Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

10 obiceiuri pe care le adora sefii

10 obiceiuri pe care le adora sefii

Orice sef isi doreste ca angajatii sai sa-si faca bine. Dar chiar si intre cei mai performanti angajati exista diferente. Iata 10 sfaturi pentru a te asigura ca esti in topul angajatilor preferati de catre sef.

1. Comunica, comunica, comunica. Acest lucru este important mai ales la inceputul relatiei profesionale - adica, atunci cand tu sau seful tau este nou venit - "grseste" fata de seful tau, dandu-i multe informarii si punandu-i mult prea multe intrebari.

"Nu exista intrebari idioate," spune Marianne Adoradio, consultant in recrutare si cariera. "Priveste acest lucru ca pe un mod bun de a te informa."

Cu toate acestea, nu continua acest flux constant al comunicarii decat daca seful tau il agreeaza. E cel mai bine sa intrebi direct daca ii oferi sefului suficiente informatii sau prea multe.

2. Aproba ceea ce spune seful tau. Sefii apreciaza oamenii receptivi, spune John Farner, director al firmei Russel Employee Management Consulting. Cand seful iti cere sa faci ceva sau iti sugereaza modalitati de a-ti imbunatati munca, asigura-te ca a inteles ca l-ai ascultat.

3. Colaboreaza. Cand seful tau are o noua idee, reactioneaza in mod constructiv in loc sa-i pui bete in roate.

"Fii dispus sa participi la un brainstorming, pentru a rezolva problemele," spune Michael Beasley, director al Career-Crossings si trainer in leadership si dezvoltarea carierei, scrie Yahoo! HotJobs.

4. Construieste relatii. Il vei face pe seful tau sa arate bine, sa iasa in fata daca stabilesti o relatie buna cu clientii departamentului tau, chit ca acestia sunt in compania ta sau in afara. Prezinta-i sefului tau ce ai invatat despre metodele de a oferi servicii cu clientii mai bune, de exemplu. De asemenea, acest lucru este de ajutor si pentru dezvoltarea carierei personale.

"Toata lumea castiga pe termen lung," spune Adoradio.

5. Afla unde te incadrezi. Este seful tau un om orientat pe detalii sau unul cu capul in nori?

"Personalitatea sefului este deosebit de importanta," spune Norm Meshriy, consultant pe dezvoltarea carierei si director al Career Insights.

La fel de important este si sa intelegi ce-si doreste seful tau de la un angajat. Se poate ca, de exemplu, un sef care este orientat pe detalii sa se astepte ca si angajatii sai sa fie la fel. Insa un sef care nu are timp de detalii poate sa aprecieze un angajat care isi face timp pentru a le observa.

6. Invata tabieturile sefului tau. Daca managerul ti-a spus in randuri repetate ca detesta sa fie intrerupt sau deranjat dimineata, la prima ora, nu da buzna in biroul sau de cum ai ajuns la serviciu, pentru a-i da ultimele noutati despre un proiect.

7. Anticipeaza nevoile sefului tau. De vreme ce ai lucrat cu seful tau de ceva vreme, ar trebui sa poti ghici ce informatii va dori inainte de a aproba o actiune, de exemplu.

Daca ii oferi din timp informatia de care are nevoie, te va aprecia foarte mult, spune Farner.

8. Fii cu un pas inainte si gandeste deschis. Desigur, vei fi nevoit sa-ti faci in continuare treaba. Insa atunci cand managerii se gandesc la promovarea angajatilor, acestia cauta oameni care sa inteleaga problemele cu care se confrunta sefii.

9. Fii deschis noilor posibilitati. Cand seful vine la tine cu o idee noua, nu o respinge pur si simplu. Daca nu crezi ca ar putea functiona, propune sa discuti despre asta intr-un mod "matur si responsabil," spune Beasley.

10. Implica-te in munca ta. Sa te certi cu seful tau in legatura cu fiecare cerinta nu este o strategie buna, insa la fel este si sa-l aprobi orice ar spune. "Managerului i-ar placea sa vada un individ implicat, devotat," spune Beasley. Asta inseamna ca trebuie sa iti manifesti entuziasmul fata de munca ta, dar si sa spui cu glas tare orice idee care ar putea imbunatati lucrurile.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 2202 ori