Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Institutiile gestionare de fonduri UE angajeaza: Salarii de 10.000 de lei

Institutiile gestionare de fonduri UE angajeaza: Salarii de 10.000 de lei


Institutiile publice din Romania care gestioneaza fonduri europene ar putea angaja personal suplimentar, pe perioada determinata, cu salarii brute intre 5.000 si 10.000 de lei pe luna, in vederea accelerarii absorbtiei fondurilor structurale, potrivit unui proiect de ordonanta de urgenta lansat marti in dezbatere publica de Ministerul Afacerilor Europene.

Expertii vor fi angajati suplimentar, chiar daca institutia respectiva nu a eliberat vreun post din schema, in conditiile in care, in general, Guvernul aplica in continuare regula prin care se permite angajarea unei persoane in institutiile publice la sapte posturi eliberate.

"Angajarea acestor experti nu este conditionata de existenta unui post vacant. (...) Personalul va fi angajat in afara schemei de personal aprobata si bugetata, prin intermediul unor proiecte finantate din fondurile de asistenta tehnica ale programului operational in cadrul caruia institutia este beneficiar eligibil", se arata in nota de fundamentare a proiectului de OUG.

Durata angajarii este de 12 luni cu posibilitatea prelungirii, fara insa ca durata cumulata a acestor contracte sa depaseasca 36 de luni, se mai arata in proiect.
In aceste cazuri, angajarea reprezinta un raport de munca intre institutie si persoana, prin semnarea unui contract individual de munca pe durata determinata, insa personalului respectiv i se aplica regulile specifice functionarilor publici.

"Modalitatea de angajare si evaluare a performantelor profesionale, precum si regulile privind incompatibilitatile si conflictul de interese sunt cele aplicabile functionarilor publici din respectiva institutie publica, cu rol de autoritate", mai prevede proiectul.

Salariile brute lunare pentru acest personal sunt de 5.000 lei pentru gradul de asistent, 7.000 lei pentru gradul principal si 10.000 de lei pentru gradul superior.

Pentru gradul asistent, salariatul trebuie sa aiba vechime de cel putin un an, pentru gradul principal - o vechime de cel putin 5 ani, iar pentru gradul superior angajatul respectiv trebuie sa aiba o vechime de cel putin 9 ani, prevede proiectul de lege.

In motivarea proiectului de lege MAEur arata ca in institutiile care gestioneaza fonduri europene la 30 septembrie 2011 erau ocupate 1.941 de posturi, dintre care 1.796 reprezentau posturi active - persoane care lucreaza efectiv si nu se
afla in diverse situatii de suspendare a raportului de munca. In consecinta, rata medie de personal activ reprezenta 83,15%.

Unele masuri administrative in privinta absorbtiei fondurilor europene urmeaza sa fie adoptate de Guvern intr-o sedinta extraordinara la finele acestei saptamani.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 3500 ori