Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Designerii, noile vedete din Silicon Valley. IT-istii, pe locul II

Designerii, noile vedete din Silicon Valley. IT-istii, pe locul II


In Silicon Valley, specialistii IT au fost intodeauna in topul ierarhiilor head-hunterilor, insa, in ultima perioada, alta meserie a devenit mult mai cautata: cea de designer.

De la giganti precum Facebook si Google pana la startup-uri cu doi-trei angajati, toate companiile din Silicon Valley se lupta pe un numar limitat de artisti care exceleaza in a da viata website-urilor si aplicatiilor, relateaza CNN.

Johnnie Manzari, un designer de interfete de utilizatori cu o experienta de peste un deceniu, spune ca primeste nenumarate telefoane in fiecare saptamana de la persoane care ii cer sa le recomande designeri de calitate.

"Exista o mare cerere de talente", spune acesta. "Ca si in domeniul ingineriei, unul dintre motivele pentru care este atat de greu sa gasesti designeri este ca numarul celor cu adevarat profesionisti este limitat. Nu doar ca lumea cauta designeri mai mult decat pana acum, insa cerintele angajatorilor au atins standarde mult mai inalte".

Cativa dintre cei mai mari jucatori din industrie au ales sa cumpere companii intregi doar pentru a pune mana pe designeri talentati. In iunie 2011, Facebook a cumparat compania olandeza de design Sofa. Aceasta a fost prima din multele achizitii de acest gen, existand si un termen pentru tranzactiile care au ca miza personalul firmei cumparate: acq-hires (achizitie - angajare).

Doua luni mai tarziu, Facebook a cumparat Push Pop Press, o companie de continut digital, fondata de fostul designer de interfete de la Apple, Mike Matas. Tranzactia a avut ca scop aducerea lui Matas si a echipei sale de designeri in companie, nu software-ul de e-book-uri pe care acestia il creasera.

Facebook a facut inca o miscare de acest gen in decembrie, angajand mare parte din echipa companiei Gowolla pentru a lucra la schimbarea designului site-ului din formatul "wall" in Timeline.

Facebook nu este singura companie "disperata" dupa designeri. Cand Google l-a angajat pe fondatorul Dogg, Kevin Rose, cu tot cu o parte dintre angajatii acestuia din firma Milk, a facut o alegere neobisnuita. Nu a dorit sa preia si inginerii din firma. Ii dorea doar pe talentatii designeri, in special pe Daniel Burka, fostul director de creatie de la Digg. Lucrarile acestuia sunt elegante si bizare, caracteristici pe care Google vrea sa le includa in Google+ si in produsele sale sociale.

Google a incercat sa cumpere si noua companie a unuia dintre cofondatorii Facebook, Dace Morin, numita Path, din acelasi motiv.

Dribbble, un site pe care poti intra doar pe baza de invitatie, unde designerii isi etaleaza lucrarile si discuta pe subiecte din domeniu, a devenit o "mecca" a recrutarii. In prezent, exista 25.000 de designeri pe Dribbble, iar alti 60.000 asteapta sa fie acceptati.

"Avem o lista de asteptare foarte mare", spune cofondatorul Dribbble, Dan Cederholm, cel care a lansat siteul in urma cu trei ani. "Cererea a fost extrem de inalta, iar site-ul s-a dovedit a fi o resursa fantastica de descoperire de designeri".

Apple si Google sunt printre companiile care cauta talente prin Dribbble, spune acesta. Pe site se gasesc in acest momente zeci de reclame de la Facebook, ESPN, Yelp, Zappos, PayPal si altii.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1784 ori