apare in cazul in care seful nu a pastrat note despre activitatea angajatilor de-a lungul anului sau nu a interactionat suficient de des cu acestia.

Unii manageri, care doresc sa se faca placuti in randul angajatilor, sunt reticienti in a aduce vestile proaste angajatilor evaluati, care nu s-au ridicat la nivelul obiectivelor stabilite.

Exista si situatii in care managerul nu stie cum sa transmita informatiile negative.

Sunt situatii in care subalternii protesteaza, punand sub semnul intrebarii argumentele de evaluare.

Cum sa faci o evaluare corecta a angajatului

Sedinta de evaluare trebuie sa se conduca dupa un formular completat inainte atat de manager cat si de subaltern.

Compara versiunea ta cu cea a angajatului.

Pune accent pe aspectele pozitive ale realizarilor sale.

Nu evita sa mentionezi si aspectele negative.

Pune in balanta aspectele negative cu cele pozitive.

Invita-l pe angajat sa sugereze cateva modalitati prin care s-ar simti mai motivat.

Incheie intalnirea intr-o nota pozitiva. 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#angajat, #evaluare, #manager, #performanta, #sef , #Stiri Locuri de munca