Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum sa scrii anunturi de angajare care atrag candidatii de top

Cum sa scrii anunturi de angajare care atrag candidatii de top


Candidatii de top genereaza intotdeauna o competitie dificila intre angajatori, procesul de recrutare fiind definitoriu pentru modul in care acestia interactioneaza cu audienta (potentialii candidati) si reusesc sa o atraga mai departe catre urmatorii pasi.

Pentru ca procesul de recrutare sa se finalizeze cu succes este important ca fiecare companie sa-si construiasca un sistem de recrutare performant, care sa-i asigure cursivitate si urmarirea simpla si eficienta a rezultatelor, prin:

  • dezvoltarea unui proiect utilizand aplicatii de recrutare care permit cautari dinamice;
  • definirea unor fluxuri de aprobare pe diferite nivele de management sau statusuri;
  • gestionarea facila a multiplelor surse de candidati;
  • distribuirea/publicarea automata a anunturilor de angajare pe diferite platforme online;
  • raportari complexe pe proiecte;
  • respectarea normelor GDPR;
  • etc.

O alta componenta importanta a procesului de recrutare consta in crearea unui mesaj convingator si suficient de relevant care sa atraga candidatii de top si sa-i ajute sa se identifice cu organizatia.

Pentru a putea crea un astfel de mesaj exista o serie de reguli de care trebuie sa tii cont:

Ce ar trebui sa contina anuntul tau de angajare pentru a atrage candidati de top:

  1. Pune un titlu care sa atraga dar suficient de relevant pentru job-ul efectiv;
  2. Include cuvinte cheie in titlu - poti folosi (Google) Keyword Planner;
  3. Prezinta oferta si conditiile intr-o ordine logica;
  4. Incepe anuntul cu o fraza care sa reflecte corect cultura companiei si politica de evaluare a performantei;
  5. Spune pe scurt cateva lucruri despre istoricul organizatiei;
  6. Asigura-te ca tonul anuntului tau vinde suficient de convingator pozitia;
  7. Repeta argumentele pentru care candidatii de top ar trebui sa aplice;
  8. Prezinta punctual cum se va desfasura procesul de recrutare;
  9. Integreaza enunturi pentru a crea o selectie clara a tipurilor de candidati de care esti interesat (ani de experienta, specializari, locatie etc);
  10. Adapteaza textul in functie de platformele unde va fi publicat si distribuit.

Ce NU ar trebui sa contina un anunt de angajare pentru a putea atrage candidati de top:

  1. Nu scrie anuntul ca pe o descriere de job;
  2. Nu folosi ALL CAPS, pentru a evita perceptia unui ton impunator si inflexibil;
  3. Evita sa pui titlul efectiv al job-ului ca titlu pentru anunt;
  4. Nu crea un titlu prea lung - pastreaza-l in limita a 50-60 de caractere;
  5. Evita instructiunile si cerintele prea generale sau inexacte;
  6. Nu publica un anunt de tipul block text. Asigura-te ca mesajul are dinamica si structura;
  7. Nu te rezuma doar la mesaj text - adauga cel putin o imagine relevanta pentru job si organizatie;
  8. Evita exprimarile prea formale sau impersonale - creeaza un anunt conversational, natural;
  9. Nu te grabi sa publici anuntul - cere colegilor sa il parcurga si sa iti dea un feedback;
  10. Nu scrie un singur anunt pentru mai multe pozitii - risti sa creezi confuzie si sa nu-ti atingi obiectivele.


Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3282 ori
Citeste mai multe despreanunt angajare firma recrutare