Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum sa identifici barierele din comunicare

Cum sa identifici barierele din comunicare
Desi incepem sa comunicam cu ceilalti de la o varsta foarte frageda, psihologia sociala estimeaza ca exista o pierdere de aproximativ 40-60% din inteles intre momentul in care un mesaj este transmis si cel in care acesta ajunge la receptor. Intelegerea barierelor cel mai des intalnite in comunicare este primul pas pe drumul catre o comunicare impecabila.
1. Identifica barierele fizice ale comunicarii. Unele dintre aceste bariere includ distractiile ca de exemplu un mediu de lucru zgomotos, iluminarea proasta, temperatura nepotrivita si echipamentul stricat sau invechit. Unele bariere fac comunicarea imposibila (zgomotul), pe cand altele (temperatura nepotrivita) au potentialul de a afecta moralul si fac comunicarea dificila.

2. Gaseste deficientele in constructia organizationala. Deficientele de acest gen cauzeaza bariere deoarece fac imposibil de inteles cu cine trebuie sa comunice oamenii pentru a rezolva o problema in mod eficient. In cadrul organizatiilor, o piramida organizationala imperfecta sau o lipsa a supravegherii manageriale duce adesea la o lipsa a claritatii in ceea ce priveste rolurile si responsabilitatile. La locul de munca, aceasta duce la un personal care nu stie exact ce trebuie sa faca si care sunt asteptarile.

3. Recunoaste barierele bazate pe atitudine. Aceste bariere sunt in general consecinte ale constructiei organizationale. Lipsa instruirii sau a supravegherii poate duce la o lipsa de motivare a angajatiilor care, la randul ei, duce la o deficienta in satisfactia muncii si rate de productie slabe.

4. Barierele psihologice. Oamenii care au probleme personale sau sunt distrate in general nu sunt receptive sau nu raspund la informatiile pe care le primesc.

5. Intelege diferentele culturale. Culturile diferite comunica in mod diferit. Comunicarea eficienta in cadrul unei comunitati multi-culturale presupune abilitatea si dispozitia de a traduce motivele, aspiratiile, valorile de baza si presupunerile care alimenteaza problemele, obiceiurile, sau modurile de comunicare.

6. Observa diferite abilitati lingvistice intre cei care comunica. Alegerea cuvintelor folosite de o persoana este perceputa si descifrata prin filtrul ascultatorului, bazandu-se pe experientele si abilitatile sale. Limbajul este un mijloc simbolic de a comunica si exista mult loc pentru distorsionarea mesajului sau pentru neintelegeri.

7. Subliniaza bariere psihologice ca de exemplu neintelegerea comunicarii non-verbale. Aceste mijloace de a comunica pot fi orice de la pozitionarea corpului la tonul unei persoane.

8. Fii atent la alte bariere in comunicare: ascultarea selectiva, lipsa sinceritatii sau informal, lipsa increderii, atitudinea defensiva incadrarea in stereotipuri.

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>
Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 7428 ori