Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cei mai influenti editori ai revistelor de moda din SUA

Cei mai influenti editori ai revistelor de moda din SUA
Anna Wintour, cea care editeaza, de mai bine 20 de ani revista de moda Vogue, este cel mai cunoscut editor din bransa. Insa nu ea este cea care v-ati astepta sa conduca topul celor mai puternici editori de moda din SUA. Forbes a alcatuit un clasament al acestora, iar noi vi-l vom prezenta in randurile urmatoare.



Wintour este faimoasa pentru ca a ajutat mai multe talente abia aparute
sa ajunga staruri ale lumii modei. Totodata, ea a oferit sprijin designerilor,
oferindu-le burse, cum ar fi cea din partea Consiliului Designerilor de Moda
din America si al Fondului pentru Moda Vogue. Astfel, designerii au obtinut
bani pentru a-si finanta prezentarile si pentru a-si creste afacerile. Printre
cei care-i sunt recunoscatori Annei Wintour pentru ca i-a ajutat in cariera se
numara Phillip
Lim si Scott Sternberg, de la Band of Outsiders, precum si Patrick Robinson, de la Gap.



Cu toate acestea, primul loc in
topul celor mai influenti si mai puternici editori de fashion este ocupat de
Cindi Leive, editor-sef al revistei Glamour. Ea este urmata de Anna Wintour si
de Roberta Myers, de la Elle. Locul al patrulea este ocupat de Kate White,
editorul lui Cosmopolitan, urmata, pe cinci, de Charla Lawhon, de la In Style.



Pentru a realiza topul celor
mai puternici editori de moda din Statele Unite, Forbes a luat in considerare
toti editorii de la toate revistele lunare americane care au o componenta
destul de importanta de fashion. Aici intra si revistele pentru adolescenti.
Pentru departajarea si asezarea lor in top, realizatorii clasamentului au
evaluat editorii folosindu-se de 9 indicatori.



In spatele cifrelor



Numarul
de vizitatori unici de pe siteurile revistelor au aratat cat de bine se
descurca acestea la trecerea de pe hartie pe formatul electronic. Rata de
citire a fiecarei reviste (citirea lunara garantata) si pretul unei reclame de
o pagina, in patru culori - ambii fiind indicatori determinati direct de
revista in cauza - au aratat cati oameni citesc, garantat, publicatia in
fiecare luna si cat sunt dispusi sa plateasca agentiile de publicitate pentru a
capta atentia acestor cititori.



Forbes
a comparat si veniturile din publicitate inregistrate in prima jumatate a lui
2008 cu cele din prima jumatate a lui 2007. Aceste date au fost oferite de
Biroul de Informatii al Editorilor, divizie a Asociatiei Editorilor de Reviste
din America.
Un alt factor luat in seama a fost numarul paginilor de publicitate tiparite in
primul semestru al lui 2008, comparativ cu prima jumatate a anului precedent.



In cele din urma, Forbes a
analizat rata de crestere anuala a tirajelor revistelor, pentru prima jumatate
alui 2008, precum si de cate ori a aparut numele fiecarui editor in baza de
date Factiva (divizie a Dow Jones & Company), de la sfarsitul anului
trecut, pana la 29 august 2008.



Glamour, pe prima pozitie



Cindi
Leive a fost numita editor-sef al revistei Glamour in 2001. Sub conducerea sa, revista
a ajunsa la cel mai mare tiraj pana in prezent - 2,4 milioane de exemplare -
potrivit Biroului de Audit al Tirajelor, din Schaumburg, Illinois.
In 2005, Glamour a castigat cea mai vanata distinctie din bransa - Premiul
pentru Excelenta - in cadrul Premiilor Nationale pentru Reviste.



Mai mult, traficul siteului
glamour.com - care devine tot mai important, pe masura ce internetul atrage un
numar din ce in ce mai mare de agentii de publicitate si de utilizatori care
prefera sa citeasca online, mai degraba decat de pe hartie - a crescut cu 118%,
din iulie 2007, ajungand la 862.708 de vizitatori unici in iulie 2008.



De cealalta parte, in aceeasi
perioada de timp, traficul siteului style.com, care gazduieste revista Vogue, a
scazut cu 23%.



Pe masura ce presa digitala
castiga din ce in ce mai mult din piata, editorii de reviste se confrunta cu
probleme financiare majore. Industria revistelor a scazut, in ceea ce priveste
numarul total al exemplarelor vandute in prima jumatate a lui 2008, cu 8%. In
aceeasi perioada, incasarile din publicitate au scazut cu 2,8%. Pentru reviste
cum ar fi Cosmopolitan si Glamour, care au unele dintre cele mai mari tiraje si
venituri din publicitate, aceste cifre pot fi infricosatoare.



Dar succesul nu inseamna numai
atragerea de publicitari si de cititori si acumularea de cat maimult venit. Un
editor sef trebuie sa fie si o voce a autoritatii. Cartea din 2006 a lui Leive,
Glamour's Big Book of Dos and Don'ts: Fashion Help for Every Woman ("Cartea
Glamour despre ce sa faci si ce sa nu faci: sfaturi de moda pentru fiecare
femeie"), aparut atat in editii cartonate, cat si mai ieftine, si i-a
consolidat autoarei rolul de autoritate in domeniu.



"Publicul
lui Vogue este unul aspirational, in vreme ce cititoarele lui Glamour vor sa
vada produse pe care si le pot permite", spune Harriet Brown, asistent
universitar specializat pe jurnalism din cadrul Scolii de Comunicare Publica
S.I. Newhouse, Universtitatea Syracuse.



Fata de la Elle



Robbie
Myers de la Elle, care ocupa aceasta pozitie din 2000, imparte pozitia a doua
cu Anna Wintour. Ea a luat o decizie inteligenta in 2006 - aceea de a fi
sponsor al show-ului Project Runway, realizat de Bravo. Reality show-ul, care a
pus mai multi designeri de moda sa se intreaca pentru un premiu de 100.000 de
dolari, cu care sa isi finanteze o linie proprie de imbracaminte, a crescut
vizibilitatea revistei Elle, atat online, cat si offline. Numarul de vizitatori
unici ai lui Elle.com a crescut, in ultimul an, cu 504%.



Alti editori nu s-au descurcat
la fel de bine ca Myers. Lucky, revista de shopping fondata de Kim France, care
a fost lansata cu surle si trambite in 2000, a inregistrat o scadere cu 7,8% a
veniturilor din publicitate, in prima jumatate a lui 2008, in vreme ce tirajul
a ramas neschimbat. Traficul siteului a crescut cu 40%, insa inregistreaza doar
145.448 de vizitatori unici.



Nylon, o revista care are drept
target segmentul de varsta 16 - 25 de ani, nu a fost luata in seama de Forbes,
pentru ca nu si-a depus documentele la Biroul de Audit al Tirajelor, iar More,
revista de lifestyle pentru cei peste 40 de ani, a inregistrat o scadere cu
23,4% a numarului de pagini de publicitate in prima jumatate a lui 2008, fata
de aceeasi perioada a anului trecut.



Joanna Coles, cea care ocupa
pozitia a zecea in top si care a fost editor adjunct laMore, inainte sa plece
la Marie Claire, este hotarata sa imbogateasca continutul de fashion al
revistei pentru care lucreaza. Ea a cooptat-o, in acest sens, pe Nina Garcia,
fost director de moda la Elle si membru al juriului la Project Runway.



Pe locul 8 se afla Teen Vogue
si editorul acesteia, Amy Astley. Popularitatea acestei publicatii este
uimitoare, avand in vedere ca segmentul pentru adolescenti a primit lovituri
grele in ultimii ani, reviste ca Teen People,YM si ElleGirl fiind desfiintate.



Potrivit lui Harriet Brown,
indiferent de pozitiile pe care aceste reviste le ocupa, in ceea ce priveste
tirajele sau publicitatea, adevaratul motiv pentru care editorii au scces este
acela ca reusesc sa creeze o legatura cu publicul lor.



"Cei mai buni editori mentin o
relatie cu cititorii si creeaza un sentiment de comunitate… In aceasta
perioada, publicul este bombardat cu informatii, iar aceste reviste pentru
femei reusesc sa nu faca acest lucru."






Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1726 ori