"Criza nu i-a facut nici mai destepti nici mai umani pe angajatorii care au concediat masiv"

Luni, 10 Ianuarie 2011, ora 15:28
2171 citiri
"Criza nu i-a facut nici mai destepti nici mai umani pe angajatorii care au concediat masiv"

Managerii vor fi nevoiti in 2011 sa apeleze la cateva strategii diferite de cele aplicate in 2010, astfel incat echipele lor sa aiba cele mai bune rezultate la final de an. Concedierile nu mai sunt o prioritate in acest moment, supravietuirea nu mai este principala grija, iar retelele sociale au devenit parte din strategiile complexe de recrutare, potrivit expertilor in Resurse Umane.

Iata cateva previziuni pentru 2011 pe care le poti lua inconsiderare pentru a crea o strategie de leadership pentru echipa ta, in noul an.

Retinerea angajatilor, principala grija in 2011


Un ultimii doi ani majoritatea companiilor au fost nevoite sa renunte la cativa dintre angajati, insa, potrivit specialistiilor, in 2011 lucrurile vor sta cu totul altfel.

Mediul de munca pe timp de criza a fost foarte dificil pentru salariati, de aceea multi dintre ei vor incerca sa plece in momentul in care simt ca lucrurile incep sa se miste pe piata muncii.

Astfel, in noul an vei fi nevoit sa acorzi mai multa atentie motivarii membrilor echipei tale si sa oferi recunoasterea meritelor in timp real, dar si cateva beneficii.

Potrivit lui Stelian Panescu, Director General Smart Sigma "criza nu i-a facut nici mai destepti nici mai umani pe angajatori. Retentia angajatilor va fi o prioritate in masura in care piata muncii se misca, in sensul ca se vor crea locuri de munca si va reincepe concurenta pentru oameni."

Panescu este de parere ca retentia ar fi trebuit sa fie importanta si anul trecut.

"Sunt doua elemente esentiale in succesul afacerii: selectia si retentia, care inseamna motivarea oamenilor. Motivarea, in sensul de a-i determina sa vrea sa faca ce vrei tu. Daca prin motivare intelegi bonificatii sau bani, asta nu e retentie.

Da-le oamenilor un scop, da-le o directie si e foarte probabil sa obtii ceva de la ei. Da-le un termen, pentru ca noua generatie nu mai viseaza sa lucreze o viata intreaga pentru un angajator" a declarat acesta pentru Bloombiz.ro.

Inovatia va deveni din nou o prioritate

In 2010 toate companiile incercau sa se mentina la "linia de plutire", iar accentul asupra obtinerii de rezultate de calitate a devenit tot mai slab.

Liderii echipelor tale vor fi nevoiti sa lanseze initiative de atingere a performantelor, iar tu va trebui sa gasesti modalitati de a-i determina pe ceilalti membrii sa coopereze in efortul de a spori calitatea rezultatelor finale.

2011 necesita crearea de oportunitati egale de dezvoltare a leadershipului
In orice organizatie exista mai multe generatii pe scara ierarhica, de aceea a devenit prea putin practic sa astepti ca un angajat sa fie capabil de a-i conduce pe ceilalti pana sa ii oferi training specializat de leadership.

Generatia Y are nevoie de cursuri de dezoltare a capacitatii de leadership inca de la inceputul colaborarii, astfel incat acestia sa fie pregatiti pentru a prelua resonsabilitatile de management ale Generatiei Y, inca de la o varsta considerata frageda.

Stelian Panescu face o distinctie clara intre management si leadership.

"Consider ca leadershipul nu este chestia aia de carisma, (...) ci pur si simplu un stil de conducere bazat pe valori, pe umanitate, pe relatii umane. Este un stil de conducere personal.

Interesul pentru oameni este esential pentru ca se simte. Toate lucrurile pe care le spun sunt transmise prin comportament, de catre conducatori. Daca le pasa de oameni se simte, daca nu le pasa, si asta se simte.

Oamenii vor prefera sa lucreze cu oameni, ma refer mai ales la generatia Y care datorita modului in care a fost educata, nu este impresionata de titluri, de functii, de ierarhii. Si este extrem de sensibila la partea relationala" sustine Panescu.

Supravegherea pas cu pas, o noua necesitate de management

Managementul angajatilor si al proiectelor devine din ce in ce mai complex in 2011 datorita mobilitatii la nivel global si numarul in crestere al echipelor virtuale.

Daca iei in considerare si faptul ca numarul de angajati care lucreaza de acasa a crescut considerabil, vei fi nevoit ca in acest an sa gasesti un echilibru intre micro-management si neglijenta, spun specialistii.

Retelele sociale, o strategie dominanta de recrutare

Social networking-ul a devenit dintr-o activitate de timp liber, o componenta de baza in procesul de recrutare, spun specialistii.

Orice lider trebuie sa se asigure ca toti oamenii responsabili cu recrutarea si selectarea personalului stiu cum sa gaseasca, sa contacteze si sa comunice cu cei mai potrivit candidati prin intermediul retelelor sociale.

Directorul General Smart Sigma considera ca "indiscutabil, retelele sociale pot sa fie utile, dar nu sunt o garantie datorita unei extrem de slabe selectivitati a membrilor retelei.

Cand e vorba de recomandare, conteaza mult mai mult daca este facuta de cineva din interiorul retelei. Din punctul asta de vedere, calitatea selectiei si calitatea recrutarii poate sa aiba de castigat", a adaugat acesta.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#angajatori, #concedieri, #criza, #leadership, #manageri, #strategii , #Resurse umane