Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Bechtel a amanat concedierea colectiva a angajatilor pana dupa 15 aprilie

Bechtel a amanat concedierea colectiva a angajatilor pana dupa 15 aprilie

Compania americana Bechtel, constructorul Autostrazii Transilvania, a amanat concedierea colectiva a angajatilor pana dupa data de 15 aprilie, cand se va stabili si numarul persoanelor care vor fi concediate, iar sindicatul ameninta ca va ataca in instanta o eventuala decizie de disponibilizare.

"Concedierea colectiva a fost amanata din 5-6 aprilie pentru 15 aprilie. Vom incepe de miercuri negocierile cu CNADNR pentru incheierea unui acord privind continuarea lucrarilor, asa cum s-a convenit, iar o decizie privind numarul persoanelor care vor fi disponibilizare va fi luata in perioada 15-30 aprilie", a declarat, marti, directorul de comunicare al Bechtel, Bogdan Sgarcitu, precizeaza Mediafax.

Nicolae Fenesan, secretarul executiv al Federatiei Generale a Sindicatului "Familia", la care este afiliat Sindicatul "Transilvania" de la Bechtel, a declarat, la randul sau, ca a primit semnale privind intentia companiei americane de a disponibiliza, incepand cu 15 aprilie, un numar de 1.450 de angajati. "Am semnale ca vor fi trimisi in somaj 1.450 de angajati, iar restul pana la 1.915 vor fi folositi pentru continuarea lucrarilor pe tronsonul de zece kilometri Turda - Campia-Turzii.

Oamenii vor primi, pe rand, deciziile de concediere, iar in momentul in care vor veni primele documente de disponibilizare vom actiona Bechtel in instanta", a spus Fenesan.

Acesta a acuzat compania Bechtel de "sfidare", in conditiile in care continua procedura de concediere colectiva, desi aceasta a fost declarata ilegala de ITM Cluj.

"Am crezut ca exista legi in tara asta, mai ales dupa ce Inspectoratul Teritorial de Munca Cluj a anuntat ca procedura de disponibilizare colectiva este ilegala. E ciudat ca celor de la Bechtel nu le pasa deloc. E o sfidare ce fac", a spus Fenesan.

Dupa o intalnire din 24 martie cu prefectul de Cluj, Florin Stamatian, purtatorul de cuvant al companiei, Bogdan Sgarcitu, declara ca procesul de disponibilizare colectiva initiat de Bechtel este "reversibil" si se poate opri in orice moment, o decizie finala urmand sa fie luata in aprilie.

Potrivit acestuia, imediat ce protocolul cu CNADNR va fi semnat, conducerea Bechtel va avea discutii cu sindicatele, iar impreuna se va hotari, pe baza lucrarilor care se vor face in acest an, de cati angajati va fi nevoie pe santierul autostrazii.

Prefectul Florin Stamatian declara, la randul sau, ca "mingea se afla in terenul CNANDR, care urmeaza sa inceapa discutiile pentru incheierea protocolului cu Bechtel".

AJOFM Cluj a primit, in 8 martie, de la Bechtel o notificare privind disponibilizarea, incepand din luna aprilie, a peste 1.900 de angajati de pe santierul Autostrazii Transilvania, insa institutia a avertizat compania ca nu a respectat procedura legala de concediere colectiva.

Sindicatul din cadrul companiei Bechtel a depus, in 9 martie, la Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca si la ITM Cluj o solicitare privind anularea, in instanta, a deciziei de disponibilizare colectiva a peste 1.900 de persoane de pe santierul Autostrazii Transilvania.

Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) Cluj a declansat, in 11 martie, un control la compania americana Bechtel, constructorul Autostrazii Transilvania, pentru a verifica daca s-au respectat prevederile legale privind derularea procedurii de concediere colectiva.

Potrivit raportului ITM intocmit in urma finalizarii controlului la Bechtel, compania nu a respectat procedura impusa de lege in ceea ce priveste initierea concedierii colective a circa 1.900 de angajati, aceasta continand vicii care pot atrage anularea ei de catre instantele de judecata.

Bechtel a anuntat, insa, ca a respectat procedurile privind initierea concedierii colective a circa 1.900 de angajati.

Guvernul si Bechtel vor semna un acord de continuare a lucrarilor la autostrada Transilvania in luna aprilie, cu achitarea altei transe din datoria fata de companie, partea romana apreciind ca in 2010 vor fi finalizati circa 20 kilometri, iar doua treimi dintre angajatii constructorului vor fi pastrati.

Lucrarile vor fi finantate prin credite de angajament stabilite in functie de volumul lucrarilor si achitate dupa executie. 

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 2094 ori