Cum setam obiectivele pentru angajatii la inceput de drum

Joi, 23 Decembrie 2010, ora 17:48
7451 citiri
Cum setam obiectivele pentru angajatii la inceput de drum

Diferenta intre un angajat nou venit de succes si unul care va cauta in scurt timp un alt job este facuta clar de nivelul de eficienta al departamentului de HR in ceea ce priveste stabilirea si monitorizarea obiectivelor, potrivit Inc.com.

Pe masura ce companiile ating succesul, acestea se confrunta cu efortul de a gasi noi angajati  pe care sa ii puna la curent cu politicile companiei si carora sa le stabileasca obiective realiste de indeplinit.

Stabilirea obiectivelor incepe chiar inainte ca noul angajat sa inceapa serviciul, este realizata de catre departamentul de Resurse Umane in colaborare cu seful direct al viitorului angajat, si reprezinta un proces in continua evolutie.

Mai mult decat atat, obiectivele trebuie definite imediat dupa identificarea nevoii de a gasi un nou angajat si trebuie sa evolueze in conformitate cu cei care candideaza pentru post si omul ales intr-un final.

Iata principalele tipuri de obiective care trebuie stabilite pentru noul venit, potrivit Inc.com.

Obiective profesionale esentiale

Acestea sunt obiectivele care definesc clar sarcinile care trebuie indeplinite prentru respectiva pozitie.

Aceste obiective trebuie personalizate in functie de job si de angajatul vizat, spun specialistii.

Obiectivele-proiect

Aceste obiective sunt activitatile pe care angajatul trebuie sa le faca, avand un inceput si un sfarsit bine definit.

Obiective de dezvoltare profesionala

Acest tip de obiective sunt lucrurile pe care angajatul le va invata in urmatoarea perioada si care vor contribui la evolutia sa profesionala.

Este foarte important sa gandesti dincolo de ideea de eforturi pentru imbunatatirea aptitudinilor sale si sa iei in considerare si obiective pentru dezvoltarea intregii organizatii.

Obiective de atingere a performantelor

Acestea sunt aspectele de baza, precum regulile de tinuta sau orele de sosire la birou.

Majoritatea angajatilor nu au nevoie sa li se sublinieze in mod special aceste obiective, insa e bine ca ele sa fie puse pe hartie cat mai clar si masurabil posibil.

De ce sa stabilesti obiective pe termen scurt si obiective pe termen lung?

Coordonarea obiectivelor nu este un domeniu de interes doar pentru oamenii al caror principale responsabilitati sunt axate pe legaturile externe ale organizatiei.

Stabilirea obiectivelor si managementul asteptarilor este in aceeasi masura si responsabilitatea managerilor de resurse umane, sustin specialistii.

De acestia depinde alinierea asteptarilor angajatului cu cele ale companiei, iar productivitatea si satisfactia angajatului este asigurata de un management inteligent din partea depatamentului de HR.

Stabilirea obiectivelor pe termen lung si a celor pe termen scurt incepe chiar inainte de a face angajarea, insa prima zi de munca este ocazia perfecta pentru angajator sa le defineasca in fata noului venit , fie ca este vorba de proiectele profesionale sau pur si simplu necesitatea familiarizarii cu cultura corporativa.

Proiectele de nivel mediu poti fi acordate tot in prima zi, astfel incat angajatul sa se simta cu adevarat util si sa fie pregatit pentru proiectele mari care urmeaza si in care sustine ca este specializat.

Cum iti definesti asteptarile in fata angajatului?

Stabileste obiective clare, specifice, realiste si utile

Cu cat mai specifice sunt obiectivele, cu atat mai usor sunt acestea de masurat.

Daca ii spui pur si simplu angajatului sa isi dea silinta, nu ai cum sa ii comunici un mesaj clar acestuia, spun specialistii

Fii un adevarat model de urmat

Una dintre modalitatile cele mai eficiente de a-i determina pe angajati sa adopte programul tau de obiective este sa iti stabilesti si tie obiective pe care sa le realizezi.

Exprima-ti sustinerea si increderea in angajat

Permitandu-i angajatului sa isi asume responsabilitati si sa alcatuiasca un plan de actiune pentru a indeplini obiectivele, ii vei demonstra acestuia ca esti constient de valoarea sa.

Asigura-i feedback in mod continuu si iti vei contura singur o imagine pozitiva in ochii angajatului.

Monitorizeaza realizarile

Discutiile sincere cu angajatii par a fi cea mai buna modalitate de a monitoriza evolutia proiectelor, potrivit specialistilor.

Daca nu urmaresti cu atentie fiecare eveniment, risti sa lasi impresia angajatului ca nu mai esti atat de interesat de succesul lor, asa cum erai la inceput.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#obiective, # angajati, # companie, # sef , #Resurse umane