Cum sa impresionezi angajatorul prin telefon

Sambata, 31 Octombrie 2009, ora 10:29
8938 citiri
Cum sa impresionezi angajatorul prin telefon

Exista si lucruri pe care cei care isi cauta de lucru le detesta mai mult decat sa dea un telefon ‘rece’, din obligatie. Totusi, daca vrei cu adevarat sa-ti gasesti de lucru – iar in aceste vremuri, trebuie s-o faci – acel apel telefonic este o cerinta obligatorie.

Ai putea sa obtii oportunitatea perfecta drept rezultat al faptului ca ai vorbit cu cineva pe care nu cunosti foarte bine (sau poate chiar deloc), dar care te poate sprijini in cautarea ta. La inceput, un astfel de telefon poate parea ca si cum trebuie sa ridici un receptor de 100 de kilograme, dar acest lucru trebuie depasit.

Teama este probabil motivul numarul 1 pentru care oamenii evita sa dea telefoane, ca parte din cautarea unui job. Teama si increderea sau speranta nu se inteleg prea bine, pentru ca se elimina reciproc.

Nimeni nu vrea sa fie respins ‘in direct’. Totusi, precum se spune in sport – ratezi 100% din loviturile pe care nu le dai, asa ca pana la urma, n-ai nimic de pierdut. Angajatorii se asteapta la astfel de telefoane, pentru ca fac parte din jobul lor, si sunt, de obicei, dispusi sa discute cu candidatii.

Companiile si managerii buni sunt mereu interesati de candidatii talentati, chiar daca acesti nu sunt recomandati de nimeni. Iata cateva sfaturi, oferite de CareerBuilder:

1.    Scrie un scenariu pentru o eficienta mai buna.

• Subliniaza ceea ce vrei sa transmiti la telefon, pentru a avea avantajul unui mesaj finisat. Timpul potrivit pentru repetitie nu este atunci cand vorbesti cu angajatorul.

• Cronometreaza-te, astfel incat sa nu depasesti 60 de secunde. Exerseaza o versiune de 10-20 de secunde, cunoscuta si sub denumirea de “conversatie de lift.”

• Fii atent ca prima impresie sa fie una buna. Adopta o voce energica si entuziasta, chiar daca te simti descurajat. Prefa-te pana reusesti.

2.    Treci de ‘paznic’

Prima persoana care raspunde la telefon s-ar putea sa fie receptionera sau secretara, iar asta necesita diplomatie. Trebuie sa gasesti echilibrul perfect intre a fi abrupt si a fi nesincer.

Exemplu: “Buna ziua, numele meu este X. Ati putea, va rog, sa-mi oferiti numele managerului care se ocupa de angajari?” Cand vei fi gata, suna si cere sa vorbesti direct cu managerul respectiv, oferindu-i numele. Daca esti intrebat care este motivul pentru care suni, spune ca doresti sa-i adresezi o scrisoare cu informatii de interes.

3.    Voice mail

Daca trebuie sa lasi un mesaj dupa cateva tentative nereusite de a lua legatura cu managerul angajator, lasa un mesaj scurt.

Exemplu: “As dori sa vorbesc cu dumneavoastra despre calificarile mele pentru functie sa program director si sa aflu daca sunteti interesat de candidatura mea.”

• Foloseste numele persoanei care te-a recomandat, daca acest lucru este posibil.

• Evita sa oferi doua date sau doua ore posibile de intalnire. Cere sa fii sunat inapoi pentru confirmare.

• Spune-ti numele si numarul de telefon clar si rar. Daca te grabesti, s-ar putea sa pierzi telefonul de confirmare.

• Fii pregatit pentru un interviu telefonic.

• Ai putea avea posibilitatea de a discuta cu managerul dupa sau inaintea programului de lucru.

• Este acceptabil sa lasi cel mult 3-4 mesaje, cu ajutorul carora sa obtii o intrevedere. Ai putea pierde oportunitatea de angajare daca astepti ca angajatorul sa te sune inapoi. Cineva care isi arata cu adevarat interesul ar putea primi jobul in locul tau.

4.    Interviul telefonic

Daca si cand reusesti sa dai de managerul angajator prin telefon, este mult mai impresionant daca poti relationa cu acesta la un nivel mai personal. Astfel poti elimina tensiunea de ambele parti.

• Efectueaza o cercetare pentru a descoperi ceva unic despre compania sau individul de interes. Acest lucru iti permite sa te diferentiezi de ceilalti aplicanti.

• Conecteaza-te cu indivizi pe LinkedIn si alte site-uri de networking, care ar putea servi drept legatura cu angajatorii respectivi. Stabileste o intalnire cu oamenii respectivi, dupa ce ai dezvoltat o relatie prin intermediul e-mail-ului si discutiilor pe internet. Acesta este un mod “sigur” de a construi relatii.

• Mai fa un pas inainte. Gaseste un contact intre tine si persoana la care vrei sa ajungi. Incepe prin a contacta oamenii din organizatiile care iti pot fi de folos, fara sa ceri un job. Cere o introducere in domeniu, un sfat cu privire la CV sau diverse alte indrumari.

Cu alte cuvinte, implica-te in aceste activitati pentru a transforma descurajarea in speranta ca vei gasi un job. Asteapta-te la perioade descurajatoare din cand in cand, dar nu te lasa prada lor si nu renunta. Simte frica si ridica “receptorul de 100 de kilograme” oricum. Da dovada de curaj in mijlocul temerilor.

Cele mai mari provocari sunt, de obicei, mijloacele prin care descoperim cea mai semnificativa dezvoltare profesionala. Viitoarea ta cariera e inaintea ta si trebuie sa mergi inainte, pentru a-ti atinge obiectivele. Pastreaza-ti speranta mereu; daca ai fost fericit o data, poti crea din nou un mediu in care sa te simti implinit.


#angajator sef companie angajare job cariera interviu telefon , #Angajari