Intra in mintea angajatului tau. O sa fii uimit!

Sambata, 29 Octombrie 2011, ora 00:00
3720 citiri
Intra in mintea angajatului tau. O sa fii uimit!

Sefii trebuie nu doar sa elimine acele lucruri care ii descurajeaza pe angajati, ci si sa invete sa utilizeze diverse metode de motivare a acestora. Cea mai buna cale de a afla ce trebuie sa faceti pentru a avea subalterni fericiti si productivi este sa intrati in mintea acestora.

Managerii se lovesc in fiecare zi de nevoia de a gasi noi cai de a-si motiva angajatii. Daca sunteti convinsi ca ati epuizat toate resursele, veti fi uimiti cand veti afla la cate lucruri nu v-ati gandit.

Doi sociologi din cadrul Universitatii Vermont au facut experimente complexe pentru a intelege cat mai bine ce ii motiveaza si ce ii descurajeaza pe oameni, dupa cum relateaza CNN. Acestia au studiat starile de spirit a peste 2,4 milioane de persoane, analizandu-le cuvintele folosite in peste 500 de milioane de postari pe Twitter. Subiectii proveneau din 84 de state vorbitoare de limba engleza, iar studiul a durat doi ani.

Acestia au descoperit ca exista un ciclu zilnic de sentimente pozitive si negative care pare sa fie comun locuitorilor tuturor acestor state. In toata lumea, starile pozitive ale oamenilor atingeau apogeul in timpul diminetii (intre orele 6 si 9), se deteriorau de-a lungul zilei, ajungand la polul opus dupa-amiaza.

Brusc, oamenii devin mai vioi la sfarsitul dupa-amiezii si chiar fericiti in timpul serii.

Concluzia este ca munca este "criminalul" starilor pozitive. Insa acest ciclu este valabil si in zilele libere, asa ca lucrurile sunt mult mai complexe.

Studiul a confirmat un fenomen sesizat de foarte mult timp, care are implicatii serioase pentru manageri, dar de care sefii nu tin cont cand isi organizeaza angajatii.

Ceea ce oamenii de stiinta numesc "afect pozitiv" (sentimente bune) si "afect negativ" nu sunt inrudite. Dupa cum spun autorii studiului, cele doua "variaza independent si nu reprezinta capetele opuse ale unei singure dimensiuni. Afectul negativ nu este imaginea in oglinda a celui pozitiv, iar cele doua nu se misca in paralel in mod constant".

Cand vine vorba de munca, nu vorbim despre afect negativ sau pozitiv, ci de motivare si angajament. Angajatii sunt fie motivati, fie nemotivati. Acestia pot fi fie dedicati, fie delasatori. Factorii care duc la una dintre aceste forme sunt diferiti de cei care duc la cea opusa.

Ce trebuie sa stie sefii este ca daca isi doresc angajati motivati si dedicati, trebuie sa elimine restrangerile si sa le inlocuiasca cu factorii care reprezinta motoare pozitive.

O lista completa a acestor actiuni ar fi nesfarsita, insa exista trei lucruri esentiale pe care trebuie sa le aplice managerii.

1. Scopuri captivante

Oamenii vor sa simta ca iau parte la ceva interesant. Managerii trebuie sa le prezinte angajatilor scopul final al muncii lor intr-un mod cat mai incitant si mai captivant.

2. Planuri si tinte provocatoare

Pe langa faptul ca vor sa participe la ceva important, oamenii vor sa simta ca se lupta pentru ceva important. Acestia trebuie sa aiba in minte misiuni care sa-i provoace.

3. Responsabilitati si roluri clare

Angajatii trebuie sa stie care sunt responsabilitatile lor si care sunt asteptarile celor din jur. Vor sa vada legatura dintre munca lor si scopul final al echipei. In acest mod, se vor simti valorosi si valorificati. Daca exista claritate in ceea ce fac si in feedback-ul primit, acestia pot detine controlul asupra propriei munci.

#modalitati motivare angajati, #moduri motivare angajati, #motivare angajati , #Resurse umane