Cei mai influenti editori ai revistelor de moda din SUA

Luni, 15 Septembrie 2008, ora 00:50
1901 citiri
Cei mai influenti editori ai revistelor de moda din SUA

Anna Wintour, cea care editeaza, de mai bine 20 de ani revista de moda Vogue, este cel mai cunoscut editor din bransa. Insa nu ea este cea care v-ati astepta sa conduca topul celor mai puternici editori de moda din SUA. Forbes a alcatuit un clasament al acestora, iar noi vi-l vom prezenta in randurile urmatoare.

Wintour este faimoasa pentru ca a ajutat mai multe talente abia aparute

sa ajunga staruri ale lumii modei. Totodata, ea a oferit sprijin designerilor,

oferindu-le burse, cum ar fi cea din partea Consiliului Designerilor de Moda

din America si al Fondului pentru Moda Vogue. Astfel, designerii au obtinut

bani pentru a-si finanta prezentarile si pentru a-si creste afacerile. Printre

cei care-i sunt recunoscatori Annei Wintour pentru ca i-a ajutat in cariera se

numara Phillip

Lim si Scott Sternberg, de la Band of Outsiders, precum si Patrick Robinson, de la Gap.

Cu toate acestea, primul loc in

topul celor mai influenti si mai puternici editori de fashion este ocupat de

Cindi Leive, editor-sef al revistei Glamour. Ea este urmata de Anna Wintour si

de Roberta Myers, de la Elle. Locul al patrulea este ocupat de Kate White,

editorul lui Cosmopolitan, urmata, pe cinci, de Charla Lawhon, de la In Style.

Pentru a realiza topul celor

mai puternici editori de moda din Statele Unite, Forbes a luat in considerare

toti editorii de la toate revistele lunare americane care au o componenta

destul de importanta de fashion. Aici intra si revistele pentru adolescenti.

Pentru departajarea si asezarea lor in top, realizatorii clasamentului au

evaluat editorii folosindu-se de 9 indicatori.

In spatele cifrelor

Numarul

de vizitatori unici de pe siteurile revistelor au aratat cat de bine se

descurca acestea la trecerea de pe hartie pe formatul electronic. Rata de

citire a fiecarei reviste (citirea lunara garantata) si pretul unei reclame de

o pagina, in patru culori - ambii fiind indicatori determinati direct de

revista in cauza - au aratat cati oameni citesc, garantat, publicatia in

fiecare luna si cat sunt dispusi sa plateasca agentiile de publicitate pentru a

capta atentia acestor cititori.

Forbes

a comparat si veniturile din publicitate inregistrate in prima jumatate a lui

2008 cu cele din prima jumatate a lui 2007. Aceste date au fost oferite de

Biroul de Informatii al Editorilor, divizie a Asociatiei Editorilor de Reviste

din America.

Un alt factor luat in seama a fost numarul paginilor de publicitate tiparite in

primul semestru al lui 2008, comparativ cu prima jumatate a anului precedent.

In cele din urma, Forbes a

analizat rata de crestere anuala a tirajelor revistelor, pentru prima jumatate

alui 2008, precum si de cate ori a aparut numele fiecarui editor in baza de

date Factiva (divizie a Dow Jones & Company), de la sfarsitul anului

trecut, pana la 29 august 2008.

Glamour, pe prima pozitie

Cindi

Leive a fost numita editor-sef al revistei Glamour in 2001. Sub conducerea sa, revista

a ajunsa la cel mai mare tiraj pana in prezent - 2,4 milioane de exemplare -

potrivit Biroului de Audit al Tirajelor, din Schaumburg, Illinois.

In 2005, Glamour a castigat cea mai vanata distinctie din bransa - Premiul

pentru Excelenta - in cadrul Premiilor Nationale pentru Reviste.

Mai mult, traficul siteului

glamour.com - care devine tot mai important, pe masura ce internetul atrage un

numar din ce in ce mai mare de agentii de publicitate si de utilizatori care

prefera sa citeasca online, mai degraba decat de pe hartie - a crescut cu 118%,

din iulie 2007, ajungand la 862.708 de vizitatori unici in iulie 2008.

De cealalta parte, in aceeasi

perioada de timp, traficul siteului style.com, care gazduieste revista Vogue, a

scazut cu 23%.

Pe masura ce presa digitala

castiga din ce in ce mai mult din piata, editorii de reviste se confrunta cu

probleme financiare majore. Industria revistelor a scazut, in ceea ce priveste

numarul total al exemplarelor vandute in prima jumatate a lui 2008, cu 8%. In

aceeasi perioada, incasarile din publicitate au scazut cu 2,8%. Pentru reviste

cum ar fi Cosmopolitan si Glamour, care au unele dintre cele mai mari tiraje si

venituri din publicitate, aceste cifre pot fi infricosatoare.

Dar succesul nu inseamna numai

atragerea de publicitari si de cititori si acumularea de cat maimult venit. Un

editor sef trebuie sa fie si o voce a autoritatii. Cartea din 2006 a lui Leive,

Glamour's Big Book of Dos and Don'ts: Fashion Help for Every Woman ("Cartea

Glamour despre ce sa faci si ce sa nu faci: sfaturi de moda pentru fiecare

femeie"), aparut atat in editii cartonate, cat si mai ieftine, si i-a

consolidat autoarei rolul de autoritate in domeniu.

"Publicul

lui Vogue este unul aspirational, in vreme ce cititoarele lui Glamour vor sa

vada produse pe care si le pot permite", spune Harriet Brown, asistent

universitar specializat pe jurnalism din cadrul Scolii de Comunicare Publica

S.I. Newhouse, Universtitatea Syracuse.

Fata de la Elle

Robbie

Myers de la Elle, care ocupa aceasta pozitie din 2000, imparte pozitia a doua

cu Anna Wintour. Ea a luat o decizie inteligenta in 2006 - aceea de a fi

sponsor al show-ului Project Runway, realizat de Bravo. Reality show-ul, care a

pus mai multi designeri de moda sa se intreaca pentru un premiu de 100.000 de

dolari, cu care sa isi finanteze o linie proprie de imbracaminte, a crescut

vizibilitatea revistei Elle, atat online, cat si offline. Numarul de vizitatori

unici ai lui Elle.com a crescut, in ultimul an, cu 504%.

Alti editori nu s-au descurcat

la fel de bine ca Myers. Lucky, revista de shopping fondata de Kim France, care

a fost lansata cu surle si trambite in 2000, a inregistrat o scadere cu 7,8% a

veniturilor din publicitate, in prima jumatate a lui 2008, in vreme ce tirajul

a ramas neschimbat. Traficul siteului a crescut cu 40%, insa inregistreaza doar

145.448 de vizitatori unici.

Nylon, o revista care are drept

target segmentul de varsta 16 - 25 de ani, nu a fost luata in seama de Forbes,

pentru ca nu si-a depus documentele la Biroul de Audit al Tirajelor, iar More,

revista de lifestyle pentru cei peste 40 de ani, a inregistrat o scadere cu

23,4% a numarului de pagini de publicitate in prima jumatate a lui 2008, fata

de aceeasi perioada a anului trecut.

Joanna Coles, cea care ocupa

pozitia a zecea in top si care a fost editor adjunct laMore, inainte sa plece

la Marie Claire, este hotarata sa imbogateasca continutul de fashion al

revistei pentru care lucreaza. Ea a cooptat-o, in acest sens, pe Nina Garcia,

fost director de moda la Elle si membru al juriului la Project Runway.

Pe locul 8 se afla Teen Vogue

si editorul acesteia, Amy Astley. Popularitatea acestei publicatii este

uimitoare, avand in vedere ca segmentul pentru adolescenti a primit lovituri

grele in ultimii ani, reviste ca Teen People,YM si ElleGirl fiind desfiintate.

Potrivit lui Harriet Brown,

indiferent de pozitiile pe care aceste reviste le ocupa, in ceea ce priveste

tirajele sau publicitatea, adevaratul motiv pentru care editorii au scces este

acela ca reusesc sa creeze o legatura cu publicul lor.

"Cei mai buni editori mentin o

relatie cu cititorii si creeaza un sentiment de comunitate… In aceasta

perioada, publicul este bombardat cu informatii, iar aceste reviste pentru

femei reusesc sa nu faca acest lucru."