Ce se intampla cand un prieten devine coleg

Marti, 19 Octombrie 2010, ora 12:25
2205 citiri
Ce se intampla cand un prieten devine coleg

Increderea este esentiala intr-o relatie profesionala si poate avea un efect pozitiv asupra rezultatelor finale in orice proiect. Chiar daca un prieten iti pare alegerea ideala pentru o astfel de colaborare, sunt mari sanse ca noua postura sa va distruga prietenia si te dezamageasca profesional, sunt de parere specialistii in Resurse Umane citati de Forbes.

Iata cateva sfaturi oferite de expertii in HR, utile cand vrei sa iti salvezi vechea prietenie cu noul coleg sau subordonat.

Discutati asteptarile fiecaruia, inca de la inceput

Inainte de a angaja un prieten sau a fi angajat de unul, puteti deschide o discutie in care sa exprimati sincer ingrijorarile dar si asteptarile voastre personale si profesionale de la viitoarea colaborare.

O lista cu reguli ar putea fi extrem de folositoare, spun expertii.

Stabiliti limite formale

Incercati sa va dati seama care este limita de socializare potrivita pentru mediul office si ce subiecte ar trebui amanate pentru sfarsitul programului.

Vorbiti despre modul in care colaborarea voastra ar putea afecta prietenia

In aceasta etapa ar trebui sa luati in considerare faptul ca deciziile profesionale ar putea naste controverse intre voi.

Daca unul din are o pozitie superioara celuilalt, discutati cum va veti simti in momentul in care unul ii va da ordine celuilalt.

Acum trebuie sa realizati ca parteneriatul profesional v-ar putea pune in pericol prietenia.

Nu lasati tensiunile sa se acumuleze

Daca simtiti ca relatia voastra, fie cea profesionala fie cea personala, devine tot mai incordata trebuie sa eliberati tensiunea prin discutii.

Nu profita de relatia cu seful

Daca prietenul care te-a angajat are o pozitie de conducere, nu ignora cerintele sefului direct, apeland la bunul tau prieten.

Fa diferenta intre sentimente si responsabilitati

Sa pastrezi sentimentele in afara sferei profesionale este un lucru foarte dificil, insa este absolut necesar in mediul office, spun specialistii.

In acelasi sens, conflictele de la munca nu trebuie sa va afecteze prietenia.

Stabiliti de comun acord ca responsabilitatile profesionale au prioritate

Inca de la inceput, faceti un pact prin care sa puneti obligatiile legate de munca inaintea sentimentelor de prietenie.

Spre exemplu, puteti stabili sa pastrati secretele legate de serviciu, chiar daca stiti ca celuilalt i-ar placea sa afle un anumit lucu, te sfatuiesc expertii.

Analizati capacitatea fiecaruia de a fi responsabil pentru propriile actiuni

Gandeste-te daca prietenul tau e capabil sa isi asume responsabilitatea pentru actiunile sale sau daca are tendinta de a-i invinovati pe ceilalti.

Cu cat mai responsabil este prietenul tau, cu atat mai bine va functiona relatia voastra, spun specialistii.

Banii sunt de folos

Daca realizezi ca prietenul pe care l-ai angajat nu se descurca pe respectivul post, o varianta buna ar fi sa ii oferi o suma de bani cand ii explici ca trebuie sa paraseasca postul pentru ca nu i se potriveste.

In acest mod, banii il vor ajuta sa treaca peste perioada care va urma pana la un nou job, iar prietenia voastra nu va parea “tradata”.

Gandeste-te de doua ori inainte

Cea mai buna idee ar fi sa nu distrugi prietenia transformand-o intr-o relatie profesionala, potrivit expertilor in HR citati de Forbes.com.

#coleg, #serviciu, #prieten, #sef , #Resurse umane