Business Adviser: Daca seful este atent la pile, pierde examenul de manager

Vineri, 22 Octombrie 2010, ora 23:05
3961 citiri
Business Adviser: Daca seful este atent la pile, pierde examenul de manager

"Managerul are de trecut un examen important in momentul in care alege intre angajatii profesionisti si cei veniti prin pile. Motivul pentru care de cele mai multe ori managerii ii pastrezeaza pe cei veniti prin pile este unul legat de putere", a declarat in cadrul emisiunii Business Adviser, Liviu Raducan, Chief Ethics&Compliance Office Smart Sigma.

Potrivit unui studiu ANOFM, trei sferturi dintre romani se bazeaza pe pile atunci cand isi cauta un loc de munca.

“Este o problema de mentalitate a celor care stiu ca nu au pregatirea necesara pentru a ocupa un post. Ei de fapt recunosc ca nu merita postul”, a precizat Raducan.

Acesta considera ca primii angajati luati in vizor in momentul in care se fac disponibilizari sunt cei care fac probleme sefului.

In opinia acestuia, managerul are de trecut un examen important in momentul in care trebuie sa aleaga intre angajatii profesionisti si cei veniti prin pile.

“Daca seful este atent la pile, atunci pierde examenul de manager”, este de parere consultantul.

In opinia acestuia, motivul pentru care de cele mai multe ori managerii ii pastrezeaza pe cei veniti prin pile este unul legat de putere.

“Pentru a-si exercita puterea, managerii au nevoie de oameni care sa execute dispozitiile. Angajatii veniti prin pile sunt mai predispusi la a face compromisuri”, a mai adaugat Raducan.

“Managerii isi folosesc “protejatii” pentru  a-si atinge interesele personale, nu pe cele ale organizatiei”.

Raducan a mai precizat ca unui manager ii e greu sa-si pastreze onoarea in sistemul bugetar.

“In sistemul bugetar, adesea iti joci onoarea cu demisia pe masa. Nu are nici o legatura performanta individului cu ceea ce trebuie sa faca”, a subliniat Raducan.

Potrivit acestuia, buna functionare a organizatiei depinde de cultura pe care o are.

“Daca managerul creaza o cultura de clan, organizatia va avea o cultura de tip inchis si va rezista cu greu”, mai adauga consultantul.

Specialistul este de parere ca o astfel de organizatie va cauta mereu resurse pentru a-si salva pozitia in societate si in mediul economic.

“Asemenea organizatii ofera certitudinea pensiei pentru cei care sunt la putere”, a subliniat acesta.

Din punct de vedere financiar, Raducan spune ca o astfel de companie nu va fi niciodata lider de piata si nici factor de progres al industriei din care face parte.

“In astfel de organizatii, seful nu are incredere in subalterni, stie ca unii din ei au ajuns prin pile, nu datorita competentei lor. De aceea, nu risca sa lanseze produse noi sau sa faca progrese care   l-ar ridica deasupra altor organizatii. Neincrederea intareste controlul intern”, a mai declarat Raducan.

Angajatii care nu sunt “protejatii” sefului se simt demotivati.

In opinia consultantului, acei angajati nu vad jobul ca pe o sursa de implinire ci isi privesc meseria ca pe o sursa de a-si intretine familia.

Raducan este de parere ca asemenea angajati nu au cum sa ajunga motor in organizatie, dar vor alege sa ramana in firma pentru ca nu au unde sa se duca si pentu ca asa au fost educati, sa fie umili si ascultatori.

“Am cunoscut persoane care ar fi putut face lucruri fantastice in organizatie, dar din cauza faptului ca au fost educati sa-si asculte seful, sa faca ce spune acesta, sa nu-l supere, au ajuns sa duca o viata cenusie si nemotivata. Ei nu mai cauta sa reuseasca prin ceea ce fac, ci cauta sa multumeasca superiorilor”, a subliniat Liviu Raducan.

De ce apar barfele?

Potrivit lui Raducan, barfele apar in prezenta a doi factori.

“In primul rand este vina managerului care lasa nerezolvate anumite probleme de etica, ceea ce afecteaza climatul intern si dau nastere comentariilor intre angajati.

Al doilea factor este ca managerul nu reactioneaza atunci cand angajatii au alte preocupari decat atingerea obiectivelor profesionale. Astfel, lasa timp pentru aceste barfe”, a subliniat Raducan.

Acesta recomanda crearea unui climat de lucru motivant, orientat spre rezultate, in care oamenii sa stie ca sunt parteneri cu managementul in atingerea rezultatelor.

“In companiile si institutiile publice din Romania, un astfel de comportament nu se poate corija in generatia noastra”, este de parere Liviu Raducan.

Vezi celelalte episoade:

Business Adviser: Cum scapam de colegii toxici?

Business Adviser: Cum isi da un angajat seama ca este manipulat de catre sef

Business Adviser: Etica si respectarea legii

Business Adviser: Cat de etic este seful tau?

Business Adviser: Cum previi frauda in compania ta?

Business Adviser: Ce tinuta adoptam la locul de munca?

Business Adviser: Te simti discriminat la locul de munca?

Business Adviser: Cum negociem un contract cu partenerii de afaceri?

Business Adviser: Liderul rebel vs. liderul standard

Business Adviser: E-mail-ul, proprietatea angajatului sau a companiei?

Business Adviser: Cat trebuie sa investim intr-un program de etica?

Business Adviser: Care este legatura dintre profit si etica in afaceri

#adviser, #business, #liviu, #manager, #pile, #raducan, #sef , #Stiri Locuri de munca