13 strategii pentru succesul in cariera

Duminica, 10 Mai 2009, ora 22:27
4184 citiri
13 strategii pentru succesul in cariera

Succesul in cariera implica valorificarea organizatiei tale ajutand-o si ajutandu-l pe managerul tau sa-si atinga obiectivele. De asemenea, succesul implica competitivitate in fata posibilitatilor de promovare.

1. Ofera valoare – Valorificarea organizatiei presupune participarea activa prin intermediul produsului de munca, al ideilor, al leadershipului. Lucrand la acest capitol, vei fi vazut ca fiind un contribuitor de valoare, un angajat de succes care reprezinta o piesa importanta in succesul organizatiei. Asadar, cum oferi valoare?

2. Munceste mult – Trebuie sa muncesti mult pentru a avea succes si pentru a fi valoros pentru organizatie. Dar ce inseamna asta, mai exact? “Munceste mult” poate fi definit ca producerea unei cantitati mari de munca, de calitate inalta, la niveluri egale sau mai inalte decat norma organizatiei tale.

3. Acumuleaza cunostinte – O parte din educatia ta va fi castigata studiind strategiile organizatiei tale, planurile etc. si dezvoltandu-ti educatia formala. Aceste lucruri iti vor aduce beneficii in doua feluri: cunoasterea pe care o vei acumula iti va permite sa iesi din multime; si te va ajuta sa recunosti dezvoltarea si vei putea sa contribui la atingerea obiectivelor organizatiei, lucru care este un generator de valoare pentru tine.

4. Cladeste relatii – Abilitatea ta de a construi si de a sustine relatii cu managerul tau, cu colegii si cu clientii este unul dintre cele mai importante lucruri in obtinerea succesului. Relatiile te vor ajuta in multe feluri: 1. Supervizorul tau te va cunoaste mai bine si ar putea dori sa te ajute sa-ti atingi scopurile. 2. Te vei simti mai confortabil cu sarcinile care ti se dau si vei cunoaste preferintele supervizorului tau cand vei ajunge sa-l cunosti. 3. Colegii tai vor avea incredere in tine si te vor ajuta cu sfaturi si sprijin atunci cand vei avea nevoie. 4. Clientii tai te vor lauda colegilor lor si, posibil, si supervizorului tau, atunci cand faci o treaba buna, sfatuieste Paul Lubic pe articlesbase.com.

5. Comunica – Abilitatile de a comunica sunt foarte importante pentru succesul tau. Chiar la fel de importante precum abilitatile tehnice, pentru ca trebuie sa fii in stare sa iti comunici ideile si problemele colegilor si sefului, intr-un mod eficient. Trebuie sa stii sa comunici in forma orala si scrisa, dar si sa sustii un discurs, sa tii o prezentare.

6. Colaboreaza – Un lucru care ar trebui sa fie in fruntea obiectivelor in majoritatea organizatiilor, capacitatea de a colabora este o cale de a-ti demonstra “maturitatea” pe plan profesional. Colaborarea la nivel de proiect include lucrul cu colegii si sefii, pentru a obtine un rezultat cat mai bun. Colaborarea construieste echipe si le permite sefilor sa se simta responsabili de solutii.

7. Condu – Poti creste valoarea organizatiei tale demonstrandu-ti capacitatea de lider cand vine vorba de performanta jobului tau. Da, poate ca nu ocupi o functie de leadership, insa exista modalitati prin care poti conduce, chiar daca nu ai titlul de lider.

8. Genereaza idei – Toate organizatiile au nevoie de idei proaspete, bune si functionale, care sa fie relevante pentru obiectivele lor. Ideile bune care inoveaza un proces sau o functie, pentru a economisi timp sau bani sunt generatoare de valoare pentru tine. Leadership-ul organizatiei suspina dupa idei bune pe care sa le implementeze si cu care sa se laude.

9. Fii competitiv – Fie ca-ti dai seama, fie ca nu, esti in competitie cu colegii tai pentru promovare, mariri de salariu si, uneori, dreptul de a continua sa muncesti. Astfel, trebuie sa afli rapid cum poti deveni valoros pentru organizatie. Apoi trebuie sa contribui cu mai mult decat colegii tai, cu atat de mult incat sa fie evident pentru toata lumea, inclusiv pentru supervizorul tau.

10. Confera vizibilitate valorii tale – Nu trisa, nu minti si nu iti face colegii sa arate prost in fata sefilor, doar pentru a arata tu bine. O astfel de abordare nu iti va crea decat probleme. Alege calea mai dificila: muncind mai mult, mai destept si mai calitativ. Ofera-te sa preiei noi responsabilitati, sa iti ajuti un coleg etc.

11. Imbraca-te pentru succes – Prezinta-te si comporta-te ca si cum apartii pozitiei pe care vrei sa o obtii. Observa cum se imbraca si cum se compoarta oamenii cu pozitii similare. Trebuie sa lasi impresia ca esti bun de promovat, prin modul in care te imbraci si in care te comporti. Astfel, iti cresti sansele de a fi observat si de a fi luat in calcul la urmatoarea promovare.

12. Foloseste-ti varsta si experienta in avantajul tau – Exista stereotipii care vin odata cu varsta, care sunt atat pozitive, cat si negative. De exemplu, oamenii tineri sunt priviti in doau moduri; din punct de vedere pozitiv, acestia sunt vazuti ca fiind inteligenti si plini de energie; de asemenea, se presupune ca sunt si neexperimentati si susceptibili greselilor, din punct de vedere negativ. Oamenii mai in varsta sunt etichetati ca avand multa experienta si ca facand mai putine greseli, insa, din punct de vedere negativ, sunt vazuti ca avand mai putina energie, gata sa se pensioneze si nu prea flexibili. In orice categorie te-ai incadra, ar fi bine sa-ti accentuezi aspectele pozitive si sa lucrezi spre a anula punctele de vedere negative. Daca ai succes, acest lucru ii va demonstra supervizorului tau ca esti un om valoros.

13. Concepe un plan – Trebuie sa-ti faci un plan cu ceea ce doresti sa realizezi in perioada in care lucrezi in compania respectiva. Acest plan ar trebui sa contina obiectivele tale, sub forma pozitiei sau pozitiilor pe care vrei sa le detii pentru a avea succes in organizatie si pasii pe care va trebui sa-i urmezi pentru a ajunge acolo. Vei ramane concentrat pe scopurile tale si vei avea sanse mai mari de castig daca ai un plan si daca lucrezi permanent la acesta.

Sa ai succes in cariera este posibil daca aduci valoare organizatiei tale si daca esti recunoscut pentru asta. Cele mentionate mai sus, daca sunt aplicate corect, iti vor creste sansele de a avea succes.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#cariera, #job, #succes , #Stiri Locuri de munca