10 sfaturi pentru un leadership eficient

Vineri, 03 Decembrie 2010, ora 14:25
4090 citiri
10 sfaturi pentru un leadership eficient

De stilul de leadership al managerului depinde un procent foarte mare din succesul companiei atat financiar cat si din perspectiva capitalului uman. Trasatura esentiala a liderului eficace este implicarea la un nivel destul de inalt in orice inseamna munca in echipa, comunicare si eforturi profesionale, informeaza publicatia Inc.com. 

Iata cateva lucruri de care ar trebui sa tii cont atunci cand te afli la conducerea unei companii.

Comunica viziunea

Este esential sa integrezi valorile si principiile companiei in experienta de zi cu zi pe care angajatii o traiesc in organizatia ta.

In acest sens trebuie sa comunici in mod regulat care este situatia de ansamblu si sa ii ajuti pe fiecare sa realizeze care este rolul sau pentru bunastarea companiei.

Simplifica lucrurile

Concentraza-te asupra lucrurilor importante si stabileste prioritatile, simplificand lucrurile la maxim.

Timpul salvat astfel poate fi folosit pentru brainstorming, atat din partea ta cat si a angajatilor tai, sustin expertii.

Sustine gandirea creativa

Asumarea riscurilor si favorizarea gandirii creative sunt cai care duc foarte des catre un adevarat succes.

Exploreaza fiecare posibilitate, indeplineste orice curiozitate si crede in ideile noi, chiar daca acum nu isi gasesc locul in compania ta, te sfatuiesc expertii.

Mai mult decat atat, ajuta-i pe oameni sa contribuie cu ideile lor la intregul context in care se dezvolta.

Fa parte din echipa

Fiecare individ are meritul sau in efortul de perfectionare, de aceea spiritul de echipa aduce foarte multe beneficii companiei.

Mai mult decat atat, un lider adevarat nu este niciodata singur.

Cere cat mai multe puncte de vedere in orice discutie si implica fiecare membru in procesul de luare a deciziilor.

Determina-i pe oameni sa se implice

Invata sa motivezi oamenii, sa-i faci sa simta entuziasmul si poti avea rezultate uimitoare pe urma energiei pe care acestia o investesc.

Tu poti fi o sursa de inspiratie pentru ca acestia sa isi foloseasca toata pasiunea, creativitatea, punctele forte si aptitudinile in munca realizata.

Apreciaza si demonstraza recunostinta pentru eforturile si contributia fiecaruia.

Comunica deschis

Ai incredere in tine si comunica orice informatie sau idee personala, te sfatuiesc expertii.

Fii mereu langa subordonati, fii cat mai accesibil si integreaza gandirea ta in contextul organizational.

Prezenta si stilul tau de comunicare are un efect foarte puternic asupra oamenilor cu care muncesti, informeaza inc.com.

Spune mereu adevarul

Nu incerca sa ascunzi greselile pe care le faci, ci recunoaste ca in orice greseala gasim o noua solutie, dar si o oportunitate de a invata ceva nou.

Fii cat mai autentic si spune adevarul deschis in fata oamenilor tai.

Contribuie la evolutia celorlalti

Stiind in detaliu care sunt pasiunile, aptitudinile si stilul de munca a fiecarui om alaturi de care muncesti, ii poti incuraja sa caute noi provocari, spun specialistii.

Fiecare persoana in parte poate fi “responsabila” de expansiunea potentialului pe care compania ta il are.

Asigura-te ca evoluezi si tu

Identifica-ti scopurile profesionale si fa eforturi in care sa iti folosesti la maxim punctele forte si pasiunile, astfel aduci chiar tu o contributie valoroasa pentru evolutia companiei tale.

Asigura o atmosfera fericita

Incearca sa gasesti aspectele pozitive ale fiecarei situatii, invata sa zambesti in fiecare zi si ii vei inspira si pe cei din jur sa faca asta, sustin specialistii.

#sfaturi, # leadership, # manager, # companie , #Stiri Locuri de munca