CV-urile traditionale sunt istorie. De ce trebuie sa se axeze angajatorii pe social media

Luni, 30 Iulie 2012, ora 14:00
3124 citiri
CV-urile traditionale sunt istorie. De ce trebuie sa se axeze angajatorii pe social media

Din ce in ce mai multi angajatori folosesc social media pentru a cauta informatii despre candidati, releva un sondaj recent, care indica faptul ca 92% dintre cei care lucreaza ca recruiteri se folosesc de mediile de socializare online pentru a gasi noi talente, cu 3% mai multi decat in 2011.

Multe metode traditionale de cautare de locuri de munca si de candidati, precum trimiterea CV-urilor prin fax, sunt depasite. In plus, CV-ul a inceput chiar sa fie inlocuit de retelele de socializare, scrie Mashable.

In piata locurilor de munca de astazi, recruiterii pun mai mult accent pe trasaturile de caracter evidentiate prin profilele de social media, decat prin detaliile carierei candidatilor enuntate pe o pagina. Iata patru motive pentru care recruiterii ar trebui sa nu mai accepte CV-uri traditionale si sa se concentreze pe cautarea de candidati in mediul online:

O mai buna reprezentare a candidatilor

Cel mai evident beneficiu al unei astfel de recrutari este ca profilele online sunt o reprezentare mai buna a propriului brand al candidatilor. Componentele unui CV clasic ii arata angajatorului doar o mica parte din calitatile persoanelor respective. Nu doar ca recruiterii pot afla mai multe despre personalitatea lor printr-o simpla cautare pe Internet, dar multi candidati aflati in cautarea jobului perfect s-au specializat deja in dezvoltarea propriilor CV-uri, prin clipuri video si infografice.

Interviul de angajare: 5 intrebari care te-ar avantaja

Mediile sociale online arata creativitatea

Cand vine vorba de social networking si cautarea unui job, creativitatea prospera. Candidatii isi pot alcatui CV-uri "vii", prin alaturarea de elemente definitorii pentru cariera lor. Un bun loc pentru crearea unei astfel de prezentari este Pinterest. De altfel, pentru fotografi si artisti, Tumblr este un alt loc perfect pentru realizarea unui background.

Da dimensiune candidatilor

CV-urile traditionale limiteaza candidatii la o lista de obiective, educatie, experienta si alte distinctii. Cei mai multi recruiteri nici macar nu pot enumera de cate ori au fost incantati de o astfel de prezentare, doar pentru a fi dezamagiti de candidati la interviu. Site-uri precum YouTube si Vimeo, care incorporeaza clipuri video, permit celor care isi cauta un loc de munca sa sara de la pagina la pagina pentru a-si face o prezentare tridimensionala, oferind angajatorilor o imagine ceva mai complexa, inainte de a ajunge la interviul propriuzis.

Interviul de angajare: Cum sa raspunzi la intrebarile "capcana"

Demonstreaza "fluenta" in social media

Folosirea site-urilor de social media pentru a interactiona cu clientii este doar unul din detaliile planului de business al companiilor. Din ce in ce mai multi angajatori imbratiseaza, insa, avantajele oferite de mediile sociale pentru a comunica cu angajatii in mod intern. Pentru ca personalul nou este costisitor, companiile care aleg sa comunice in acest fel pe plan intern ar trebui sa ceara fluenta in mediile sociale online cand cauta noi angajati.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#recrutare online, #recruteri online, #recrutari medii sociale online, #CV traditional , #Angajari