Consilier imagine: Nu pune vestimentatia inaintea mesajului, dar nici nu-i subestima influenta

Sambata, 01 Februarie 2014, ora 00:00
5279 citiri
Consilier imagine: Nu pune vestimentatia inaintea mesajului, dar nici nu-i subestima influenta

Rucsandra Hurezeanu, Camelia Sucu, Cristina Batlan sunt exemple in materie de alegeri vestimentare, spun specialistii. Aceste doamne nu pun vestimentatia inaintea mesajului, dar nici nu-i subestimeaza influenta.

"Pericolul in aceasta lume atat de formala a afacerilor este uniformizarea, ori orice lider si-a castigat acel statut tocmai printr-o personalitate puternica. Personalitatea este transmisa inclusiv vestimentar, fara a epata si a inhiba", explica Gabi Urda, consilier de imagine si comunicare.

Tinuta in mediul de afaceri reprezinta oglindirea statutului, a rolului jucat in companie, dar in acelasi timp este o declaratie a unei personalitatii unice, subliniaza specialistul. Tocmai de aceea respectarea unui dress code al companiei sau mediului de afaceri in care activezi este un mesaj trasmis catre colegi, parteneri de afaceri, clienti, dar si un semn al valorii personale.

Gabi Urda: Care sunt cele mai intalnite dress-code-uri in mediul de business

Potrivit specialistului, in mediul de afaceri putem vorbi despre tinutele business formal, casual business si corporate casual:

Business formal - elemental vestimentar definitoriu este "power suit", adica costumul clasic in culori inchise la barbati si deux-piece la femei, sacou cu pantalon sau fusta, camasi in culori neutre, cele mai business fiind alb, bleu. Pantofii, posetele si accesoriile se pastreaza intr-o zona conservatoare. Paltoanele sunt singure haine groase acceptate.

Casual Business - sau "casual Friday". Abia in acest caz putem renunta la costum, insa mai degraba il redefinim in functie de industria in care activam. Daca pentru zona banci, asigurari, brokeraj, finante etc., business casual se traduce prin pantaloni, camasi cu print, cardigan sau blazer, pentru femei poate insemna rochii mai colorate, fuste in A, balerini, insa cu un decolteu decent si lungimi asemenea. Daca vorbim de industriile creative, atunci limitele aproape ca nu se aplica, in publicitate, presa etc., paietele alaturi de pulovere din casmir supradimensionate pot fi considerate potrivite.

Corporate Casual - sau Smart Business s-ar traduce in limbaj vestimentar intr-o tinuta de business mai relaxata, in care sunt acceptate topurile si puloverele/cardiganele in locul camasilor si sacourilor, eventual ciorapii colorati, pantofii Oxford, cizmele clasice, blugii clasici, indigo, boot-cut.

Regulile generale in codurile vestimentare din mediul de afaceri, insa, se pastreaza in orice conditii

Gabi Urda, consilier de imagine si comunicare, reitereaza pentru Business24 principalele reguli pe care si tu ar trebui sa le respecti:

Fara bretele

Lungimea fustei pana la genunchi

Inaltimea tocului sa nu depaseasca 8 cm

Fara decolteu exagerat

Fara bijuterii si accesorii extravagante

Fara sandale sau pantofi decupati (sunt premise cele decente in Casual Friday)

Fara pantaloni scurti sau bermude

Fara maiouri sau tricouri (sunt premise cele polo/simple in corporate casual si Casual Friday)

"Oricat de limitative ar parea aceste coduri vestimentare ele pot fi redefinite intr-o maniera personala: esarfe, brose, costume cu rochii din stofa si sacou, in locul fustei si sacoului, pantalonul costumului poate fi mai larg si cu talia mai inalta, apropiat de modelul anilor 70, fustele creion pot cobori sub genunchi pana aproape de tea length si crea o silueta mai feminina si gingasa decat clasicele fuste drepte pana la genunchi", puncteaza, insa, Gabi Urda.

Tinuta office si tinuta de business, sunt doi termeni care se pot suprapune. Tu stii care sunt, totusi, diferentele?

Diferentele nu sunt foarte mari, insa simplul fapt ca faci parte din mediul de afaceri iti "complica" putin situatia: tinuta office e valabila pentru toata lumea, in timp ce tinuta business implica o functie superioara si diverse situatii cu care un simplu angajat nu se confrunta.

"Poate ca nuantele sunt date doar de statutul celui care abordeaza o asemenea tinuta, astfel ajungem sa discutam despre tinuta office cand ne referim in general la modul in care ne imbracam la birou si tinuta business cand discutam despre anumite medii stricte care impun "business formal" - finante, banci, brokeri, asigurari, avocatura etc.

In general, vorbim despre imaginea profesionala si eticheta vestimentara mai permisiva sau nu", sustine consilierul vestimentar.

Gabi Urda, consultant de imagine si comunicare, te asteapta la cursurile "Cum ma imbrac..." - o serie de workshopuri ce sunt organizate saptamanal, sambata si duminica, la Cafe Vesuvio incepand cu 1 februarie.

#consilier vestimentar, #cod vestimentar business, #tinute business, #e xemple tinute business , #Tinute