Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Lucrul de acasa poate creste productivitatea angajatilor

Lucrul de acasa poate creste productivitatea angajatilor
Rezultatele unui nou studiu indeamna angajatorii sa stimuleze moralul, satisfactia si productivitatea angajatilor prin acceptarea cererilor de a lucra de acasa.

Ultimul studiu de piata intreprins de KPMG in Marea Britanie releva faptul ca mai mult de doua treimi dintre angajatori (69%) accepta rar sau nu accepta niciodata cererile angajatilor de a lucra de acasa.



Acest lucru se intampla in ciuda faptului ca, dintre angajatorii care ofera oportunitatea lucrului de acasa, doar 8% considera ca angajatul care sta acasa este mai putin productiv decat cel care vine zilnic la birou, in timp ce 30% spun ca angajatii sunt mai productivi daca li se accepta aceasta cerinta. Restul crede ca productivitatea nu este influentata de locatia din care lucreaza angajatul.



O cincime (19%) dintre companii accepta mai curand cererile care vin din partea managerilor sau a profesionistilor. Una dintre concluziile studiului este ca exista sanse mari ca angajatii sa militeze mai mult pentru lucrul de acasa, desi un sfert dintre angajatori spun ca vor inmulti ofertele muncii de acasa in urmatorul an, scrie KPMG.



Studiul subliniaza faptul ca angajatorii ar trebui sa fie mai deschisi catre cresterea bunastarii angajatilor, moralul acestora fiind crucial pentru productivitate.



Gerwyn Davies, Consultant la Chartered Institute of Personnel and Development, comenteaza: "Angajatorii ar trebui sa accepte mai des cererile de a munci de acasa, in loc sa construiasca o politica anti-absenteism. Dorinta angajatilor de a lucra de acasa este in crestere, avand in vedere stresul si costurile ridicate asociate cu drumurile lungi catre si de la serviciu. Stim, de asemenea, ca angajatii, in special cei tineri, doresc sa lucreze pentru organizatii cu spirit ecologic - astfel, lucrul de acasa ar descuraja calatoriile inutile. Astfel, managerii si leaderii ar trebui sa aiba mai multa incredere in subordonati, politici si capacitatea lor de a se asigura ca recruteaza, retin si talente."



"Cresterea mica a numarului celor care muncesc de acasa sfideaza firescul. Costurile lucrului de acasa scad, dar cele cu transportul cresc. In acest timp, majoritatea angajatorilor afirma ca au dificultati in recrutare, insa putini accepta cererile angajatilor de a lucra de acasa. Abordarile inflexibile ale acestei strategii de munca risca restrictionarea competitivitatii si a dezvoltarii organizationale, atata timp cat punctele de vedere ale managerilor nu se schimba."



Dave Conder, manager HR la KPMG, spune: "In experienta companiei noastre, acceptarea cererii individului de a munci de acasa poate juca un rol important in motivare. In plus, acest lucru poate situa compania pe o pozitie mai puternica atunci cand concureaza cu alte organizatii pentru a recruta si pentru a retine oameni talentati. Programul flexibil poate imbunatati productivitatea, moralul si satisfactia angajatilor."



Rezultatele-cheie ale studiului KPMG:



-    Programul flexibil pentru parintii cu copii mici este unul dintre cele mai populare aranjamente/beneficii pe care le ofera companiile care au participat la studiu (60%). Astfel de programe variaza in functie de domeniul de activitate. Aproximativ 4 din 5 angajatori (84%) spun ca job sharing-ul (acelasi job impartit la doi angajati, acestia impartind, de asemenea, salariul, beneficiile si concediile) este unul dintre aranjamentele cele mai oferite in sectorul public, in Marea Britanie, in timp ce in sectorul privat si cel al voluntariatului se prefera "munca de acasa" (56% si respectiv 64%).



-    Cele mai invocate motive pentru acceptarea lucrului de acasa au fost cresterea flexibilitatii organizatiei (68%), fidelizarea angajatilor (55%) si indeplinirea cerintelor angajatilor (54%).



-    Dintre organizatiile care ofera sansa muncii de acasa, mai mult de jumatate (57%) spun ca accepta ocazional acest lucru, in timp ce un sfert (26%) accepta frecvent. In Marea Britanie, cererile de a lucra de acasa sunt mai des acceptate in sectorul public decat in cel privat. 35% dintre organizatiile sectorului public accepta frecvent aceste cereri, comparativ cu un procent de 21% in sectorul privat. 12% dintre angajatori nu accepta niciodata "munca de acasa".



-    Doua treimi (65%) dintre angajatorii care au participat la studiu spun ca organizatiilor lor suporta costurile lucrului de acasa. Acest fapt este mai evident in sectorul privat, unde 69% dintre companii asigura plata costurilor, in comparatie cu 59% in sectorul public. Suportul pe care il ofera companiile in acest domeniu consta in laptop (92%), telefon mobil (79%), asistenta tehnica (60%), acces la internet (54%) si imprimanta (50%).




-    In ceea ce priveste evolutia in acest domeniu, mai mult de jumatate din companiile chestionate spun ca nivelul joburilor efectuate de acasa va ramane acelasi (58%). Putin peste un sfert dintre organizatii (27%) sustin ca acesta va creste, doar 2% dintre angajatori spunand ca va scadea.



-    Aproximativ un sfert (23%) dintre angajatori spun ca scutirea de la taxe a angajatilor care beneficiaza de facilitatile oferite de companie, in special IT, vor determina cresterea dorintei angajatilor de a lucra de acasa. Acest punct de vedere este atat al sectorului public, cat si al celui privat - ambele 24%.



-    Doua din cinci (39%) organizatii spun ca atitudinea top-managementului catre munca de acasa s-a schimbat in mod pozitiv in ultimii 5 ani. Jumatate considera ca  atitudinea nu s-a schimbat in acest timp si doar 6% sunt de parere ca managerii lor au devenit reticenti la aceasta idee.






Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4161 ori