7 pacate fatale pentru noii angajati

Miercuri, 03 Martie 2010, ora 18:38
2601 citiri
7 pacate fatale pentru noii angajati

Felicitari, ai obtinut slujba! Partea grea a trecut, nu? Nu chiar. Primele saptamani in companie sunt cruciale – acestea pot hotari daca viitorul tau este de vis sau este un adevarat purgatoriu. Si nu este vorba vorba doar despre gestionarea aspectelor tehnice ale jobului. La fel de important, daca nu si mai important, este comportamentul tau la noul loc de munca.

Asadar, cand incepi un nou serviciu, evita aceste sapte pacate devastatoare pentru cariera:

1. Ignori cultura companiei

“Compania noastra a intrebat 250 de directori de publicitate si marketing care este cea mai mare provocare pentru cei care incep un job nou si patru din zece au spus ca aceasta este reprezentata de adaptarea la cultura organizationala,” spune Donna Farrugia, director executiv la CreativeGroup.com.

Cat de mult ar trebui sa socializezi? Ce prefera colegii? Telefoanele, email-urile sau conversatiile fata in fata? Pantofi sau adidasi? Multe dintre aspectele culturii organizationale pot fi subtile si usor de trecut cu vederea. In schimb, fii atent la tot ce se petrece in jur. “Vino cu 30 de minute mai devreme si stai putin peste program, doar pentru a observa cum se comporta lumea – cand iese la cafea, unde mananca la pranz, cum isi incheie ziua de lucru,” spune Farrugia.

2. Aroganta

“Companiile ii trateaza, deseori, pe noii angajati ca pe niste salvatori,” spune Sue Edwards, coach in leadership si presedinte al Development by Design. “Drept urmare, acestia vin uneori si insista sa faca totul cum stiu ei mai bine, pentru ca se presupune ca sunt atat de sclipitori.” In loc sa faci asta, mai bine asculta si invata. Ai rabdare sa intelegi compania si cum functioneaza lucrurile inainte sa te hotarasti sa faci minuni.

3. Izolarea

La capatul opus al arogantei este timiditatea, care se poate intrezari daca te baricadezi intr-un colt cu munca ta. In loc sa faci asta, socializeaza din prima zi, construieste relatii. “Fa-ti timp sa vorbesti cu colegii tai, cu ajutorul unor discutii amicale, pentru a afla cu ce se ocupa ceilalti si cum te poate influenta munca lor,” spune Edwards. “De asemenea, este o buna metoda de a invata cultura organizatiei.”

4. Nu clarifici care sunt asteptarile

Cand nu stii ce se asteapta de la tine, este greu sa te ridici la asteptarile companiei. In schimb, intalneste-te cu managerul tau pentru a discuta despre responsabilitatile tale si despre cum iti vor fi masurate performantele. Care sunt prioritatile? Cum vei oferi informatiile de ultima ora? Cum vei fi evaluat din punct de vedere profesional?

5. Refuzi sa-ti recunosti greselile

Toata lumea greseste, iar noii angajati gresesc din plin. Insa nu face greseala sa crezi ca daca nu recunosti, nimeni nu va observa. In schimb, asuma-ti responsabilitatea, invata, corecteaza-ti greselile si mergi mai departe.

6. Tulburi apele

Implementarea unor schimbari inainte sa afli parerile altora – si inainte sa intelegi de ce se fac lucrurile cum se fac – poate conduce la huiduieli, nu la laude. In schimb, pastreaza-ti mintea deschisa. Intelege pe deplin procesele actuale si procedurile inainte de a propune o schimbare (daca tu consideri ca aceasta ar fi necesara), astfel incat sa poti argumenta clar de ce este nevoie de altceva.

7. Nu ceri feedback

Nu trebuie sa astepti 6 luni sau 1 an pentru a afla cum te descurci. De fapt, daca astepti atat de mult, s-ar putea sa te abati de la drumul corect, atat tu personal, cat si echipa cu care lucrezi si poate chiar si compania. In schimb, cere-i supervizorului tau sa se intalneasca cu tine dupa prima luna. Discutati despre lucrurile pe care le-ai facut bine, despre situatiile dificile si despre cum iti poti imbunatati munca.

Transforma-ti viciul in virtute

Sa incepi o noua slujba nu este usor. Daca stii ca esti predispus unuia dintre aceste pacate, opreste-te si transforma aceasta constiinta a realitatii intr-o virtute – inainte sa fie prea tarziu. “Retine, nimeni nu te cunoaste din prima zi,” spune Farrugia. “Vrei sa lasi o impresie buna de durata, asa ca asigura-te ca iesi in evidenta cu folos.”

#pacat cariera fatal angajat companie job sef angajare , #Stiri Locuri de munca