Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Business Adviser: Agresivitatea angajatilor transforma compania intr-un teren de batalie

Business Adviser: Agresivitatea angajatilor transforma compania intr-un teren de batalie

"Persoanele dificile au nevoie de confruntari. Daca nu li se da un teren de lupta, isi creeaza unul in interiorul organizatiei. Pentru aceste persoane recomand managerilor sa le gaseasca cel mai bun teren de batalie, sa se duca in piata pentru a castiga clientela si pentru a obtine cele mai bune preturi", a declarat Liviu Raducan, Chief Ethics&Compliance Officer in cadrul emisiunii Business Aviser.

In opinia lui Liviu Raducan, exista doua categorii de conflicte.

"In primul rand vorbim de conflictele pozitive in care partile desi au pozitii divergente, au interese comune", a adaugat acesta. Potrivit specialistului, acest tip de conflicte sunt cautate de managerii buni deoarece conduc la rezolvarea unor probleme de comunicare sau operationale.


"Exista a doua categorie de conflicte, cele negative care au la baza interese personale, orgolii, ambitii, interese de grup sau rea intentie. Acest tip de conflicte sunt distructive", a adaugat Raducan.


"Orice companie isi doreste in vanzari oameni care se lupta cu competitia, care stiu sa-si castige piata. Asemenea angajati sunt la fel de combativi in interiorul organizatiei si se bat pentru ideile lor intr-o reuniune de lucru. Asta nu inseamna ca au un conflict de lucru, sunt de fapt persoane cu o abordare mai transanta", a subliniat consultantul.


Conform unui studiu, 60% din cei care au incetat colaborarea cu firma din care faceau parte au recunoscut ca pleaca din cauza unor conflicte.


"Fluctuatia de personal are drept principala cauza aparitia unor conflicte negative", spune Raducan". Potrivit specialistului, un manager bun este cel care trebuie sa aplaneze conflictul.


"Managerul trebuie sa se comporte ca un antrenor, care sa gaseasca sinergia in echipa respectiva si sa-i faca pe oameni sa-si rezolve problemele prin discutii transante, prin razboiul argumentelor.


Daca are o problema cu un angajat care nu este disciplinat, atunci managerul trebuie sa-si asume rolul de profesor si sa-l puna la punct".


O alta alternativa pe care o propune Raducan este rezolvarea conflictului cu ajutorul unei firme specializate in mediere.


"Mediatorii pot fi o solutie, cand partile au o situatie complexa si nu doresc ca o divergenta sa le afecteze relatia. Mai mult, este nevoie de un mediator daca partile sunt intr-o situatie care impun notiuni juridice, economice, comerciale.


Atunci, un mediator are capacitatea necesara de a discerne in mod obiectiv si de a-i convinge sa accepte concesii", a mai precizat acesta.


In opinia sa, medierea costa mai mult decat rezolvarea in house, dar cu siguranta costa mai putin decat un litigiu.


In ceea ce priveste rezolvarea conflictelor in-house, Raducan spune ca acestea pot provoca o ruptura in organizatie, iar persoana implicata in mediere isi pune reputatia in joc.


Cu toate acestea, printre avantajele rezolvarii conflictelor in-house se numara operativitatea, discretia si costurile minime.


"Cunosc cazuri de conflicte care au costat organizatiile milioane de euro".


De asemenea, Raducan recomanda managerilor ca in momentul in care se confrunta cu persoane conflictuale, dar care sunt foarte bune din punct de vedere profesional, sa orienteze agresivitatea acestora in piata pentru a se antrena cu competitorii.


"Persoanele dificile au nevoie de confruntari. Daca nu li se da un teren de lupta, isi creeaza unul in interiorul organizatiei.


Pentru aceste persoane recomand managerilor sa le gaseasca cel mai bun teren de batalie. Sa se duca in piata pentru a castiga clientela si pentru a obtine cele mai bune preturi", a mai precizat specialistul.


Acesta este de parere ca un manager trebuie sa comunice mereu echipei obiectele organizatiei astfel incat oamenii sa-si subordoneze obiectivele personale celor ale companiei.





Vezi si celelalte episoade:


Business Adviser: Cand relatia de la birou iti ruineaza cariera


Business Adviser: Cand e cazul sa-ti infrunti seful?


Business Adviser: Daca seful este atent la pile, pierde examenul de manager


Business Adviser: Cum scapam de colegii toxici?


Business Adviser: Cum isi da un angajat seama ca este manipulat de catre sef

Business Adviser: Etica si respectarea legii

Business Adviser: Cat de etic este seful tau?

Business Adviser: Cum previi frauda in compania ta?

Business Adviser: Ce tinuta adoptam la locul de munca?

Business Adviser: Te simti discriminat la locul de munca?

Business Adviser: Cum negociem un contract cu partenerii de afaceri?

Business Adviser: Liderul rebel vs. liderul standard

Business Adviser: E-mail-ul, proprietatea angajatului sau a companiei?

Business Adviser: Cat trebuie sa investim intr-un program de etica?

Business Adviser: Care este legatura dintre profit si etica in afaceri



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3974 ori