Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum sa faci o evaluare eficienta a angajatilor

Cum sa faci o evaluare eficienta a angajatilor
Evaluarea performantei angajatilor nu este usoara, dar poate fi un proces valoros atat pentru ei cat si pentru tine.1. Asigura-te ca angajatii tai au o descriere a indatoririlor si ca stiu care sunt regulile dupa care sunt evaluati.

2. Permite-le angajatilor sa vada o copie a formularului de evaluare, necompletata, si lasa-i pe ei sa-si completeze ratingul de performanta.

3. Stabileste o ora si un loc unde sa va intalniti pentru a avea intimitate si liniste.

4. Programeaza-ti cel putin o ora pentru fiecare angajat, chiar daca este foarte posibil sa nu ai nevoie de atata timp.

5. Subliniaza scopul evaluarii, de exemplu, imbunatatirea performantei, rasplatirea performantei, stabilirea noilor asteptari, primirea unui feedback sau orice alt scop ai.

6. Evita sa fii tu cel care vorbeste cel mai mult. Intreaba ce vrei sa aflii si lasa-i pe angajati sa-ti spuna cum se simt si de ce au nevoie.

7. Ofera-le angajatilor optiunea de a scrie un alt punct de vedere daca acestia nu sunt deacord cu evaluarea ta.

8. Fa tot ce-ti sta in putinta pentru a-ti linistii angajatii, altfel risti ca emotiile sa nu le vor permite sa auda ce ai de spus.

9. Evita sa te fixezi doar pe zonele ce necesita imbunatatiri. Fiecare angajat doreste si are nevoie sa fie laudat, asa ca petrece cat mai mult timp cu descrierea lucrurilor pe care le fac bine. Acest pas este crucial in pastrarea unui angajat valoros.

Daca angajatul se infurie cand ii faci evaluarea, permite-le sa se exprime in timp ce tu asculti. Nu devenii defensiv sau nervos. Nu te certa cu acestia. Chiar daca nu sunteti de acord asupra unui punct de vedere, va puteti exprima amandoi opiniile.

Fii atent la ce spui si fii consistent in asteptari, indiferent de sexul sau varsta angajatilor.


Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 5779 ori