Cum sa faci lucrurile sa mearga atunci cand nu vrei sa demisionezi

Joi, 26 Martie 2009, ora 23:38
2818 citiri
Cum sa faci lucrurile sa mearga atunci cand nu vrei sa demisionezi

Te simti din ce in ce mai nefericit la locul de munca? Te trezesti visand la cu totul alte lucruri pe care le-ai putea face cu timpul petrecut la serviciu? Te apasa fiecare zi de luni?
Atunci, probabil ca este timpul sa-ti dai demisia. Sau, ca o alternativa, incearca sa rezolvi problemele care te preseaza in acest moment. Fara sa renunti la jobul actual, ai putea sa rezolvi unele probleme si sa faci lucrurile sa functioneze din nou.

Iata 6 dintre cele mai intalnite motive pentru care oamenii isi dau demisia. Acestea te vor ajuta sa-ti dai seama daca e intr-adevar momentul sa demisionezi sau daca e timpul sa iei atitudine si sa faci lucrurile sa functioneze. Cu putina munca, poti identifica schimbarile care iti vor revigora jobul si cariera, scrie about.com.

Afla de ce esti nemultumit la serviciu

Iti displace ceea ce faci in fiecare zi? Sau exista alte probleme care iti afecteaza viziunea asupra jobului tau? Daca iti place munca si poti numi alte probleme, gandeste-te ce poti face pentru a le rezolva, inainte sa-ti dai demisia.

Joburile bune sunt greu de gasit. Nu vrei sa iei o decizie pripita sau iremediabila inainte sa iti analizezi toate optiunile. Este posibil sa poti face treaba sa mearga bine.

Te simti prizonier al jobului tau

Simti ca stagnezi, fara nici o sansa de promovare? Privesti in jurul tau si nu vezi nici un alt job pe care ti-ar placea sa-l ai. Poate ca e momentul sa discuti optiunile cu seful tau.

•    Vorbeste cu seful tau, pentru a te asigura ca ai dreptate. Intreaba ce posibilitati ai de a te muta, eventual, la alt departament sau de a ti se oferi alte sarcini mai interesante. Multe dintre companii apreciaza initiativa si oamenii care vor sa continue sa invete si sa creasca.

•    Ia in considerare posibilitatea de a face schimb de responsabilitati cu un coleg care isi doreste sa incerce ceva nou. Desigur, cere si permisiunea managerului.
Nu te simti apreciat la serviciu

Lucrezi din greu in fiecare zi, insa nu simti ca si cum seful tau ar aprecia acest lucru sau ti-ar recunoaste eforturile. Nu-ti amintesti cand a fost ultima oara cand ti-a multumit cineva pentru contributia adusa.

•    Spune-i sefului tau ca ti-ar placea sa-i afli parerea despre munca ta. Spune-i ca ti-ar placea sa discutati in mod regulat, pentru a obtine feedback, atat pozitiv, cat si negativ, astfel incat sa-ti poti imbunatati performantele.

•    Discuta si cu alti colegi si afla daca este doar problema ta sau daca este la nivelul intregii organizatii.

•    Uneori, cand te simti neapreciat, poate sa aiba legatura cu banii. Cere o marire de salariu daca esti de parere ca este cazul.

Te simti suprasolicitat la serviciu

Probabil ca esti suprasolicitat. Angajatorii au facut reduceri de personal si n-au mai angajat oameni noi si se asteapta ca angajatii ramasi sa preia sarcinile celor plecati, cu mai putine resurse.

•    Vorbeste cu angajatorul tau, dupa ce faci un plan bun, exact si veritabil; daca ajungi la concluzia ca munca ta este, intr-adevar, mai mult decat poate duce in spate un singur om. Gandeste-te la optiuni precum:

-    Angajarea unui nou om
-    Impartirea sarcinilor cu un anfajat part-time sau un intern
-    Identifica sarcinile neobligatorii
-    Elimina componentele care nu sunt critice pentru jobul tau

•    Urmareste-ti activitatea si identifica pierderile.

Iti displace jobul sau domeniul in care lucrezi

Uneori, oamenii descopera ca si-au ales cariera gresita sau domeniul de activitate nepotrivit. Le displac activitatile si continutul actual al jobului lor.

Daca nu iti place jobul tau, ia in considerare urmatoarele:

•    Petrece un an de zile explorand noi optiuni de cariera.

-    Intalneste-te cu oameni care lucreaza deja in domeniile in care ti-ar placea sa ajungi
-    Afla care este nivelul educational si cerintele necesare pentru a merge mai departe
-    Citeste carti din domeniu
-    Citeste articole de specialitate

•    Fa-ti un plan bine gandit, cu un termen-limita, si mergi mai departe.

Iti displac colegii, angajatorul sau clientii

Poate ca iti place munca pe care o faci, dar iti displac colegii, seful sau clientii. Gandeste-te la ce optiuni ai de a te muta sub aripa altui manager.

Asigura-te ca aceasta nemultumire nu izvoraste cumva din interiorul tau, fara sa fie legata de atitudinea sau comportamentul celor din jur.

Cauta un tipar al actiunilor tale. De exemplu, ti-ai schimbat jobul de multe ori, insa te-ai plictisit repede sau ai devenit rapid nemultumit? Daca reusesti sa identifici un tipar, cauza nefericirii tale poate sa fie generata chiar de tine. Daca acesta este cazul, tu esti singura persoana in masura sa chimbe ceva si sa lucrurile sa mearga.

•    Incepe prin a te gandi daca ai vreun control asupra oricarui aspect al situatiei care te deranjeaza. Daca identifici aspecte care iti stau in putere, incearca sa le rezolvi. Poate ca atunci cand stai pe hol si-i auzi pe toti cum se plang, te indispui mai mult decat te-ai fi asteptat. Stai departe de astfel de situatii pentru un timp, pentru a vedea daca lucrurile sa imbunatatesc pentru tine.

•    Gandeste-te daca vrei sa te transferi la un alt departament sau daca nu cumva vrei sa faci schimb de clienti cu un coleg.

Nu-ti suporti seful

Acesta este cel mai frecvent motiv pentru care oamenii isi dau demisia. Cand managerii sunt abuzivi, prea autoritari si neintelegatori, angajatii se indeparteaza. Totusi, exista si lucruri mult mai subtile pe care acestia le pot face pentru a-si indeparta angajatii.

Acestea includ:

•    nu reusesc sa asigure directionalitate
•    nu implica oamenii in deciziile cu privire la munca lor
•    nu isi apreciaza angajatii
•    nu pun pret pe dezvoltarea profesionala a angajatilor lor

Daca te afli intr-o astfel de situatie, incearca urmatoarele:

•    Vorbeste cu managerul tau despre ce te apasa. Multi oameni nu-si dau seama de efectul pe care il au actiunile lor. Altora pur si simplu nu le pasa. Afla in ce categorie se afla seful tau.
•    Daca planuiesti sa pleci, nu ai oricum prea multe de pierdut. Vorbeste cu managerul de resurse umane, pentru a vedea daca situatia poate fi remediata.
•    Transfera-te la un alt departament. Incearca sa te indepartezi de influenta managerului tau.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#job angajat manager cariere , #Resurse umane