Cum sa dezvolti si sa sustii o afacere - Doing Business Start Up

Joi, 23 Martie 2006, ora 14:34
2059 citiri

"Antreprenorul este entuziastul care isi pune in aplicare ideile, nu doar si le savureaza", sustine Madalin Matica, director operatiuni europene DotCommerce LTD Boston, in cadrul unei prezentari sustinute la "Doing Business Start Up".Mai mult de 70% dintre clientii companiei sunt antreprenori, nu companii cu experienta mare, care au pornit direct in online, spune Madalin Matica. "Un antreprenor nu stie unde e afacerea lui, dar stie unde vrea sa ajunga, directorul stie unde e afacerea dar habar n-are unde va ajunge, poate doar pe termen foarte scurt". Prezentarea lui Madalin Matica a urmarit pasii necesari dezvoltarii unei noi companii: clarificarea scopurilor, analiza strategiei, evaluari ale profitabilitatii si durabilitatii.

In dezvoltarea unei mici afaceri, intreprinzatorul are, timp de cativa ani de la debut, de sustinut 80% din companie, fara posibilitatea de a avea grija de familie, fara timp liber, netinand cont de sanatate. "Primul pas catre libertatea aspirata este sclavia in fata companiei", "Falimentul este ideea cu care se trezeste si cu care se culca un antreprenor", avertizeaza Madalin Matica, citat de www.SMARTfinancial.ro.

Plecarea fara un plan de afaceri este o mare greseala, trebuie evaluata foarte bine toleranta la riscuri, nevoile afacerii, acoperirea geografica si alte considerente strategice, metodele de vanzare, viziunea creatorului, starea pietii. Strategia trebuie comunicata catre parteneri, banci, presa, clienti, ceea ce va conferi credibilitatea necesara demersului.

Unul dintre avantajele afacerilor mici si mijlocii este adaptarea foarte rapida la noile realitati, adoptarea schimbarilor cu mult mai repede decat o companie mare. De la redactarea planului de afaceri este necesara definirea unei "exit strategy", care poate fi achizitia de catre o alta companie, de un venture capital, care va eficientiza afacerea in vederea vinderii pe bursa sau chiar cumpararea altor companii si retragerea din cadrul corporatiei. Evident, exista si posibilitatea de a dezvolta continuu afacerea, eliminand exit-ul. In privinta strategiilor de iesire, 90% din start-up-uri isi declara ca obiectiv reusirea unui hit&go, a da lovitura, a primi bani multi si apoi a abandona afacerea.

Doru Panaitescu, online sales manager ARBOmedia, a prezentat pe scurt pasii de inceput in promovarea unui start-up: ideea, obiective, strategie, tactici, plan de strategie, buget, audit. Ca si Madalin Matica, oficialul ARBOmedia subliniaza importanta redactarii unui plan de lucru, "oricat de visator ar fi antreprenorul in cauza". Acesta trebuie sa cuprinda analiza situatiei: statistici, resurse, care pot fi bani sau active, obiective - breakeven, awareness, gasirea segmentului de nisa-, strategie - "linia generala pe care trebuie sa o respectati pentru a va atinge obiectivele propuse".

Ca reprezentant al unei companii de publicitate, Doru Panaitescu a amintit mixul de comunicare - un set de actiuni concrete intreprinse pentru a comunica afacerea in fata clientilor, faptul ca nu exista formatul care sa se potriveasca la orice, modalitatile de publicitate - bannere publicitare, sectiuni sponzorizate, newsletter, advertoriale, concursuri publicitate, proiecte speciale etc.

In plus, oficialul ARBOmedia a pledat anti-spam, o asemenea campanie distrugand din start imaginea afacerii, a subliniat faptul ca adaptabilitatea si flexibilitatea sunt punctele forte in alegerea tacticilor si a amintit ca publicitatea gratuita, neinvestirea unei anumite sume de bani presupune alocarea altor resurse. De asemenea, auditul este o parte esentiala a dezvoltarii afacerilor, care trebuie revizuit la anumite perioade de timp, a mai declarat Doru Panaitescu.

Smart Financial