Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Scrisoarea de intentie - intrebari si raspunsuri

Scrisoarea de intentie - intrebari si raspunsuri

Cu fiecare ocazie, studiile indica faptul ca scrisorile de intentie sunt analizate in mai putin de 60 de secunde. Asta este timpul necesar recruiterilor pentru a decide daca esti sau nu un candidat care merita intervievat.

Pentru a trece de acest obstacol, e bine sa fii intelept cu privire la continutul scrisorii tale de intentie si la modul in care o prezinti. Dar cum faci asta?

Wendy Enelow si Louise Kursmark, co-autori ai cartii "Cover Letter Magic" si apreciati experti in cariera, iti ofera sfaturile de care ai nevoie pentru a scrie o scrisoare de intentie care sa dea rezultate exceptionale. Urmeaza cateva dintre cele mai comune intrebari pe care le-au auzit acestia de la clienti, precum si cele mai bune raspunsuri.

Intrebare: Cat de lunga ar trebui sa fie scrisoarea mea de intentie?

Raspuns: In general, scrisorile de intentie ar trebui sa aiba o pagina. Acest lucru este valabil pentru aproximativ 90% dintre acestea.

Totusi, exista multe situatii in care o singura pagina nu este de ajuns. Daca esti de parere ca informatia pe care o incluzi in scrisoare este esentiala si nu este comunicata in CV, poti scrie si 2 pagini. Insa asigura-te ca tot ce ai inclus este vital pentru o prezentare favorabila in fata companiei sau a recruiterului, indeamna CareerBuilder.

Scrisorile de intentie de doua pagini sunt cel mai des folosite de urmatoarele tipuri de candidati: cei care isi schimba cariera, cei care schimba domeniul, oamenii de stiinta, oamenii din tehnologie, cei care cauta joburi in Guvern si oameni care doresc sa intre in lumea academica.

I. Ar trebui sa includ informatiile salariale in scrisoarea de intentie?

R. Depinde de situatie. Cel mai bine este sa te bazezi pe instinct. Recomandari care sa sprijine ambele variante exista, insa nu ca o regula generala.

Daca raspunzi la un anunt care a cerut istoricul sau cerintele salariale:

• Ofera informatia ceruta. Daca nu o faci cand ti se cere, anumite companii nu iti vor analiza dosarul.

• Nu oferi informatia ceruta. Studii repetate au aratat ca aproape 100% dintre cititori au spus ca se vor uita la CV si te vor chema la interviu chiar daca nu ai mentionat nimic despre salariu. De ce sa le dai motive sa te elimine?

Daca o cunostinta sau o sursa pe care ai decsoperit-o pe parcursul cautarilor tale ti-a cerut CV-ul si informatiile salariale:

• Ofera informatia. Altfel, vei parea necooperant si nepoliticos.

• Gandeste-te sa abordezi subiectul fara sa oferi cifre care sa fie in defavoarea viitoarei negocieri salariale. Spune ceva precum “As fi bucuros sa discut despre salariu cand ne intalnim, odata ce voi afla mai multe despre pozitie si despre posibilitatea de a oferi solutii la nevoile companiei dumneavoastra.”

Atunci cand contactezi companiile din propria initiativa sau ca raspuns la un anunt in care nu ti se cer informatiile salariale:

• Nu oferi informatia. Este mult mai indicat sa porti aceasta discutie fata in fata, si nu pe hartie. Incearca intotdeauna sa amani discutia cu privire la bani pana dupa ce ti se ofera postul.

I. Ar trebui sa trimit CV-ul si prin posta daca l-am trimis deja prin e-mail sau fax?

R. Este recomandat sa nu trimiti si o copie pe hartie daca ai trimis-o deja in format electronic. Comunicarea electronica este acum o metoda cu totul acceptata de comunicare in orice domeniu sau afacere.

Singurul moment in care ar trebui sa trimiti si o copie prin posta este atunci cand ti se cere.

I. Si daca nu stiu cui sa adresez scrisoarea?

R. Este o decizie personala. Iata urmatoarele abordari posibile:

• Stimata Doamna – nu este jignitor, desi ar putea fi perceput ca fiind o abordare de moda veche.

• Stimate Domnule Director General – formal, dar potrivit.

• Departamentului de Resurse Umane sau Stimate reprezentant al departamentului de resurse Umane – acceptabil doar daca raspunzi la un anunt care nu ti-a oferit mai multe informatii si nu ai o persoana anume careia sa i te adresezi.

• Buna dimineata/ziua – poate fi si aceasta o optiune. Nu este jignitoare, nici nepotrivita, iar tonul bate putin spre sfera personala.

• Re: <Titlul Jobului pentru care aplici> (renuntand la un intro specific) – este o metoda folositoare de a raspunde la anunturi primite prin e-mail, cand realmente nu stii cui ii trimiti CV-ul. Este totul de preferat sa adresezi raspunsul departamentului de HR.

I. Este necesar sa mentionez de ce nu lucrez in prezent?

R. Depinde. Cu siguranta nu iti cere nimeni sa o faci, dar daca motivul tau este perfect legitim, ai putea sa transmiti un mesaj pozitiv oferind aceasta informatie. In roice caz, pregateste-te sa raspunzi la intrebarea “De ce renunti la jobul actual?” sau “De ce cauti un nou job?”. Exerseaza un raspunsu concis, pozitiv si credibil. Este de preferat sa nu minti. Si retine, niciodata sa nu iti vorbesti de rau fostul sef, fosta companie sau fostii colegi.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 6335 ori
Citeste mai multe despreangajare cariera companie cv intentie job scrisoare