Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cand un angajat miroase urat

Cand un angajat miroase urat
Ca orice sef, la un moment dat vei fi nevoit sa dai vesti proaste. Iata cum sa abordezi subiectele delicate fara sa iti jignesti angajatii sau colegii.

De ce e atat de grozava o veste
buna? Simplu - oricui ii place sa primeasca o veste buna. Angajatorii nu se tem
sa le spuna angajatilor ca au facut o treaba buna. Seful nu se agita pentru a
gasi o modalitate plina de tact pentru a-i spune unui angajat ca celorlalti
colegi le place sa lucreze cu el.


Insa cu totii stim ca vestile
nu sunt intotdeauna bune. Poate ca ai un angajat care poarta haine prea
stranse, unul care discuta in mod constant despre problema sa medicala
delicata, care ii face pe ceilalti sa se simta neplacut sau pur si simplu unul
care miroase urat.



Cand iti superi angajatii, poti
declansa cu usurinta un ciclu negativ. Pot incepe sa se simta prost, sa-si puna
la indoiala capacitatea de a-si face treaba sau sa deteste persoana care le-a
dat vestea. Sa dai cuiva o veste proasta poate determina si atitudini defensive,
nu numai ca modalitate de protectie, dar si ca o modalitate de a preveni perceperea esentei mesajului.
Sentimentele neplacute si lipsa perceperii ideii de baza ii impiedica pe
angajatii care se simt ofensati sa transforme ceva ce nu vor sa auda intr-un
rezultat pozitiv, scrie entrepreneur.com.



Asadar, cum poti impacheta
vestea, astfel incat sa fie cel putin partial pozitiva si mai usor de auzit si
de acceptat? In primul rand, trebuie sa afli daca problema poate fi rezolvata
si fara sa abordezi angajatul in cauza in mod direct. De exemplu, in cazul unei
persoane care poarta haine prea stramte sau prea provocatoare, un e-mail catre
toti angajatii firmei ar trebui sa fie suficient. Ai putea spune: "Pentru ca
tot se apropie vara si cu totii vrem sa purtam haine in voga, as dori sa trec
in revista cateva reguli ale companiei." In cazul unui angajat care miroase
puternic, poti trimite mai intai un e-mail in care sa scrii: "Avem cativa
angajati care se lupta cu alergiile. Va rog sa va abtineti de la a folosi
parfumuri sau lotiuni puternic mirositoare si sa incercati sa va pastrati
mirosul cat mai neutru posibil." Poate ca de vina este doar un parfum
nepotrivit.



Daca trebuie sa abordezi un
angajat in mod direct, incepe prin a-i oferi un feedback pozitiv inainte de a
trece la comentariile negative si la cererea de schimbare. Aceasta metoda ar
trebui sa fie succinta si la obiect.



De exemplu, sa presupunem ca un
angajat vine nepregatit la o sedinta si vrei sa spui ceva legat de acest lucru.
Incepand cu o declaratie pozitiva, ai putea spune "Apreciez munca pe care ai
facut-o in cadrul acestei echipe." Apoi declara partea negativa: "Saptamana
aceasta am observat ca n-ai fost la fel de bine pregatit ca de obicei." Incheie
cu o declaratie de schimbare: "Vreau sa ma asigur ca la urmatoarea sedinta vei
avea toate datele bine pregatite." Te poti oferi sa ajuti la gasirea unei
solutii: "Te simti coplesit in aceasta perioada? Pot face ceva sa te ajut sa te
pregatesti pentru urmatoarea sedinta?" Aceasta abordare te poate ajuta sa
ajungi si la radacina problemei.



In situatii si mai delicate -
precum cele in care angajatul miroase neplacut - asigura-te ca subliniezi
faptul ca deschizi discutia pentru ca iti pasa. Incepe prin a spune ca ai
observat ca persoana in cauza nu miroase intotdeauna potrivit. Apoi, explica repede
ca vrei s-o ajuti sa gaseasca o solutie si ca te intereseaza demersul carierei
sale. Intreaba daca totul este in regula si daca poti ajuta cu ceva. Poate ca
persoana respectiva este un om ocupat, devenit tata singur peste noapte si
uneori este obligat sa sacrifice dusurile, insa nu a crezut ca cei din jur isi
dau seama de miros. Sau poate ca individul are halitoza, dar nu stie ca exista
tratament.



Daca iti inchei expunerea cu o
sugestie concreta despre cum ar putea fi schimbata situatia, poate ca persoanei
cu care discuti ii va veni o idee despre ce ar putea sa faca pentru a schimba
situatia in bine. In unele situatii, este aproape imposibil sa nu faci pe
cineva sa simta jignit. Insa daca acea persoana are timp sa se gandeasca asupra
discutiei si sa faca o schimbare in bine, s-ar putea ca la un moment dat sa iti
aprecieze grija, sinceritatea si tactul.






Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 7537 ori