Patronii ii motiveaza pe angajati cu munca de acasa

Miercuri, 05 Martie 2008, ora 14:54
1511 citiri
Patronii ii motiveaza pe angajati cu munca de acasa

Companiile autohtone cauta modalitati de a-si recompensa angajatii fara sa mai mareasca fondul de salarii.

Daca in urma cu citiva ani salariul si celelalte beneficii materiale erau decisive in alegerea unui job, acum angajatii romani au inceput sa isi doreasca si altceva, iar posibilitatea de a dispune de propriul timp sau de a se recrea in timpul programului a devenit una dintre metodele de retentie folosite de companiile de pe piata. In limbaj de specialitate, conceptul se numeste "Work-Life Balance", iar in practica se poate traduce fie printr-un program flexibil, fie prin reducerea stresului sau o mai mare preocupare fata de sanatatea angajatului.

"Acest concept acopera orice initiativa a companiei menita sa contribuie la confortul si succesul individului atit profesional, cit si personal. Premisa acestor practici este ca productivitatea creste atunci cind angajatul este sprijinit in indeplinirea responsabilitatilor personale si profesionale. Un astfel de mediu contribuie semnificativ la motivarea si retentia angajatilor", ne-a declarat Oana Munteanu, senior consultant human resource services in cadrul agentiei de consultanta PricewaterhouseCoopers (PwC).


Printre practicile "Work-Life Balance" se pot numara un program flexibil, lucru de acasa, concedii neplatite de lunga durata, cu posibilitatea de a relua cariera; o preocupare deosebita a angajatorului fata de sanatatea angajatilor prin oferirea de abonament la sala de sport, oferirea de fructe sau de sucuri naturale, cantine sau restaurante in apropierea biroului, ergonomia si confortul propriu-zis al locului de munca.


Tot angajatorul se ocupa tot mai mult si de reducerea stresului salariatilor prin facilitarea unor servicii gen gradinita, curatatorie, banca, curier etc. sau ii sprijina financiar prin negocierea unor reduceri de preturi (de la credite bancare la obiecte de valoare), fara a presupune o contributie financiara din partea companiei. La toate acestea se poate adauga consilierea psihologica sau sprijinirea unor programe de voluntariat sau de contributii financiare catre comunitate.


Consultantul PwC sustine ca "un numar mare de companii cu practici dezvoltate de resurse umane aplica, intr-o forma sau alta, astfel de practici", iar ponderea acestora este in crestere. Aceasta cu mentiunea ca firmele mari sint mai predispuse sa investeasca in astfel de facilitati, deoarece beneficiaza de reduceri de volum semnificative. "Dezvoltarea si promovarea unor pachete dedicate companiilor poate influenta foarte mult evolutia acestor beneficii.

Un exemplu este dezvoltarea parcurilor de birouri avind incluse diferite facilitati (de la banca la gradinita), cu atit mai mult cu cit costurile indirecte sint impartite intre mai multe companii. Nu in ultimul rind, oferirea unui beneficiu de catre un angajator genereaza relativ repede o reactie din partea competitiei, creindu-se un efect de bulgare", explica Munteanu. P

otrivit acesteia, majoritatea acestor beneficii nu sint costisitoare in sine, dar presupun costuri de administrare relativ ridicate. De asemenea, beneficiile personale nu se preteaza la reduceri fiscale, ceea ce poate scadea din atractivitatea lor.