Cum iti aperi stilul de munca, la interviu

Joi, 28 Octombrie 2010, ora 12:55
2947 citiri
Cum iti aperi stilul de munca, la interviu

Oricare ar fi jobul pentru care aplici, exista mari sanse ca intervievatorul sa te intrebe care este stilul tau de lucru. Aceasta este oportunitatea ta de a te axa pe lucrurile care te pozitioneaza intr-o lumina favorabila in fata angajatorilor si de a influenta decizia finala a acestora, sunt de parere expertii in HR citati de Monster.com. 

Iata cateva lucruri pe care intervievatorul le urmareste atunci cand te intreaba despre stilul tau de lucru.

Preferi munca in echipa sau individuala?

Este foarte important sa detaliezi modul in care lucrezi cu ceilalti, in timpul unui .

Marea majoritate a companiilor apreciaza un stil de munca in echipa, axata pe colaborare, insa daca preferi munca independenta poti argumenta acest lucru sustinand ca obtii cele mai bune rezultate lucrand singur, dar accepti pareri si feedback in orice moment.

Aceasta replica ii va comunica intervievatorului faptul ca parerea celorlalti are valoare pentru tine, insa te bazezi pe propria persoana pentru aspectele de baza.

Daca iti face placere sa muncesti in echipa, informeaza-l pe intervievator si dezvolta discutia pe tema procesului si recompenselor muncii in echipa.

Ce tip de colaborare cu seful tau preferi?

Aceasta intrebare este extrem de comuna, iar intervievatorul o foloseste pentru a afla care este relatia ta cu sefii.

Unii oameni prefera un sef care stabileste obiectivul principal si le ofera libertate deplina sa il indeplineasca, iar daca tu esti unul dintre ei, explica detaliat acest lucru intervievatorului.

Altii ar putea sa prefere un manager care sa ofere indicatii la fiecare pas al proiectului.

Daca te incadrezi in acest stil, poti argumenta prin faptul ca iti place sa oferi informatii in mod regulat catre seful tau, astfel incat acesta sa fie constant la curent cu evolutia proiectului.

Care este stilul de comunicare preferat?

Modul in care comunici face parte din stilul tau de munca, iar intervievatorul te poate intreba daca preferi comunicarea prin e-mail, telefon sau comunicare personala directa.

Unele companii pun accent pe comunicarea scrisa, in timp ce altele pot fi mai putin formale.

Desi comunicarea prin e-mail este in general mult mai eficienta, este deosebit de important sa stii cum sa realizezi o balanta intre toate tipurile de comunicare, spun specialistii.

In timpul interviului, prezinta cadrul in care comunici intr-o zi normala de munca.

Fie ca iti place sa prezinti aspectele generale ale problemei sau iti place sa intri in detalii, poti spune intervievatorului ca obisnuiesti sa oferi o perspectiva de ansamblu, alaturi de o completare a informatiei cu cateva detalii.

Ambele tehnici functioneaza, in functie de situatie si de persoanele cu care lucrezi, spun expertii.

Ce intervale orare preferi?

Unii angajati prefera sa vina devreme si sa plece inainte de orele de varf, altii nu au preferinte legate de orele de munca.

Angajatorul vrea sa auda un raspuns care subliniaza dorinta ta de a avea succes cu orice pret, de aceea expertii in HR te sfatuiesc sa spui ca pentru tine este mai important sa iti indeplinesti sarcina, nu ora la care pleci acasa.

Obisnuiesti sa iti planuiesti activitatea pentru a doua zi?

Poti aduce in discutie planificarea ta zilnica, in timpul interviului, ca un argument pentru organizarea care te caracterizeaza si calitatea rezultatelor tale.

Intervievatorul trebuie sa stie ca esti capabil sa iti pui in ordine prioritatile si poti demonstra asta prin faptul ca cele mai importante sarcini le indeplinesti la prima ora.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#angajator, #interviu, #job, #munca, #stil , #Stiri Locuri de munca