Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cand fuziunea companiei iti ameninta jobul

Cand fuziunea companiei iti ameninta jobul

In momentul in care compania in care muncesti este asimilata, singurul lucru de care mai poti fi sigur este ca postul tau este in pericol, fie ca este vorba despre externalizarea sarcinilor, fie despre un alt angajat care indeplineste deja aceste sarcini si chiar mai mult decat atat. Iata cateva modalitati pentru a rezista in fata noilor sefi, noilor reguli si nesigurantei in ceea ce priveste asteptarile de la tine, prezentate de Fortune.CNN.com.

Tot mai multe companii recurg la fuziuni la nivel national si chiar global, pentru a face fata presiunii de pe piata, iar asta sporeste sansele ca si compania in care lucrezi tu sa treaca prin aceeasi transformare.

Mai mult decat atat, oamenii care vor lua deciziile importante vor apartine unei companii despre care nu stii mare lucru, insa trebuie sa gasesti o modalitate prin care sa “supravietuiesti”.

In cadrul unei fuziuni, cei care supravietuiesc sunt cei care se adapteaza cel mai repede, spun specialistii.

Arata-ti interesul

In acest sens, poti iesi in evidenta incercand sa faci tot posibilul pentru a asigura succesul fuziunii, iar primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa intrebi cum poti face ca lucrurile sa functioneze corect.

Reactia generala a angajatilor intr-o astfel de schimbare este tendinta de a opune rezistenta, insa merita sa adresezi intrebari pentru ca doar in acest mod poti obtine informatiile de care ai nevoie.

Chiar daca ti se spune sa te concentrezi in continuare pe sarcinile tale, interesul tau va fi apreciat si vei fi perceput drept o valoare pentru companie, nu un obstacol in calea succesului ei.

Intelege cultura companiei care face achizitia

Daca este vorba de o companie straina, o simpla cautare pe web despre diferentele culturale in mediul de afaceri iti va oferi o multime de informatii despre stilul in care noii sefi isi vor desfasura activitatea.

Exista site-uri specializate care ofera o perspectiva din interior a protocolului unei intalniri, munca in echipa, stilul de comunicare, codul vestimentar si alte detalii corporate pentru diferite tari cu care ai putea intra in contact.

Accepta stilul noilor colegi si ti se va intoarce favorul

Invata cum sa raspunzi in diferite limbi straine atunci cand cineva stranuta, invata cum sa spui “te rog”, “multumesc” si chiar “imi cer scuze” in limba nativa a membrilor noii companii.

Nu este un efort foarte mare, insa demonstreaza dorinta ta de a creea legaturi, spun specialistii.

Unele culturi organizationale se contopesc mai greu

In cazul in care exista o fuziune intre o companie de tip paternalist si filantropic cu una axata pe obtinerea concreta de rezultate imediate, singurii care vor “supravietuii” miscarii sunt cei care reusesc si vor sa se adapteze din mers, spun specialistii citati de Fortune.CNN.com.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1706 ori