Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Sfaturi pentru munca in echipa eficienta

Sfaturi pentru munca in echipa eficienta

Munca in echipa reprezinta o parte importanta in cariera fiecaruia, mai ales pentru cei care urmaresc sa obtina o promovare. Sa fii capabil sa te adaptezi, sa pasatrezi entuziasmul si sa accepti diversitatea care apare in orice grup sunt cateva din calitatile de care ai nevoie in incercarea ta de a evolua pe plan profesional, sustin specialistii in resurse umane. 

In acest articol sunt enumerati cativa pasi pe care trebuie sa ii faci pentru a fi un membru mai bun al echipei, pentru a-ti determina echipa sa lucreze la cel mai inalt nivel si pentru a obtine succesul.

Incurajeaza comunicarea deschisa


Cele mai bune echipe sunt acelea in care fiecare membru isi exprima opinia si impartaseste ideile cu grupul, iar decizia este luata pe baza unui dialog liber si nu printr-o atitudine dictatoriala.


Comunicarea deschisa nu inseamna doar o atmosfera in care fiecare spune ce gandeste, ci este un context in care membrii asculta si valorifica opiniile colegilor lor.


Asigura-te ca in echipa ta nu exista o problema de comunicare, pentru a obtine rezultate cat mai bune.


Construieste increderea


Increderea este baza oricarei echipe, iar fara incredere echipa ar deveni doar un grup de oameni care muncesc impreuna.


Pentru a atinge obiectivele stabilite, echipa trebuie incurajata in castigarea increderii prin diferite jocuri si activitati amuzante in care fiecare membru depune eforturi pentru a rezolva o problema in favoarea echipei.


Stabileste obiective clare


O echipa care nu are stabilite obiective specifice nu are aceeasi eficienta ca o echipa cu obiective clare.


Obiectivele nu trebuie stabilite intotdeauna de liderul echipei, toate obiectivele ar trebui discutate de intreaga echipa, sunt de parere specialistii in HR.


Analizeaza progresele echipei


O verificare saptamanala a stadiului in care se afla proiectul pentru a analiza progresele inregistrate poate avea un efect benefic asupra echipei.


Aceste verificari lamuresc orice neintelegere care poate aparea pe parcursul derularii proiectului, potivit expertilor in resurse umane.


Incurajeaza cooperarea, nu competitia


Chiar daca faci parte dintr-o echipa alaturi de colegi care aspira la acelasi nivel ca si tine, ar trebui sa gasesti o modalitate de a colabora cu fiecare dintre ei.


Echipa nu va avea succes daca orgoliile nu sunt lasate in spate si nu exista colaborare intre membrii.


Adopta o atitudine profesionista


Atunci cand te alaturi unei echipe, nu uita ca nu esti acolo sa legi prietenii de durata, ci pur si simplu munciti impreuna pentru a indeplini anumite obiective.


Incearca sa treci peste trasaturile negative ale fiecaruia si concentreaza-te pe aspectele pozitive.


Vei fi uimit sa vezi ca poti primi acelasi tratament in schimb, de la colegii tai.


Apreciaza diversitatea


Diversitatea aduce noi modalitati de gandire si poate genera noi idei si decizii mai bune.


In loc sa te simti ciudat pentru ca restul echipei nu gandeste, nu se comporta sau nu arata ca tine, ar trebui sa te bucuri de diferentele care te individualizeaza si sa apreciezi valoarea pe care acestea o aduc echipei tale.


Demonstreaza-ti entuziasmul


Chiar daca in general preferi sa lucrezi singur, trebuie sa te adaptezi conditiilor de munca in echipa daca asta e cerinta in jobul tau.


Cheia catre reusita colaborarii este abordarea cu entuziasm a intregului proiect, sustin specialistii.


Entuziasmul este “contagios”, de aceea atat tu, cat si colegii tai va veti simti mult mai bine ca faceti parte din respectiva echipa.


Fiecare membru trebuie contribuie egal la realizarea obiectivelor


Este esential ca membrii sa aduca un aport concret in realizarea obiectivelor, nu doar sa faca parte in mod teoretic din grup.


Odata impartite corect sarcinile, fiecare membru ar trebui sa fie responsabil pentru indeplinirea corecta a cerintelor, astfel incat rezultatele sa fie de cea mai inalta calitate.


Clarifica responsabilitatile impreuna cu membrii echipei


De multe ori se intampla ca membrii sa nu indeplineasca asa cum trebuie sarcinile pentru simplul motiv ca nu au inteles care este rolul lor in echipa.


Pentru a se evita aceasta situatie si pentru a obtine succesul in echipa, liderul trebuie sa se asigure ca fiecare membru a inteles exact ce trebuie sa faca si care sunt responsabilitatile sale in cadrul echipei.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 9992 ori
Citeste mai multe despreechipa membrii munca