Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Business Adviser: Cand e cazul sa-ti infrunti seful?

Business Adviser: Cand e cazul sa-ti infrunti seful?

"Daca aveti un sef care simtiti ca va hartuieste si va umileste in fata colegilor, nu trebuie sa va puneti problema sa-l imblanziti, sa-i intrati pe sub piele ci trebuie sa va ganditi sa plecati din acel colectiv. Compromisurile nu fac decat sa iti creeze un sentiment de esec in cariera", a declarat Liviu Raducan, Chief Ethics&Compliance Officer la Smart Sigma in emisiunea Business Adviser. 

Liviu Raducan recomanda ca, in momentul in care avem de-a face cu un sef dificil, care ne discrediteaza, sa-l intrebam direct ce problema are cu noi. In opinia acestuia, daca managerul pune prea mare accent pe impresii, pe convingerile personale, inseamna ca el este cel care trebuie sa-si revizuiasca comportamentul.

"In niciun caz nu recomand unui angajat sa rabde. In felul acesta ajunge sa fie demotivat. In mod normal trebuie sa venim la lucru fiindca ne place ceea ce facem, doar asa putem da cele mai bune rezultate".


"Daca aveti un sef care va hartuieste si va umileste in fata colegilor, nu trebuie sa va puneti problema sa-l imblanziti, sa-i intrati pe sub piele ci trebuie sa va ganditi sa plecati din acel colectiv. Compromisurile nu fac decat sa iti creeze un sentiment de esec in cariera", sublinieaza consultantul.


Specialistul este de parere ca principala explicatie pentru care un manager isi umileste angajatii o reprezinta slabiciunea morala iar daca nu devine constient de efectul hartuirii asupra angajatilor, intr-un final acesta isi va pierde postul.


De aceea, "astfel de manageri isi preseaza angajatii competenti care i-ar putea lua postul. Daca identificati un asemenea sef, plecati", a mai adaugat acesta.


Perioadele de criza reprezinta un examen pentru manager


"Un manager trebuie sa-si motiveze angajatii, sa-i determine sa fie mai competenti si mai devotati". In opinia consultantului, nici o organizatie nu va reusi sa depaseasca o perioada de criza daca managerul general isi ataca membrii echipei.


"In momentul in care arunci vinovatia asupra angajatilor si invoci criza pentru a-ti chinui echipa, dovedesti ca esti un sef slab", a adaugat Raducan.


Specialistul considera ca un astfel de comportament determina angajatii buni sa se gandeasca la plecare. In al doilea rand, determina angajatii barfitori sa actioneze.


Specialistul spune ca astfel organizatia devine vulnerabila, iar "cei care au inclinatia spre a face rau, vor face si mai mult rau pentru ca simt slabiciunea sefului. Acesti angajati pot altera climatul organizatiei din cauza sefului".


Raducan recomanda angajatilor sa aiba curaj si sa-si infrunte seful prezentand problema superiorilor.


"Intotdeauna cand duci problema mai sus, superiorii te vor confrunta cu seful tau. Atunci trebuie sa ai tarie si sa iei atitudine pentru a demonstra ca nu ai facut acest demers in mod gratuit".


Raducan recomanda angajatilor sa renunte la job in momentul in care isi dau seama ca se confrunta cu un sef dificil.


"Angajatii care au verticalitate si vor sa li se recunoasca rezultatele si munca, vor alege sa plece". Specialistul arata ca un sef egoist poate fi depistat foarte simplu.


"O persoana egoista se caracterizeaza prin folosirea repetata a cuvantului "eu".


Se pune pe el in centrul discutiei, iar in limbajul lui nu exista loc si pentru ceilalti". "Am intalnit unii sefi care isi asumau ideile si munca angajatilor pentru ca asa erau invatati.


Asta li se intamplase si lor si considerau ca asta este normal. Un sef bun nu-si asuma munca si rezultatele colegilor. Isi asuma conducerea unei echipe care da rezultate", a subliniat Raducan.





Vezi celelalte episoade:


Business Adviser: Daca seful este atent la pile, pierde examenul de manager


Business Adviser: Cum scapam de colegii toxici?


Business Adviser: Cum isi da un angajat seama ca este manipulat de catre sef

Business Adviser: Etica si respectarea legii

Business Adviser: Cat de etic este seful tau?

Business Adviser: Cum previi frauda in compania ta?

Business Adviser: Ce tinuta adoptam la locul de munca?

Business Adviser: Te simti discriminat la locul de munca?

Business Adviser: Cum negociem un contract cu partenerii de afaceri?

Business Adviser: Liderul rebel vs. liderul standard

Business Adviser: E-mail-ul, proprietatea angajatului sau a companiei?

Business Adviser: Cat trebuie sa investim intr-un program de etica?

Business Adviser: Care este legatura dintre profit si etica in afaceri



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 7086 ori