Bucura-te din nou de jobul tau

Marti, 03 Februarie 2009, ora 12:31
2117 citiri
Bucura-te din nou de jobul tau

Starea de bine de la locul de munca nu este data de faptul ca lucrezi pentru o companie generoasa, ca ai un salariu extraordinar si ca petreci in fiecare seara. Este important sa-ti placa ceea ce faci si mai ales pentru cine faci.

Oamenii care lucreaza in cele mai mari companii si castiga un salariu care le asigura un trai mai mult decat decent nu sunt intotdeauna si cei mai fericiti. Cineva care lucreaza intr-o companie locala, cu un salariu mult mai mic, poate fi mult mai fericit. Iti amintesti vremurile in care tocmai absolvisei facultatea si te-ai angajat pentru prima oara?

Emotia pe care o simteai la inceput parea sa se tot accentueze, insa, odata cu trecerea timpului, lucrurile s-au schimbat. Sa mergi la serviciu a devenit o obligatie si nicidecum o placere. Iti dai seama ce anume s-a schimbat in acesti cativa ani?

Iata cateva sfaturi, oferite de rediff.com, care te pot ajuta sa-ti recastigi emotia de la inceput, cand vine vorba de jobul tau:

1. Fii realist

Avem deseori obiceiul de a ne propune obiective nerealiste. Asteptam mai mult decat suntem capabili sa oferim si, atunci cand nu ne putem atinge scopurile, depresiile isi fac aparitia, iar serviciul devine o sursa de nemultumire, si nu o cauza de bucurie.

Daca ti-ai propus sa ajungi in varf peste noapte, foloseste sistemul S.M.A.R.T pentru a-ti stabili obiectivele: Specific, Measurable, Achievable, Realistic, Timely (specific, masurabil, executabil, realistic, oportun).

2. Intra in birou cu ganduri pozitive

Intra in birou cu ganduri pozitive in ceea ce priveste munca ta, colegii si seful.
Gandurile negative despre locul de munca nu numai ca iti vor afecta performanta, dar iti vor crea si o repulsie fata de sarcinile tale.

3. Pastreaza o relatie buna cu toata lumea de la birou

Acesta este un sfat vechi, pe care toata lumea il cunoaste, insa prea putini il practica. Cel mai bun mod prin care poti face asta este sa pastrezi o comunicare deschisa cu seful si cu colegii tai.

Apeleaza la lucruri simple. Incearca sa-ti ajuti colegii de fiecare data cand acest lucru este posibil, zambeste-le si vei vedea ca, de fiecare data cand vei avea nevoie, va exista cineva care te va ajuta sau te va sfatui.

4. Incearca sa rezolvi problemele in loc sa te plangi

Majoritatea avem un obicei sa stam si sa criticam lucrurile.

In loc sa discutam despre probleme, ar fi mai bine sa gasim o solutie pentru a le rezolva. Acest lucru nu numai ca va crea o atmosfera de lucru sanatoasa, dar iti va si da un sentiment de implinire.

5. Concentreaza-te pe sarcinile tale

Multi dintre noi simt ca indeplinesc multe sarcini care nu le sunt recunoscute. Acesta este un factor de stres la locul de munca, si nu numai.

Cea mai buna modalitate de a iesi dintr-o astfel de situatie este sa te concentrezi pe domeniile tale de performanta.

Daca faci totul, mai putin jobul tau, performantele tale nu vor fi niciodata apreciate. Asadar, ai grija sa faci lucrurile potrivite.

6. Pastreaza transparenta

Daca esti sef sau senior in cadrul companiei, incearca sa mentii o anumita transparenta in cultura organizationala.

Cu angajatii bine informati se lucreaza mai bine si acest lucru iti va reduce grijile. Mai mult de atat, vei vedea ca acestia iti vor fi alaturi la nevoie.

7. Sarbatoreste succesul cu juniorii

Sarbatoreste-ti succesele cu juniorii echipei tale. Daca acestia sunt fericiti si motivati, jumatate din grijile tale se vor evapora de la sine.

De asemenea, astfel de adunari nonformale apropie colegii si cresc nivelul de compatibilitate.

8. Accepta noi provocari si riscuri

Aceasta este o trasatura comuna a majoritatii profesionistilor fericiti.

Acest lucru nu numai ca iti va oferi bucuria recunostintei, dar si un sentiment de satisfactie. Identifica provocari noi si ofera-te voluntar sa le gestionezi.

Daca ti se ofera oportunitatea de a gestiona orice proiect care ar putea fi complet nou pentru tine, accepta provocarea si fa tot ce trebuie pentru a avea succes.

9. Stai departe de politicile murdare

Politicile de birou necurate nu te vor lasa sa-ti faci treaba cu succes, iti vor afecta performanta, ii vor tine pe colegi departe de tine si nu iti vor permite sa gandesti constructiv.

Asadar, stai departe de astfel de politici si de jocul invinuirii. Daca ai comis o greseala, asuma-ti responsabilitatea si invata s-o corectezi.

10. Reintinereste-te cu o pauza

Va veni o vreme, chiar daca reusesti sa aplici toata cele de mai sus, cand te vei simti epuizat. Acest lucru este un semn ca ai nevoie de putina odihna si relaxare.

Asadar, ia o pauza de reintinerire, pentru a te pregati pentru runda urmatoare.

#angajat, #bucurie, #companie, #job, #stres , #Stiri Locuri de munca