Tinerii romani isi cauta serviciu cu ajutorul familiei si prietenilor

Joi, 15 Aprilie 2010, ora 11:04
3603 citiri
Tinerii romani isi cauta serviciu cu ajutorul familiei si prietenilor

 

Aproape trei sferturi dintre tinerii romani (74,6 la suta) isi cauta un loc de munca folosindu-se de ajutorul familiei, prietenilor sau cunoscutilor, 41,2 la suta cu ajutorul internetului si doar 38,4 la suta apeleaza la agentiile pentru ocuparea fortei de munca, rezulta din doua cercetari realizate intr-un proiect european, precizeaza Mediafax.

 

Internetul si Agentia Fortelor de Munca - cele mai cautate surse de informare

In privinta consumului de media si de internet, majoritatea tinerilor intervievati au afirmat ca sunt mari consumatori de televiziune, preferand emisiunile de divertisment si mai putin programele informative, iar 52 la suta utilizeaza zilnic internetul, accesand retele de socializare, jocuri dar si site-uri pentru gasirea unui loc de munca.

"In ierarhia surselor de informare utilizate, realizata in functie de frecventa utilizarii, internetul se afla pe primul loc, urmat de Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca", se arata in cercetare.

Prietenii si familia influenteaza cel mai mult decizia de angajare

De asemenea, familia si grupurile de prieteni/cunostinte par sa influenteze mai mult decat cele mediatice decizia de angajare, aproape trei sferturi dintre respondenti (74,6 la suta) afirmand ca informatiile de la cei apropiati ii influenteaza "foarte mult" si "destul de mult".

Alti 41,2 la suta sunt influentati "mult" de informatiile de pe internet, 38,4 la suta de informatiile de la ANOFM, 26,6 la suta de informatiile din presa scrisa, iar 22,8 la suta sunt influentati "mult" de informatiile de la televizor.

Majoritatea motivelor invocate de respondentii care nu au apelat la serviciile ANOFM par sa tina mai degraba de persoanele in cauza: necunoasterea serviciilor (23,6 la suta), lipsa de interes (15,1 la suta), comoditatea (5,8 la suta) sau lipsa de timp (6,1 la suta).

Initiatorii cercetarii atrag insa atentia ca o parte din motive vizeaza explicit institutia ca atare, printre motivele invocate de tineri fiind: lipsa de credibilitate, lipsa de atractivitate a ofertelor de locuri de munca si deficientele de functionare.

Cercetarea calitativa, "Perceptii, atitudini si comportamente ale angajatorilor, in calitate de clienti ai SPO", a fost efectuata pe baza de interviuri aprofundate.

Studiul a fost realizat pe un lot de 50 angajatori - responsabili cu recrutarea fortei de munca din 50 mari companii din tara.

Referitor la notorietatea serviciilor SPO oferite angajatorilor, cele mai cunoscute sunt "Subventionarea locurilor de munca pentru absolventi", iar cele mai putin cunoscute sunt "Subventionarea locurilor de munca pentru unici intretinatori ai familiilor monoparentale", "Finantarea cursurilor de formare profesionala pentru femeile care se intorc din concediul de ingrijire a copilului" si "Subventionarea locurilor de munca pentru tinerii proveniti din centrele de plasament".

Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) a lansat, miercuri, un proiect european de peste 10 milioane de lei care vizeaza cresterea gradului de ocupare in randul tinerilor de la 15 la 25 de ani, dar si cresterea accesului la informatii a angajatorilor. Proiectul este implementat in parteneriat cu trei companii nationale, are o durata de 16 de luni si un buget total de 10.016.900 lei. 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#tineri, # angajari, # anofm, # servicii angajati angajatori ocupare , #Angajari