Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Lumina pozitiva a barfelor de la birou

Lumina pozitiva a barfelor de la birou

Chiar daca ai fost obisnuit cu ideea ca trebuie sa eviti sa participi la barfa, in orice context te-ai afla, unii experti in HR au o parere total opusa. Conform acestora, barfa ti-ar putea influenta pozitiv cariera si relatiile sociale de la birou, potrivit site-ului hotjobs.yahoo.com. 

Barfele sunt un pretext de socializare in orice mediu, iar daca incerci sa le eviti, colegii vor evita pe viitor sa te includa in conversatiile lor.

Mai mult decat atat, daca stii cine paraseste compania sau cine urmeaza sa fie promovat, informatia iti poate fi utila in pregatirea ta pentru promovarea mult asteptata.


Iata cateva idei utile cand te afli in mijlocul unei discutii ce implica persoane care nu sunt de fata, care te vor ajuta sa fii sociabil, dar sa nu pari indiscret.


Invata sa faci diferenta intre tipurile de barfe


Barfele rautacioase, cu privire la viata personala a colegilor, nu merita luate in seama.


Expertii in HR iti sugereaza sa fii atent la preferintele celor din echipa de management, sa observi detalii din viata lor personala, sa afli ce sporturi prefera, care sunt activitatile de voluntariat in care sunt implicate sau ce varsta au copiii lor.


Poti afla de asemenea care sunt obiceiurile celor din conducerea companiei sau ce anume ii deranjeaza si sa iti ajustezi comportamentul in conformitate cu personalitatea lor.


Asculta mai mult decat vorbesti


Este mai bine sa te afli in ipostaza persoanei care afla o barfa, decat sa fii cea care o raspandeste, sustin specialistii.


Nimeni nu isi doreste sa fie etichetat drept cel care lanseaza barfe despre companie sau angajatii ei, deoarece aceasta eticheta afecteaza puternic brandul personal sustin specialistii.


Verifica informatia, inainte de a actiona


Simplul fapt ca auzi zvonuri sau ai cateva indicii ca cineva intentioneaza sa plece din companie nu te indreptateste sa ceri imediat postul pe care il urmaresti de atata timp.


Daca esti in relatii apropiate cu persoana implicata, ai putea sa deschizi o discutie amicala si sa astepti initiativa lui de a-ti spune vestea.


O alta varianta ar fi sa initiezi o conversatie cu specialistul in resurse umane, in care sa mentionezi doar interesul tau fata de un post intr-o zona anume, care are legatura cu informatiile pe care le detii.


In acest mod vei fi luat in considerare atunci cand sunt anuntate oficial urmatoarele miscari in cadrul companiei.


Ai grija ce informatii impartasesti


Barfa este o activitate extrem de riscanta, de aceea trebuie sa ai grija sa nu destainui informatii care incalca orice clauza de confidentialitate sau detalii din viata personala a membrilor companiei.


Asigura-te ca nu exista dovezi scrise


Schimburile de mailuri cu astfel de teme sau discutiile pe messenger nu lasa loc de interpretare si pot  servi drept dovada impotriva ta.


Incearca sa fii cat mai discret si fii foarte atent la discutiile de la birou, sustin specialistii in Resurse Umane.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1764 ori
Citeste mai multe desprebarfe birou cariera