Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Ce e de facut cand nu te intelegi cu colegii de birou

Ce e de facut cand nu te intelegi cu colegii de birou

Toata lumea a intalnit o versiune sau alta de “coleg dificil.” Fie ca acest individ simte nevoia sa-ti dea detalii inutile despre viata sa personala, fie ca este pur si simplu o prezenta deloc agreabila, este important sa lucrati eficient impreuna.

Iata cum poti face asta:

1.    Asigura-te ca aveti aceleasi obiective


Daca tu si colegul nu sunteti deseori de acord cu privire la directia pe care ar trebui s-o urmeze un proiect, asigura-te ca sunteti pe aceeasi lungime de unde cand vine vorba de parametri sarcinii si de rezultatul dorit, inainte de a va pune pe treaba.


Problema ar putea sa fie rezultatul unei comunicari deficitare, afirma Robert Half International. Incepe prin a stabili o intalnire fata in fata, astfel in cat sa puneti cartile pe masa; apoi intocmeste o recapitulare scrisa a ceea ce ati discutat si a lucrurilor asupra carora v-ati pus de acord. Acest lucru va va mentine pe linia de plutire si va preveni confuzia.


2.    Pune-te in locul celuilalt


Poti imbunatati realtia cu colegii, incercand sa vezi lucrurile din perspectiva lor. De exemplu, poate ca te irita faptul ca un coleg iti raspunde la e-mail-uri detaliate printr-o simpla propozitie sau un singur cuvant. Insa aceste raspunsuri ar putea sa reflecte o zi agitata si plina de treaba. Acesta ar putea aprecia daca ai fi succint si la obiect atunci cand comunicati.


Un coleg vorbaret te-ar putea distrage cu povestile despre noaptea trecuta. Dar poate ca isi doreste sa uite putin de munca. Acorda-i cateva minute din timpul tau, iar ulterior te poti scuza, mentionand termenele pe care trebuie sa le respecti sau proiectele pe care trebuie sa le predai.


3.    Da-ti seama cand cineva nu-si doreste decat o reactie


Tocmai ai pierdut un client important, dar nu din cauza ta, iar un coleg extrem de competitiv vine si-ti spune “Imi pare rau ca ai mai pierdut un client.” Este clar ca nu-i pare deloc rau.


Cand un coleg tine mortis sa te enerveze, fa ce poti pentru a nu musca momeala. In schimb, raspunde-i politicos si direct: “Da, e pacat, dar am cateva idei care sunt sigur ca vor da rezultate.” Sau pur si simplu multumeste-i pentru preocupare.


Oricum ai alege sa-i raspunzi, evita sarcasmul. Nu este nimic mai debusolant sau dezamagitor pentru cineva care asteapta o reactie negativa decat un raspuns amabil si politicos. Exista mari sanse ca ulterior nici a nu te mai agaseze, din moment ce nu-i oferi ceea ce cauta.


4.    Nu scoate scuzele cu forta


Putine lucruri sunt mai enervante decat un coleg care face o greseala ce iti afecteaza tie munca, dar se comporta ca si cum nu ar fi facut nimic gresit. Spune-i exact ce a mers prost, dar nu insista pe subiect.


Oricat ai fi de nervos, daca ii scoti ochii cu asta in mod repetat, nu faci decat sa inrautatesti situatia. Iar daca problema este destul de grava, poti vorbi oricand cu managerul tau. In schimb, concentreaza-te pe ceea ce poti sa faci pentru a remedia problema.


Evita sa fii “acel om”, recunoscandu-ti greselile si asumandu-ti respnsabilitatea atunci cand gresesti si tu, la randul tau.


5.    Nu o lua personal


Retine ca atitudinea si comportamentul unei persoane nu are neaparat legatura cu tine.


De exemplu, cand un manager nu te saluta niciodata dimineata, in ciuda saluturilor tale vesele, e posibil ca pur si simplu sa nu fie o persoana matinala. Iar un coleg care monopolizeaza un proiect de echipa e posibil sa fi lucrat inainte cu cineva care nu-l lasa sa se atinga de nimic. Daca pornesti de la aceasta premisa – ca nu este ceva personal – vei avea mai putine sanse de a te simti jignit si de a reactiona negativ.


6.    Fii politicos


Intotdeauna sa fii amabil si politicos cu colegii tai. Chiar si atunci cand cineva te irita, daca ramai profesionist si plin de tact, vei reusi sa lucrezi eficient cu aproape oricine iti iese in cale. Nu trebuie sa fii prieten cu fiecare coleg in parte; nu trebuie decat sa lucrezi eficient cu toata lumea.


7.    Analizeaza-ti propriul comportament


Tine minte ca obiceiurile tale ii pot enerva pe colegii tai la fel de mult cum te enerveaza ei pe tine. De exemplu, e-mail-urile tale interminabile, care se incheie cu o intrebare scurta si la obiect ar putea sa-i frustreze pe colegii care sunt in criza de timp.


Daca esti constient de modul in care comportamentul tau ii afecteaza pe ceilalti si daca stii sa iti schimbi atitudinea atunci cand se cere, vei reusi sa imbunatatesti calitatea interactiunilor tale. Totusi, daca ai incercat sa indrepti o anumita situatie si tot nu ai reusit sa te intelegi cu persoana respectiva, vorbeste cu seful tau.


Capacitatea de a te intelege cu toate tipurile de personalitati nu numai ca iti va face munca mai placuta, dar te poate ajuta si in cariera. Companiile cauta indivizi care stiu sa colaboreze cu succes si sa ajunga la un consens in cadrul unui proiect, iar daca poti sa ai relatii profesionale eficiente si cu cei mai dificili oameni, acest lucru s-ar putea sa te deosebeasca mult de colegii tai.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4572 ori